nu är jag trött på detta
Barn som yrke
  1. trött
    #1

    nu är jag trött på detta

    att det alltid är personalbrist på jobbet. Idag har jag varit själv med 13 barn mellan 2-5 år varav 1 st är 5 och de andra 2-3 år. Flera stycken bajsade på sig, kissade på sig, på med galonisar, mata, spillde ut mjölken m.m. Flera av dessa barn är barn med extra behov plus inget svenska språk. Själv har jag inflammation i en hand och läkaren ville sjukskriva på halvtid. Men jag takcade nej för att jag vet att det inte går för att det inte finns personal. Detta är inte en engångsgrej utan vardagsmat hos oss.

    Det finns inte personal att få tag på, personalen som finns går i väggen och allt blir värre och värre. Föreståndaren typ bara skrattar och säger : ja, se vi överledvde denna dagen också.

    Inte helt sällan är man själv med upp emot 20 barn vid öppning och stängning. Frukost ensam på bebisavd. med 11 småbarn.

    Är det verkligen så här eller är det bara hos oss?

    Idag var jag gråtfärdig och vet inte vad jag skall göra. Är det någon ide att söka nytt jobb inom förskolan eller ser det lika ut på alla förskolor?
  2. 1
    nu är jag trött på detta att det alltid är personalbrist på jobbet. Idag har jag varit själv med 13 barn mellan 2-5 år varav 1 st är 5 och de andra 2-3 år. Flera stycken bajsade på sig, kissade på sig, på med galonisar, mata, spillde ut mjölken m.m. Flera av dessa barn är barn med extra behov plus inget svenska språk. Själv har jag inflammation i en hand och läkaren ville sjukskriva på halvtid. Men jag takcade nej för att jag vet att det inte går för att det inte finns personal. Detta är inte en engångsgrej utan vardagsmat hos oss.

    Det finns inte personal att få tag på, personalen som finns går i väggen och allt blir värre och värre. Föreståndaren typ bara skrattar och säger : ja, se vi överledvde denna dagen också.

    Inte helt sällan är man själv med upp emot 20 barn vid öppning och stängning. Frukost ensam på bebisavd. med 11 småbarn.

    Är det verkligen så här eller är det bara hos oss?

    Idag var jag gråtfärdig och vet inte vad jag skall göra. Är det någon ide att söka nytt jobb inom förskolan eller ser det lika ut på alla förskolor?
  3. ella64
    #2

    sjukskriv dig!

    finns det ingen personal så kan föreståndaren knappast skratta! Hon får skicka hem barnen. Så länge som personalen ställer upp, såsom du gör trots att du borde vara sjukskriven med din dåliga hand, så visar ni att det går, visa att det INTE går. Varför låtsas som att det fungerar?
  4. 2
    sjukskriv dig! finns det ingen personal så kan föreståndaren knappast skratta! Hon får skicka hem barnen. Så länge som personalen ställer upp, såsom du gör trots att du borde vara sjukskriven med din dåliga hand, så visar ni att det går, visa att det INTE går. Varför låtsas som att det fungerar?
  5. ella64
    #3

    tillägg..

    hos oss ser det inte ut så.
  6. 3
    tillägg.. hos oss ser det inte ut så.
  7. Varelsen
    #4

    Nej så illa är det inte hos oss heller

    Vad är detta?
  8. 4
    Nej så illa är det inte hos oss heller Vad är detta?
  9. Milla
    #5

    Fruktansvärt.

    Tack och lov så har vi det inte så. Jag får ha max 5 barn när jag är ensam på småbarnsavdelningen och 9-10 på storabarnsavdelningen (max 8 barn till maten dvs. 1 bord). Att vi får vikarier när det saknas folk borde vara självklart men så är det ju tyvärr inte.
  10. 5
    Fruktansvärt. Tack och lov så har vi det inte så. Jag får ha max 5 barn när jag är ensam på småbarnsavdelningen och 9-10 på storabarnsavdelningen (max 8 barn till maten dvs. 1 bord). Att vi får vikarier när det saknas folk borde vara självklart men så är det ju tyvärr inte.
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6

    Sjukskriv dig inte!

    Eller, gör det om du är sjuk, och absolut på läkares inrådan. Du lär inte skratta om du går in i väggen på grund av din arbetssituation, men föreståndaren lär inte bry sig.

    Sen så ska du säga upp dig. Det var några år sedan jag jobbade i förskolan, men något sånt där har jag aldrig sett maken till. Och inte under den tid som mina barn har gått på förskolan heller. Så jag tror att din förskola är extrem. Och förskollärarjobb finns det väl gott om?
  12. 6
    Sjukskriv dig inte! Eller, gör det om du är sjuk, och absolut på läkares inrådan. Du lär inte skratta om du går in i väggen på grund av din arbetssituation, men föreståndaren lär inte bry sig.

    Sen så ska du säga upp dig. Det var några år sedan jag jobbade i förskolan, men något sånt där har jag aldrig sett maken till. Och inte under den tid som mina barn har gått på förskolan heller. Så jag tror att din förskola är extrem. Och förskollärarjobb finns det väl gott om?
  13. Fskl som numera mår toppen på jobbet!
    #7

    Sök dig nån annanstans!

    Jag har nyligen bytt jobb, från kommunal förskola till ett litet kooperativ och ångrar det inte en sekund. Vi har 11 barn, 2-3 års grupp, 1 heltid och 1 deltid i stora fina lokaler. Två dagar i veckan jobbar en förälder hos oss dessutom. Det är riktigt kul att gå till jobbet, man har ork kvar när man kommer hem och kan ärligt säja att man gjort ett bra jobb och hunnit med varje barn. Det känns som om jag äntligen ftt livspusslet att gå ihop.
    Det finns inte en sportslig att någon skulle lämnas ensam med 20 barn vid stängning hos oss, då skulle vi antingen jobba över eller stänga tidigare.
    Det finns ingen anledning att stanna kvar och gå i väggen, det finns fortfarande mycket bra förskolor därute, och dessutom ganska gott om jobb.
  14. 7
    Sök dig nån annanstans! Jag har nyligen bytt jobb, från kommunal förskola till ett litet kooperativ och ångrar det inte en sekund. Vi har 11 barn, 2-3 års grupp, 1 heltid och 1 deltid i stora fina lokaler. Två dagar i veckan jobbar en förälder hos oss dessutom. Det är riktigt kul att gå till jobbet, man har ork kvar när man kommer hem och kan ärligt säja att man gjort ett bra jobb och hunnit med varje barn. Det känns som om jag äntligen ftt livspusslet att gå ihop.
    Det finns inte en sportslig att någon skulle lämnas ensam med 20 barn vid stängning hos oss, då skulle vi antingen jobba över eller stänga tidigare.
    Det finns ingen anledning att stanna kvar och gå i väggen, det finns fortfarande mycket bra förskolor därute, och dessutom ganska gott om jobb.

Liknande trådar

  1. Är så trött på detta nu.. :(
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 09:47
  2. Trött på detta nu.
    By Trissan_4 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 11:13
  3. Trött på detta liv.
    By ledsen anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 10:23
  4. Trött på detta
    By milla28 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 16:56
  5. Trött på detta
    By arbetslös in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 11:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar