Jag är visst gravid!!
_0211 Novemberbarn
  1. Anonym idag
    #1

    Jag är visst gravid!!

    Kan inte fatta detta. F-N!!
    Jag är gravid.Fattar inte hur jag kunde bli det. Jag äter p-piller och vi skyddar oss om jag glömt ta något piller någon gång.
    F-N!! Vi ska ju inte ha fler barn egentligen. Abort är dock inte att tänka på.
    F-N! Jag känner mig så låg nu.
  2. 1
    Jag är visst gravid!! Kan inte fatta detta. F-N!!
    Jag är gravid.Fattar inte hur jag kunde bli det. Jag äter p-piller och vi skyddar oss om jag glömt ta något piller någon gång.
    F-N!! Vi ska ju inte ha fler barn egentligen. Abort är dock inte att tänka på.
    F-N! Jag känner mig så låg nu.
  3. Helena S med Markus 021201
    #2

    grattis ändå!!!!

    tror du inte att du kommer att glädja dig när du väl har vant dig vid tanken? vi är 4 syskon i min familj, och det är helt underbart.
  4. 2
    grattis ändå!!!! tror du inte att du kommer att glädja dig när du väl har vant dig vid tanken? vi är 4 syskon i min familj, och det är helt underbart.
  5. Sabina m barnen
    #3

    Oj då

    Men grattis o hoppas det ordnar sig på bästa sätt.
  6. 3
    Oj då Men grattis o hoppas det ordnar sig på bästa sätt.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Oj..

    Gratis på nått sätt ändå.. Jobbigt om ni nu inte vill ha fler barn? Vad säger sambon då? Går det inte att lösa på något sätt?

    Hoppas ni hittar en lösning som passar er..
  8. 4
    Oj.. Gratis på nått sätt ändå.. Jobbigt om ni nu inte vill ha fler barn? Vad säger sambon då? Går det inte att lösa på något sätt?

    Hoppas ni hittar en lösning som passar er..
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Hoppsan...

    Vad ska man skriva? Hoppas det löser sig!
  10. 5
    Hoppsan... Vad ska man skriva? Hoppas det löser sig!
  11. Cecilia, Vilda o Loke
    #6

    OJ...

    jag tycker att du ska snacka med en kurator eller så, så du får vädra alla jobbiga tankar till graviditeten även om ni redan bestämt att inte göra abort. Så det inte känns som om du går med ett falskt leende geneom hela grav liksom. Är övertygad om att det kommer gå bra! Stor kram

  12. 6
    OJ... jag tycker att du ska snacka med en kurator eller så, så du får vädra alla jobbiga tankar till graviditeten även om ni redan bestämt att inte göra abort. Så det inte känns som om du går med ett falskt leende geneom hela grav liksom. Är övertygad om att det kommer gå bra! Stor kram

  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Men grattis!!!

    Iallafall.
    Kanske inte som sagt var planerat men abort är ju som du skrev inte att tänka på så när chocken lagt sig så kommer det bli bra!
    Gud vad spännande!Undrar vem du är...
  14. 7
    Men grattis!!! Iallafall.
    Kanske inte som sagt var planerat men abort är ju som du skrev inte att tänka på så när chocken lagt sig så kommer det bli bra!
    Gud vad spännande!Undrar vem du är...
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Hm,

    Hm, nej vet du vad jag bestämmer mig för att säga GRATTIS och det högt. Det är ju trots allt inte alla förunnat att kunna bli gravid.

    Men du, jag tror att jag förstår dig. Svår situation. Men jag skulle inte heller kunna göra en abort. Vet ju vilket underbart resultat det blir av en graviditet. Samtidigt har vi också sagt att vi inte skall ha flera barn. Och jag dömmer inte någon annan som väljer att göra abort.

    Huvudsaken är att ni gör det som är bäst för er och bra också om ni är överens du och maken (?).

    Hoppas nu att du får en bra graviditet och sedan ett härligt litet barn att hålla i famnen och se växa upp.

    GRATTIS.
  16. 8
    Hm, Hm, nej vet du vad jag bestämmer mig för att säga GRATTIS och det högt. Det är ju trots allt inte alla förunnat att kunna bli gravid.

    Men du, jag tror att jag förstår dig. Svår situation. Men jag skulle inte heller kunna göra en abort. Vet ju vilket underbart resultat det blir av en graviditet. Samtidigt har vi också sagt att vi inte skall ha flera barn. Och jag dömmer inte någon annan som väljer att göra abort.

    Huvudsaken är att ni gör det som är bäst för er och bra också om ni är överens du och maken (?).

    Hoppas nu att du får en bra graviditet och sedan ett härligt litet barn att hålla i famnen och se växa upp.

    GRATTIS.
  17. Åsa m A&E
    #9

    Förstår dig

    Skulle inte veta vad jag skulle göra om det var jag. Eller det vet jag ju egentligen det skulle bli en liten till, precis som för dig.

    Även om det inte passar hundra så vet man ju ändå hur fantastiska barn är. Å kanske när chocken lagt sig att det visar sig att det inte är så fel ändå.
  18. 9
    Förstår dig Skulle inte veta vad jag skulle göra om det var jag. Eller det vet jag ju egentligen det skulle bli en liten till, precis som för dig.

    Även om det inte passar hundra så vet man ju ändå hur fantastiska barn är. Å kanske när chocken lagt sig att det visar sig att det inte är så fel ändå.
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Oj men grattis

    Förstår att det känns omtumlande och att känslorna är blandade. Ta dig (och mannen) tid att låta det smälta in och känn ingen stress över att det inte är odelad glädje. Båda mina barn har kommit överraskande men efter några dagar / veckor har det negativa ersatts av lycka över att det blivit som det blivit.
    Kram
  20. 10
    Oj men grattis Förstår att det känns omtumlande och att känslorna är blandade. Ta dig (och mannen) tid att låta det smälta in och känn ingen stress över att det inte är odelad glädje. Båda mina barn har kommit överraskande men efter några dagar / veckor har det negativa ersatts av lycka över att det blivit som det blivit.
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    Säger också grattis

    eftersom ni tänker behålla barnet. Jag tror som de andra att när det hunnit sjunka in och ni får chans att vänja er vid tanken kommer det säkert att gå bra!
    Stor kram!
  22. 11
    Säger också grattis eftersom ni tänker behålla barnet. Jag tror som de andra att när det hunnit sjunka in och ni får chans att vänja er vid tanken kommer det säkert att gå bra!
    Stor kram!
  23. Jeanette m Rasmus
    #12

    Välkommen i klubben!

    Som du kanske läst nedan blev jag också oplanerat gravid och bär på synnerligen blandade känslor pga min förra förlossning och den första tiden efteråt...så jag känner verkligen med dig.
    Abort är inte heller något alternativ för oss så det blir en bebis i början av juni.
    Jag försöker peppa mig själv på alla möjliga sätt, och emellanåt kan det kännas riktigt bra men ibland trillar man ner ända i botten.
    KRAM!
  24. 12
    Välkommen i klubben! Som du kanske läst nedan blev jag också oplanerat gravid och bär på synnerligen blandade känslor pga min förra förlossning och den första tiden efteråt...så jag känner verkligen med dig.
    Abort är inte heller något alternativ för oss så det blir en bebis i början av juni.
    Jag försöker peppa mig själv på alla möjliga sätt, och emellanåt kan det kännas riktigt bra men ibland trillar man ner ända i botten.
    KRAM!
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    Oj!

    Grattis till det nya livet - trots allt. Hoppas ni kommer att få det fint när ni hunnit smälta nyheten.
  26. 13
    Oj! Grattis till det nya livet - trots allt. Hoppas ni kommer att få det fint när ni hunnit smälta nyheten.
  27. Viktoria m Filippa och Emilia
    #14

    Ja, vad säger man?

    Grattis vill jag nog säga ändå, trots att jag kan sätta mig in i din sits (utan att veta vem du är). Vi ska inte heller ha fler barn, så om det skulle hända, trots hormonspiral, så skulle jag kanske känna som du också. Inkl att inte göra abort.

    Tycker att du ska be att få träffa nån och prata om det här, det är så mycket känslor i en sån här situation. Hur långt gången är du? (Om du vill berätta)
  28. 14
    Ja, vad säger man? Grattis vill jag nog säga ändå, trots att jag kan sätta mig in i din sits (utan att veta vem du är). Vi ska inte heller ha fler barn, så om det skulle hända, trots hormonspiral, så skulle jag kanske känna som du också. Inkl att inte göra abort.

    Tycker att du ska be att få träffa nån och prata om det här, det är så mycket känslor i en sån här situation. Hur långt gången är du? (Om du vill berätta)
  29. Viktoria m Filippa och Emilia
    #15

    Tillägg!!! Viktigt!!

    Alltså, jag vill bara förmedla vad jag brukar säga: Man ångrar inte de barn man får, möjligen de man inte får. Så det kommer säkert att bli till det allra bästa, även om det omkullstjälper er planering på många sätt.

    Och vi finns här som stöd!
  30. 15
    Tillägg!!! Viktigt!! Alltså, jag vill bara förmedla vad jag brukar säga: Man ångrar inte de barn man får, möjligen de man inte får. Så det kommer säkert att bli till det allra bästa, även om det omkullstjälper er planering på många sätt.

    Och vi finns här som stöd!

Liknande trådar

  1. Hon e visst gravid......
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 09:27
  2. Jo visst är jag gravid!!
    By LenaA in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 12:54
  3. Jag är visst gravid!!!
    By B väntar 4:an in forum _0906 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 20:57
  4. Jag är visst gravid!!!!
    By Gravid!!!! in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 12:05
  5. Visst är jag gravid!!
    By lilla4an bf 31/10 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar