Var på akuten i natt/morse...
_00/01 Vinterbarn
  1. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912
    #1

    Var på akuten i natt/morse...

    Vaknade vid midnatt av att hela rummet snurrade och jag blev illamående. Detta upprepades några gånger och till sist var jag tvungen att gå upp och kräkas (jag som trodde jag gjort mitt efter graviditeten *s*). Efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen så åkte vi till akuten där en massa tester gjordes, bla blodprov, EKG och datortomografi. Till slut konstaterades godartad lägesyrsel orsakat av ett virus på balansnerven eller så kallad kristallavlossning. Det är iaf fruktansvärt obehagligt och nu är jag sjukskriven tills nästa fredag.
  2. 1
    Var på akuten i natt/morse... Vaknade vid midnatt av att hela rummet snurrade och jag blev illamående. Detta upprepades några gånger och till sist var jag tvungen att gå upp och kräkas (jag som trodde jag gjort mitt efter graviditeten *s*). Efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen så åkte vi till akuten där en massa tester gjordes, bla blodprov, EKG och datortomografi. Till slut konstaterades godartad lägesyrsel orsakat av ett virus på balansnerven eller så kallad kristallavlossning. Det är iaf fruktansvärt obehagligt och nu är jag sjukskriven tills nästa fredag.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Nej, vad läskigt!

    Ja, du har ju haft din beskärda del av illamående och kräkningar tycker jag!
    Hoppas viruset försvinner snabbt så du blir bra igen!

    Kramisar
  4. 2
    Nej, vad läskigt! Ja, du har ju haft din beskärda del av illamående och kräkningar tycker jag!
    Hoppas viruset försvinner snabbt så du blir bra igen!

    Kramisar
  5. Sara m Tilda 16/1-01 o Ellen03 o Olle04
    #3

    oj vad läskigt

    har det kommit tillbaka mera? Stackars dig, vilken pärs!

    Är mannen f-ledig då om du inte kan bära bebisen?

    kram
  6. 3
    oj vad läskigt har det kommit tillbaka mera? Stackars dig, vilken pärs!

    Är mannen f-ledig då om du inte kan bära bebisen?

    kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Usch!!

    Fy så otäckt! Hoppas att det ger med sig snart snart!!
  8. 4
    Usch!! Fy så otäckt! Hoppas att det ger med sig snart snart!!
  9. Anna K med Flipp & Vendela
    #5

    Usch, vad otäckt!

    Det låter hemskt! Vilken tur att det inte är någon fara - hoppas att du mår bättre snart.
  10. 5
    Usch, vad otäckt! Det låter hemskt! Vilken tur att det inte är någon fara - hoppas att du mår bättre snart.
  11. Misan & Arvid 001229 + 3 till
    #6

    Usch vad jobbigt!

    Hoppas att du snart mår bättre, jag förstår att du är trött på att kräkas.
    Jag har haft virus på balansnerven en gång coh mådde ungefär som du. Tack och lov gick det över efter bara några dagar.
  12. 6
    Usch vad jobbigt! Hoppas att du snart mår bättre, jag förstår att du är trött på att kräkas.
    Jag har haft virus på balansnerven en gång coh mådde ungefär som du. Tack och lov gick det över efter bara några dagar.
  13. Fia med E+L och Lillbuff
    #7

    Usch!

    Har hört talas om det och att det ska vara vidrigt:-( Stackars dig!
    Dock har jag nog hållt mig borta ett tag tror jag för jag har inte sett att magen kommit ut:-) Grattis till en liten Linus!!!!!!!!!
    Kram!
  14. 7
    Usch! Har hört talas om det och att det ska vara vidrigt:-( Stackars dig!
    Dock har jag nog hållt mig borta ett tag tror jag för jag har inte sett att magen kommit ut:-) Grattis till en liten Linus!!!!!!!!!
    Kram!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Oj..

    ..så läskigt!

    Tur att det inte var något värre, krya på dig!!
  16. 8
    Oj.. ..så läskigt!

    Tur att det inte var något värre, krya på dig!!
  17. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912
    #9

    Hej alla!

    Nu är det bättre iaf. I natt kändes det bara som om det gungade lite. Hoppas verkligen det är nåt som inte kommer tillbaka,
  18. 9
    Hej alla! Nu är det bättre iaf. I natt kändes det bara som om det gungade lite. Hoppas verkligen det är nåt som inte kommer tillbaka,

Liknande trådar

  1. var på akuten i morse...
    By joliegirl in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:05
  2. Akuten i går kom hem vid 00.10 i natt!
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 09:27
  3. På akuten i natt
    By Mette med ToJ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 21:18
  4. Natt på akuten
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 13:18
  5. Pucko-Frida var på akuten i morse..
    By -Frida- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar