Bakat kaka!
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Bakat kaka!

    I dag har jag och Anton bakat en kaka till dagis personalen. En smarrig kladdkaka utan ägg, mjölk eller soja. Till detta skall de få en god vaniljsås. Tänkte uppvakta personalen lite, samtidigt som jag visar vilka goda saker man kan baka som även Anton kan äta. Visst är det en toppen ide!
  2. 1
    Bakat kaka! I dag har jag och Anton bakat en kaka till dagis personalen. En smarrig kladdkaka utan ägg, mjölk eller soja. Till detta skall de få en god vaniljsås. Tänkte uppvakta personalen lite, samtidigt som jag visar vilka goda saker man kan baka som även Anton kan äta. Visst är det en toppen ide!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Super bra idé!

    Vi som tål allt brukar nog oftast tro att bara för att man inte tål saker så går det inte att äta gott, baka etc. Men det är bara att tänka om lite så går det bra.

    Fortfarande öppen för barnmässan?
  4. 2
    Super bra idé! Vi som tål allt brukar nog oftast tro att bara för att man inte tål saker så går det inte att äta gott, baka etc. Men det är bara att tänka om lite så går det bra.

    Fortfarande öppen för barnmässan?
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Åhhh kladdkaka utan ägg...

    du får gärna komma med recept *ler*. Kladdkaka skulle nog Rasmus uppskatta *ler*.
  6. 3
    Åhhh kladdkaka utan ägg... du får gärna komma med recept *ler*. Kladdkaka skulle nog Rasmus uppskatta *ler*.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Recept..

    Receptet finns på www.allergimat.com Äggfri kladdkaka heter den och var supergod. Eftersom anton är allergisk mot andra saker också så bytte vi ut mjölken mot vatten+\"havre i mat\".
  8. 4
    Recept.. Receptet finns på www.allergimat.com Äggfri kladdkaka heter den och var supergod. Eftersom anton är allergisk mot andra saker också så bytte vi ut mjölken mot vatten+\"havre i mat\".
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Tyvärr :-(

    Jag kan tyvärr inte gå på barnmässan i år och jag gråter nästan floder för det. Jag skall nämligen hem till Lerum/Göteborg då. Skall på återträff med mina gamla kompisar från fritidstiden. Skall bli jättekul och skönt med lite barnvakt. Men nästa år skall jag definitivt gå, trots att vi troligen inte bor kvar i Stockholms området då.
    Kram
  10. 5
    Tyvärr :-( Jag kan tyvärr inte gå på barnmässan i år och jag gråter nästan floder för det. Jag skall nämligen hem till Lerum/Göteborg då. Skall på återträff med mina gamla kompisar från fritidstiden. Skall bli jättekul och skönt med lite barnvakt. Men nästa år skall jag definitivt gå, trots att vi troligen inte bor kvar i Stockholms området då.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Trevligt...

    Hur gick de då? Va sa personalen??? Jätte bra ide!
  12. 6
    Trevligt... Hur gick de då? Va sa personalen??? Jätte bra ide!

Liknande trådar

  1. Förnamn+Efternamn, kaka på kaka?
    By Bapelsin in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 18:20
  2. Men hjälp vilken god kaka jag bakat vill
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 14:15
  3. Jag har bakat en LaMa-kaka.
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 14:27
  4. Kaka på kaka? (även på OÄF)
    By tjejn in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 15:12
  5. Kul, eller kaka på kaka
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar