Allergi??
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Allergi??

    Hallå alla.

    William har i dag under dagen blivit rödare och rödare fläckvis i ansiktet.
    Kinderna,nästippen och hakan var jätteröda nu när han skulle lägga sig och det kändes varmt liksom,fast han hade inte feber alltså,eller verkade lida av det.

    Kan allergi visa sig på det sättet?

    Funderar på om han kan vara känslig mot mandarin,då han ätit en vid frukost och en efter lunch.
    Men vi gick oxå en lång promenad hem från öppna förskolan då det blåste motvind rejält,då kan man ju få friska,röda kinder men det här var nåt annat,dessutom började han bli röd om kinderna när vi var på ÖF.

    Jag vet att Anton hade nåt virus när han var i treårsåldern som yttrade sig som rodnad i ansiktet men då var han ju förkyld samtidigt och det är inte William.

    Någon som har en ide,jag vet inte mkt om allergier men det är ju det första jag tänker på att det kan vara.

    Kram Jenny
  2. 1
    Allergi?? Hallå alla.

    William har i dag under dagen blivit rödare och rödare fläckvis i ansiktet.
    Kinderna,nästippen och hakan var jätteröda nu när han skulle lägga sig och det kändes varmt liksom,fast han hade inte feber alltså,eller verkade lida av det.

    Kan allergi visa sig på det sättet?

    Funderar på om han kan vara känslig mot mandarin,då han ätit en vid frukost och en efter lunch.
    Men vi gick oxå en lång promenad hem från öppna förskolan då det blåste motvind rejält,då kan man ju få friska,röda kinder men det här var nåt annat,dessutom började han bli röd om kinderna när vi var på ÖF.

    Jag vet att Anton hade nåt virus när han var i treårsåldern som yttrade sig som rodnad i ansiktet men då var han ju förkyld samtidigt och det är inte William.

    Någon som har en ide,jag vet inte mkt om allergier men det är ju det första jag tänker på att det kan vara.

    Kram Jenny
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Om han är...

    allergisk mot mandariner borde det komma direkt, i samband med att han äter en. Om det inte är borta i morgonbitti tycker jag du ska ringa vårdc. eller likn. och fråga! Det kan ju har varit kylan också, och då borde det ha försvunnit tills i morgon!
  4. 2
    Om han är... allergisk mot mandariner borde det komma direkt, i samband med att han äter en. Om det inte är borta i morgonbitti tycker jag du ska ringa vårdc. eller likn. och fråga! Det kan ju har varit kylan också, och då borde det ha försvunnit tills i morgon!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Rodnaden var borta imorse...

    så jag antar att det var kylan,skumt bara,det såg liksom inte ut som en sån rödhet.
    Tack för att du ville svara,jag kan inget om allergier men förstår att om han vore allergisk så borde han blivit röd direkt.

    Kram Jenny
  6. 3
    Rodnaden var borta imorse... så jag antar att det var kylan,skumt bara,det såg liksom inte ut som en sån rödhet.
    Tack för att du ville svara,jag kan inget om allergier men förstår att om han vore allergisk så borde han blivit röd direkt.

    Kram Jenny
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Åh, vad skönt!

    Jag har/har haft allergiker sen nästan 20 år tillbaka och det är _inte_ kul... Min 16-åriga dotter hade jättemycket eksem när hon var liten. Om hon fick tag på ett äpple och åt på, började eksemet i ansiktet att vätska direkt! Som att skruva på en kran... Så reaktionen brukar vara ganska snabb!

    *kram*
  8. 4
    Åh, vad skönt! Jag har/har haft allergiker sen nästan 20 år tillbaka och det är _inte_ kul... Min 16-åriga dotter hade jättemycket eksem när hon var liten. Om hon fick tag på ett äpple och åt på, började eksemet i ansiktet att vätska direkt! Som att skruva på en kran... Så reaktionen brukar vara ganska snabb!

    *kram*

Liknande trådar

  1. Allergi?
    By maylin in forum _97 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 12:33
  2. Råg allergi
    By maylin in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 09:52
  3. Allergi
    By Beettaan in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 14:25
  4. Allergi
    By khimera in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 08:19
  5. Ute-allergi?
    By Majsan m H&S in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 09:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar