Jobbigt
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Jobbigt

    Tova har blivit såååå rädd...hon vågar ingenting längre. Man får följa med henne in på toa, hennes rum och även ner i källaren/gillestugan där teverum och datorrum är..även fast det är lampor tända och mitt på ljusa dagen.

    Hon blir värre och värre märker jag...idag när strömmen gick vågade hon knappt gå 5 meter ifrån mig trots att det var hur ljust som helst för det var ju mitt på dagen.
    Jag var tvungen att göra nummer två på toa...jag fick minsann ha med mig Saga i vagnen och Tova ståendes i dörrhålet...
    här går det inte och vara ifred direkt... :/

    Hon säger hela tiden att det är spöken överallt..och jag säger hela tiden att det finns inga spöken, det är bara påhitt och på teven är det bara ritade figurer som nån suttit och gjort...inget verkligt.
    Hon förstår det men ändå är hon rädd för spöken.

    Idag ville hon att vi skulle stå i dörren när hon skulle gå två hus bort till en kompis..men jag sa att hon kunde gå själv så det gjorde hon (jag var upptagen med nåt)...men hon sa att då får jag gå bakom bilarna och gömma mig så inte spökena kommer.

    Fler här som är så extremt rädda?
  2. 1
    Jobbigt Tova har blivit såååå rädd...hon vågar ingenting längre. Man får följa med henne in på toa, hennes rum och även ner i källaren/gillestugan där teverum och datorrum är..även fast det är lampor tända och mitt på ljusa dagen.

    Hon blir värre och värre märker jag...idag när strömmen gick vågade hon knappt gå 5 meter ifrån mig trots att det var hur ljust som helst för det var ju mitt på dagen.
    Jag var tvungen att göra nummer två på toa...jag fick minsann ha med mig Saga i vagnen och Tova ståendes i dörrhålet...
    här går det inte och vara ifred direkt... :/

    Hon säger hela tiden att det är spöken överallt..och jag säger hela tiden att det finns inga spöken, det är bara påhitt och på teven är det bara ritade figurer som nån suttit och gjort...inget verkligt.
    Hon förstår det men ändå är hon rädd för spöken.

    Idag ville hon att vi skulle stå i dörren när hon skulle gå två hus bort till en kompis..men jag sa att hon kunde gå själv så det gjorde hon (jag var upptagen med nåt)...men hon sa att då får jag gå bakom bilarna och gömma mig så inte spökena kommer.

    Fler här som är så extremt rädda?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    Liknar Molly...

    Ellen är ganska kavat men Molly har varit som Tova i perioder. Hon är just nu jätterädd att jag ska få bröstcancer efter cancergalan som var på TV häromdan. Är jag borta nån kväll ringer hon alltid på mobilen för att kolla att jag lever. Hon är även rädd att \"ögonen ska trilla ut\" och en massa sånt. Det är nog mycket som rör sig i de små liven i denna åldern. Många funderingar. Jag försöker bara prata lugnt med henne och låta henne fråga och hålla koll på mig. Dt går nog över.
  4. 2
    Liknar Molly... Ellen är ganska kavat men Molly har varit som Tova i perioder. Hon är just nu jätterädd att jag ska få bröstcancer efter cancergalan som var på TV häromdan. Är jag borta nån kväll ringer hon alltid på mobilen för att kolla att jag lever. Hon är även rädd att \"ögonen ska trilla ut\" och en massa sånt. Det är nog mycket som rör sig i de små liven i denna åldern. Många funderingar. Jag försöker bara prata lugnt med henne och låta henne fråga och hålla koll på mig. Dt går nog över.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Här finns också...

    spöken och häxor så syskonen följs ofta åt när de måste gå ner för att gå på toaletten.Nu har vi i allafall hittat på att men kan skrämma häxorna och spökena med en nyckelknippa.Då går det lite bättre i allafall på dagen när det är ljust.
  6. 3
    Här finns också... spöken och häxor så syskonen följs ofta åt när de måste gå ner för att gå på toaletten.Nu har vi i allafall hittat på att men kan skrämma häxorna och spökena med en nyckelknippa.Då går det lite bättre i allafall på dagen när det är ljust.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Tova hade en gång

    ett halsband som jagade bort spökena...de var rädda för det..kom och tänka på det nu när du nämnde detta...

    kanske ska börja med det igen..:-)
  8. 4
    Tova hade en gång ett halsband som jagade bort spökena...de var rädda för det..kom och tänka på det nu när du nämnde detta...

    kanske ska börja med det igen..:-)

Liknande trådar

  1. Jobbigt,jobbigt, vad göra???
    By snart mamma till 3 in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  2. jobbigt
    By missbelliz in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 19:34
  3. jobbigt jobbigt men snart
    By whorra 4barns mamma in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:56
  4. Vad jobbigt det är...
    By håller mig i skinnet in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 15:09
  5. Jobbigt..jobbigt...jobb....
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar