Hur....
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Hur....

    ...mår ni alla i höstrusket?? Här är vi friska och krya och har varit så hela sommarn och hela hösten. Lilltjejen trivs hos sin dagmamma. Nu är det snart höstlov för storebror, så till helgen packar vi vårat pick och pack och åker på marknad på Astrid Lindgrens Värld, som vi alltid brukar göra. Maken har fått jobb, äntligen och det känns jättebra. Jag sliter och arbetar kvar på natten, men det fungerar bäst så. Så vad har ni alla haft för er?
  2. 1
    Hur.... ...mår ni alla i höstrusket?? Här är vi friska och krya och har varit så hela sommarn och hela hösten. Lilltjejen trivs hos sin dagmamma. Nu är det snart höstlov för storebror, så till helgen packar vi vårat pick och pack och åker på marknad på Astrid Lindgrens Värld, som vi alltid brukar göra. Maken har fått jobb, äntligen och det känns jättebra. Jag sliter och arbetar kvar på natten, men det fungerar bäst så. Så vad har ni alla haft för er?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Vad kul det låter!

    Att åka till ALV! Och grattis till att maken fått jobb, det verkar som det går er väg just nu.

    Vi kan tyvärr inte roa oss alls så mycket just nu. Jag har tagit på mig alldelseför mycket jobb, vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt tills jag går på barnledighet.

    Tyvärr måste jag gå och oroa mig för att drabbas av femte sjukan också, det går på Fridisens avdelning just nu. Den som fått det har gått på dagis hela tiden, så troligtvis är smittan redan vidareförd. Dessutom smittar man som mest innan symtomen bryter ut. Som gravid kan man smittas och överföra det till fostret som i värsta fall kan dö. Finns inget att göra bara vänta och se. Min barnmorska visste dessutom ingenting om detta (alltid får man läsa på själv), men jag lyckades i alla fall få henne att skriva remiss till provtagning. Har jag tur är jag redan immun, men mig veterligen är det inget jag har haft. Jag pratade även med vår BVC-sköterska och hon har försökt att reda ut hur man ska hantera detta med gravida med mödrar, men enligt henne verkar ingen riktigt veta och det finns ingen direkt praxis :-(((. Så jag känner mig lite låg just nu.
  4. 2
    Vad kul det låter! Att åka till ALV! Och grattis till att maken fått jobb, det verkar som det går er väg just nu.

    Vi kan tyvärr inte roa oss alls så mycket just nu. Jag har tagit på mig alldelseför mycket jobb, vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt tills jag går på barnledighet.

    Tyvärr måste jag gå och oroa mig för att drabbas av femte sjukan också, det går på Fridisens avdelning just nu. Den som fått det har gått på dagis hela tiden, så troligtvis är smittan redan vidareförd. Dessutom smittar man som mest innan symtomen bryter ut. Som gravid kan man smittas och överföra det till fostret som i värsta fall kan dö. Finns inget att göra bara vänta och se. Min barnmorska visste dessutom ingenting om detta (alltid får man läsa på själv), men jag lyckades i alla fall få henne att skriva remiss till provtagning. Har jag tur är jag redan immun, men mig veterligen är det inget jag har haft. Jag pratade även med vår BVC-sköterska och hon har försökt att reda ut hur man ska hantera detta med gravida med mödrar, men enligt henne verkar ingen riktigt veta och det finns ingen direkt praxis :-(((. Så jag känner mig lite låg just nu.
  5. Kristina S
    #3

    Oj!

    Det där lät inget vidare. Men kan det inte vara så att din bm inte känner till det just för att det är så oerhört ovanligt att det händer? Femte sjukan verkar vara en rätt okänd sjukdom totalt sett, så de flesta av oss har säkert haft den utan att någon visste vad det var.

    Skickar en liten tröstande kram och hoppas att du slipper oroa dig så länge till!
  6. 3
    Oj! Det där lät inget vidare. Men kan det inte vara så att din bm inte känner till det just för att det är så oerhört ovanligt att det händer? Femte sjukan verkar vara en rätt okänd sjukdom totalt sett, så de flesta av oss har säkert haft den utan att någon visste vad det var.

    Skickar en liten tröstande kram och hoppas att du slipper oroa dig så länge till!
  7. Kristina S
    #4

    Vi ska

    också åka bort, nästa helg. Jag gav min man en Smålandsvistelse i 40-årspresent så vi åker till gården där vi brukar vara på somrarna och julpyssslar med dem. Ska binda lingonkransar och göra ost bland annat. Känner mig lite nervös eftersom jag har svårt att vara bland folk, men jag kan alltid smita undan till vår egen lilla stuga eller ta en promenad om det blir för mycket.
  8. 4
    Vi ska också åka bort, nästa helg. Jag gav min man en Smålandsvistelse i 40-årspresent så vi åker till gården där vi brukar vara på somrarna och julpyssslar med dem. Ska binda lingonkransar och göra ost bland annat. Känner mig lite nervös eftersom jag har svårt att vara bland folk, men jag kan alltid smita undan till vår egen lilla stuga eller ta en promenad om det blir för mycket.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Här är det fullt ös...

    barnen har tack och lov varit friska och även vi vuxna. Uffe är fortfarande pappaledig till januari så han sköter allt här hemma. Tur det för annars hade nog jag fallit igenom. Jobbar på tok för mycket, och bara stressar. Dom sista dagarna har kroppen visat tecken på att den inte vill längre,jag har ingen känsel i fingertopparna ibland och händerna beter sig som om dom vore stelfrusna, hänger inte med. Men min hjärna verkar tro att jag klarar detta så ja jag vet jag är en idiot och jag kör på....
    Dock har VD:n insett att jag har för mycket så jag håller på och anställer en till min avdelning så jag tror ju att det skall bli bättre, måste bli. Eller det kommer det ju att bli men innan man är där är det en lång inkörsperiod på den nyanställde....jaja det blir bra.

    Barnen är hur goa som helst, leker jättebra ihop. Den lille, Albin, är i en sådan mysig ålder nu.

    Vi köpte husvagn förra veckan så nu har vi något att semestra i till nästa sommar.

    Jag åker till N.Y med jobbet 6 dagar i november så det känns lite både och. Visst blir det kul att åka dit, men jag träffar ju mina barn så lite just nu så jag kommer att sakna halvt ihjäl mig.
  10. 5
    Här är det fullt ös... barnen har tack och lov varit friska och även vi vuxna. Uffe är fortfarande pappaledig till januari så han sköter allt här hemma. Tur det för annars hade nog jag fallit igenom. Jobbar på tok för mycket, och bara stressar. Dom sista dagarna har kroppen visat tecken på att den inte vill längre,jag har ingen känsel i fingertopparna ibland och händerna beter sig som om dom vore stelfrusna, hänger inte med. Men min hjärna verkar tro att jag klarar detta så ja jag vet jag är en idiot och jag kör på....
    Dock har VD:n insett att jag har för mycket så jag håller på och anställer en till min avdelning så jag tror ju att det skall bli bättre, måste bli. Eller det kommer det ju att bli men innan man är där är det en lång inkörsperiod på den nyanställde....jaja det blir bra.

    Barnen är hur goa som helst, leker jättebra ihop. Den lille, Albin, är i en sådan mysig ålder nu.

    Vi köpte husvagn förra veckan så nu har vi något att semestra i till nästa sommar.

    Jag åker till N.Y med jobbet 6 dagar i november så det känns lite både och. Visst blir det kul att åka dit, men jag träffar ju mina barn så lite just nu så jag kommer att sakna halvt ihjäl mig.
  11. Kristina S
    #6

    Gå hem

    och lägg dig en vecka i sängen, Marina och gör ingenting! Allvarligt! Dina symptom låter inte alls bra. Snälla, snälla du var klokare än vad jag var!

    Uppmanande kramar från
  12. 6
    Gå hem och lägg dig en vecka i sängen, Marina och gör ingenting! Allvarligt! Dina symptom låter inte alls bra. Snälla, snälla du var klokare än vad jag var!

    Uppmanande kramar från
  13. Marina
    #7

    Ja du har så rätt....

    jag vet att jag måste slå ner på farten, annars kommer jag att hamna i din situation en dag. Just nu känns det inte om utan när. Jag borde lyssna på alla varningsklockor, lyssna på alla råd, men jag gör inte det!! Varför??

    Igår låg jag faktiskt kvar i sängen till 8 och det var två timmar till mot när jag brukar gå upp och det var underbart. MEN när jag sedan kommer till jobbet så får man gliringar om att man kommer till lunch. Att jag X dagar på raken sitter framför datorn och jobbar mellan 20-23, det vet ingen, hur skulle de veta det? Om jag inte varit så trött och slutkörd som jag är så hade jag tagit deras gliringar med en klackspark, men när man är så trött så tog jag av någon anledning åt mig och kände att tårarna brände. Där har jag också en allvarlig varning för jag brukar vara den som tar och ger \"gliringar\" med en klackspark.

    Jaja nu har jag i allafall haft alla anställningsintervjuer färdigt och jag har bestämt mig så en milstolpe är nådd.

    Ha det bra
  14. 7
    Ja du har så rätt.... jag vet att jag måste slå ner på farten, annars kommer jag att hamna i din situation en dag. Just nu känns det inte om utan när. Jag borde lyssna på alla varningsklockor, lyssna på alla råd, men jag gör inte det!! Varför??

    Igår låg jag faktiskt kvar i sängen till 8 och det var två timmar till mot när jag brukar gå upp och det var underbart. MEN när jag sedan kommer till jobbet så får man gliringar om att man kommer till lunch. Att jag X dagar på raken sitter framför datorn och jobbar mellan 20-23, det vet ingen, hur skulle de veta det? Om jag inte varit så trött och slutkörd som jag är så hade jag tagit deras gliringar med en klackspark, men när man är så trött så tog jag av någon anledning åt mig och kände att tårarna brände. Där har jag också en allvarlig varning för jag brukar vara den som tar och ger \"gliringar\" med en klackspark.

    Jaja nu har jag i allafall haft alla anställningsintervjuer färdigt och jag har bestämt mig så en milstolpe är nådd.

    Ha det bra
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar