IDAG har jag tagit ur spiralen :-)
Planera för barn
  1. Happy
    #1

    IDAG har jag tagit ur spiralen :-)

    Jag är så glad! Vi har äntligen påbörjat resan till att bli tvåbarns föräldrar...

    Jag märker redan nu att väntan denna gång kommer att bli lååååååång. Jag längar så efter till barn. Min man lika så. :-)

    Är det någon här som vet om det bara är att \"köra\" igång med att försöka få barn direkt efter uttag av kopparsprial, eller måste vi vänta en till nästa cykel? BM sa att man ska undvika oskyddat sex i ca en vecka efter uttag av sprial, då man är extra infektionskänslig. Jag är nu på dag 6 (av ca 27-28)och hoppas att vi kan pricka ÄL redan denna cykel.

    Ni kommer att se mer av mig här, skulle jag tro :-)

    Kramiz
  2. 1
    IDAG har jag tagit ur spiralen :-) Jag är så glad! Vi har äntligen påbörjat resan till att bli tvåbarns föräldrar...

    Jag märker redan nu att väntan denna gång kommer att bli lååååååång. Jag längar så efter till barn. Min man lika så. :-)

    Är det någon här som vet om det bara är att \"köra\" igång med att försöka få barn direkt efter uttag av kopparsprial, eller måste vi vänta en till nästa cykel? BM sa att man ska undvika oskyddat sex i ca en vecka efter uttag av sprial, då man är extra infektionskänslig. Jag är nu på dag 6 (av ca 27-28)och hoppas att vi kan pricka ÄL redan denna cykel.

    Ni kommer att se mer av mig här, skulle jag tro :-)

    Kramiz
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Hejsan.

    Ja tog ut min spiral förra tisdagen, min bm sa ingenting. Bara lycka till, tuta o kör så ses vi snart typ... Så vi hade sex dagen efter, o dagen efter d o dagen efter d... :))

    Hoppas verkligen att du blir gravid snart. Såg din inne på \"Försöker bli gravid\" oxå men säger hej o välkommen här inne oxå.

    Lycka till.
  4. 2
    Hejsan. Ja tog ut min spiral förra tisdagen, min bm sa ingenting. Bara lycka till, tuta o kör så ses vi snart typ... Så vi hade sex dagen efter, o dagen efter d o dagen efter d... :))

    Hoppas verkligen att du blir gravid snart. Såg din inne på \"Försöker bli gravid\" oxå men säger hej o välkommen här inne oxå.

    Lycka till.
  5. Mama-A
    #3

    Hade ÄL och blev gravid 9 dagar efter spiraluttag!

    Hade visserligen Levonova - men jag fick inte heller några \"förhållningsregler\" om att vänta med sex elelr så...
  6. 3
    Hade ÄL och blev gravid 9 dagar efter spiraluttag! Hade visserligen Levonova - men jag fick inte heller några \"förhållningsregler\" om att vänta med sex elelr så...
  7. Hemlig
    #4

    Fråga om Levonova uttag och ÄL

    Hur vet man om man har Äl då?
    Tog ut min levonova för drygt en vecka sedan...
    Å så blev de lite \"slarv\" i natt...
    Då finns de alltså en chans/\"risk\" att man har ÄL nu?!

    Vi har ju inte planerat att försöka aktivit förrän om några månader, typ april.

  8. 4
    Fråga om Levonova uttag och ÄL Hur vet man om man har Äl då?
    Tog ut min levonova för drygt en vecka sedan...
    Å så blev de lite \"slarv\" i natt...
    Då finns de alltså en chans/\"risk\" att man har ÄL nu?!

    Vi har ju inte planerat att försöka aktivit förrän om några månader, typ april.

  9. Susanne med Isak Tiger
    #5

    Tuta och kör!

    Min egen erfarenhet av kopparspiral är att man är fruktsam direkt efter det spiralen är avlägsnad.
    Jag plockade ut min k-spiral en torsdag och blev gravid på lördagen samma vecka. Otroligt men sant!
    Flera av mina väninnor har har också blivit gravida snabbt efter det att de haft spiral. Min barnmorska sa inget om infektionsrisken men å andra sidan hade jag ingen direkt blödning efteråt heller. Men givetvis ligger det en del klokheter i det uttalandet.
    Så det är bara att hålla tummarna!!!!!!!!!!
    Lycka till med tillverkningen av tvåan!!!!
  10. 5
    Tuta och kör! Min egen erfarenhet av kopparspiral är att man är fruktsam direkt efter det spiralen är avlägsnad.
    Jag plockade ut min k-spiral en torsdag och blev gravid på lördagen samma vecka. Otroligt men sant!
    Flera av mina väninnor har har också blivit gravida snabbt efter det att de haft spiral. Min barnmorska sa inget om infektionsrisken men å andra sidan hade jag ingen direkt blödning efteråt heller. Men givetvis ligger det en del klokheter i det uttalandet.
    Så det är bara att hålla tummarna!!!!!!!!!!
    Lycka till med tillverkningen av tvåan!!!!

Liknande trådar

  1. plockade ur spiralen idag
    By MissÖland in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 13:07
  2. Tagit ut spiralen...
    By K_73 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 15:32
  3. Tagit ut spiralen!
    By AP75 in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 21:34
  4. spiralen åker iut idag!!!
    By bort idag in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 18:49
  5. Nu har jag tagit ut spiralen
    By mamma m två in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 11:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar