Fråga om yoga kurs
Gravidsnack
  1. bli_mamma
    #1

    Fråga om yoga kurs

    Hej på er!
    Jag undrar om nån vet i vilken vecka ska man börja med yoga för gravida. Jag är i v 21+4. Är det för tidigt? Kan ni tipsa om en bra yoga kurs i Stockholm?
  2. 1
    Fråga om yoga kurs Hej på er!
    Jag undrar om nån vet i vilken vecka ska man börja med yoga för gravida. Jag är i v 21+4. Är det för tidigt? Kan ni tipsa om en bra yoga kurs i Stockholm?
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Hej!!

    Det finns rätt många olika ställen i Stockholm som har gravidyoga men jag har inte hittat någon som har funkat tidsmässigt för mig, som jag liksom kunnat gå på regelbundet. Men det kanske någon annan kan tipsa om.

    Däremot så har de drop-in på gravidyogan på det här stället http://www.ashtangayogashala.nu/. Jag har varit där en gång (fler blir det garanterat!) och det var jättebra! Söndagar 12.15 och det kostar 140kr.

    Det är nog inte för tidigt för dig. Jag tror snarare tvärtom att ju tidigare man börjar, desto mer får man ut av det i slutändan.

  4. 2
    Hej!! Det finns rätt många olika ställen i Stockholm som har gravidyoga men jag har inte hittat någon som har funkat tidsmässigt för mig, som jag liksom kunnat gå på regelbundet. Men det kanske någon annan kan tipsa om.

    Däremot så har de drop-in på gravidyogan på det här stället http://www.ashtangayogashala.nu/. Jag har varit där en gång (fler blir det garanterat!) och det var jättebra! Söndagar 12.15 och det kostar 140kr.

    Det är nog inte för tidigt för dig. Jag tror snarare tvärtom att ju tidigare man börjar, desto mer får man ut av det i slutändan.

  5. bli_mamma
    #3

    Tack!

    Ska prova där.
  6. 3
    Tack! Ska prova där.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    När man vill

    Jag gick en femveckors ganska tidigt, ville ha med mig det hela från början liksom. Jag gick för en urbra kvinna som heter Elisabeth Serrander, hon introducerade gravidyoga i Sverige för 20 år sen. Hon har kommit ut med en bok som heter Gravidyoga med bra förklaringar o bilder också. Hittade henne via Mama Mias hemsida.
  8. 4
    När man vill Jag gick en femveckors ganska tidigt, ville ha med mig det hela från början liksom. Jag gick för en urbra kvinna som heter Elisabeth Serrander, hon introducerade gravidyoga i Sverige för 20 år sen. Hon har kommit ut med en bok som heter Gravidyoga med bra förklaringar o bilder också. Hittade henne via Mama Mias hemsida.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Kurs i Trollbäcken, start 1/11

    Hej blivande mamma!!
    Jag har gått på yoga för gravida i Trollbäcken (Tyresö/på gränsen till Haninge) och är supernöjd. Rekommenderar det varmt!! Men kursen är slut nu och hon startar en ny kurs på tisdag. Hon rekommenderar att man börjar tidigt, från v. 17 och framåt, så det är perfekt att börja nu för dig. Läraren är urmysig och yogan är ju lite småflummig, men den är förlossningsförberedande och stärkande. Och avslappnande med meditation och sånt. Du kan ringa henne (Margaretha) på 08-7122811. Kostar 1000:- för 8 ggr, värt vartenda öre :-) Lycka till!!
  10. 5
    Kurs i Trollbäcken, start 1/11 Hej blivande mamma!!
    Jag har gått på yoga för gravida i Trollbäcken (Tyresö/på gränsen till Haninge) och är supernöjd. Rekommenderar det varmt!! Men kursen är slut nu och hon startar en ny kurs på tisdag. Hon rekommenderar att man börjar tidigt, från v. 17 och framåt, så det är perfekt att börja nu för dig. Läraren är urmysig och yogan är ju lite småflummig, men den är förlossningsförberedande och stärkande. Och avslappnande med meditation och sånt. Du kan ringa henne (Margaretha) på 08-7122811. Kostar 1000:- för 8 ggr, värt vartenda öre :-) Lycka till!!

Liknande trådar

  1. Fråga om yoga!
    By Anonym in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 09:50
  2. yoga fråga
    By LinP in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 09:21
  3. yoga kurs för barn!
    By susasander in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 11:25
  4. Fråga om kurs
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 11:22
  5. Kurs fråga, yoga, meditation
    By ullen in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 15:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar