En rolig historia! Underbara monster!:-)
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    En rolig historia! Underbara monster!:-)

    Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan.

    De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.

    När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
    - De sitter på fel fot!

    Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel.

    Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen..

    Då säger Oscar:
    -Det är inte mina stövlar!

    Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
    - Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.

    - Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.

    Oscar svarar då:
    - Det är inte mina stövlar, dem är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

    Fröken börjar gråta och mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång.

    Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter jackan på honom, halsduk och frågar:
    - Var är dina vantar?

    - Jag la dom i stövlarna!

  2. 1
    En rolig historia! Underbara monster!:-) Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan.

    De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.

    När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
    - De sitter på fel fot!

    Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel.

    Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen..

    Då säger Oscar:
    -Det är inte mina stövlar!

    Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
    - Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.

    - Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.

    Oscar svarar då:
    - Det är inte mina stövlar, dem är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

    Fröken börjar gråta och mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång.

    Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter jackan på honom, halsduk och frågar:
    - Var är dina vantar?

    - Jag la dom i stövlarna!

  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Skratt. Den var bra.

    Är den verkligen sann? Tyckte den för underbar, o fröknar har verkligen världens tålamod. :) Vilket roligt yrke.
  4. 2
    Skratt. Den var bra. Är den verkligen sann? Tyckte den för underbar, o fröknar har verkligen världens tålamod. :) Vilket roligt yrke.
  5. Anna K med Flipp & Vendela
    #3

    *Skrattar*

    Den var helt underbar:-) Den dagisfröken måtte ha en ängels tålamod:-)
  6. 3
    *Skrattar* Den var helt underbar:-) Den dagisfröken måtte ha en ängels tålamod:-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Helt underbart!

    Ja precis så är det ju på morgonkvisten när man ska gå till dagis. Jisses så på pricken!!!
  8. 4
    Helt underbart! Ja precis så är det ju på morgonkvisten när man ska gå till dagis. Jisses så på pricken!!!

Liknande trådar

  1. Rolig historia
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 09:45
  2. en rolig historia
    By amanda-b in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 20:31
  3. rolig (?) historia
    By kella in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 21:11
  4. Rolig historia
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 13:46
  5. En rolig historia så här på em?
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar