Om en vecka....
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Om en vecka....

    har jag bara 5 barn boendes hemma! Min äldsta, Zanna, ska flytta till egen lya med sin pojkvän.
    Det känns lite konstigt och hon är pirrig och tror inte att hon ska klara sig själv... =)
    Samtidigt är det ju så här det ska vara, barnen flyger ut och lever sina egna liv, det har bara gått så fort....
    Fast syskonen är glada för nu får de eget rum... ;)

    Hur har ni det annars? Det skrivs ju inte så jättemycket här och jag skulle vilja veta hur ni mår och vd ni gör! =)
  2. 1
    Om en vecka.... har jag bara 5 barn boendes hemma! Min äldsta, Zanna, ska flytta till egen lya med sin pojkvän.
    Det känns lite konstigt och hon är pirrig och tror inte att hon ska klara sig själv... =)
    Samtidigt är det ju så här det ska vara, barnen flyger ut och lever sina egna liv, det har bara gått så fort....
    Fast syskonen är glada för nu får de eget rum... ;)

    Hur har ni det annars? Det skrivs ju inte så jättemycket här och jag skulle vilja veta hur ni mår och vd ni gör! =)
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Förstår att det känns konstigt.

    Zanna kommer säkert att fixa detta galant, hon har ju haft dig som morsa ju! Kommer fortfarande ihåg när vi träffade er när Victor och Jennie inte var så jättestora...har skrivit det förr men dina ungar var så supergoa.
    Ja ja snart är vi där allihop, tiden går ju så fort.
    Önska henne lycka till från oss.
    Vi mår bra förresten. Det är ju höst så Maria har sin envisa astmahosta som ett brev på posten. Jennie går i skolan och det går jättebra. Jag håller på och säljer mina plastburkar (får ju inte göra reklam härinne...) och om några veckor börjar jag sälja barnkläder på hempartyn det också. Annars är jag hemma fortfarande och är fattig lyxhustru...
  4. 2
    Förstår att det känns konstigt. Zanna kommer säkert att fixa detta galant, hon har ju haft dig som morsa ju! Kommer fortfarande ihåg när vi träffade er när Victor och Jennie inte var så jättestora...har skrivit det förr men dina ungar var så supergoa.
    Ja ja snart är vi där allihop, tiden går ju så fort.
    Önska henne lycka till från oss.
    Vi mår bra förresten. Det är ju höst så Maria har sin envisa astmahosta som ett brev på posten. Jennie går i skolan och det går jättebra. Jag håller på och säljer mina plastburkar (får ju inte göra reklam härinne...) och om några veckor börjar jag sälja barnkläder på hempartyn det också. Annars är jag hemma fortfarande och är fattig lyxhustru...
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    Passar på att svara...

    ...innan jag packar ihop datorn. Vi flyttar i helgen från vår trånga lägenhet. Vi håller ju på att bygga hus men det är inte fördigt så den närmaste månaden ska vi bo i två olika kvarterslokaler härikring. Det kommer att bli struligt men allt går med lite vilja! Jag har bytt jobb och trivs som fisken i vattnet på biblioteket där jag jobbar. Barnen växer och gror, Molly går i tvåan och Ellen i 6-års. De bråkar mycket men leker bra också. Tänk den dagen de är på väg att flytta ut! Då får du komma med goda råd! Hoppas det går bra för Zanna med egen lägenhet, jag minns själv hur spånnande det var att flytta hemifrån. Ha det!
  6. 3
    Passar på att svara... ...innan jag packar ihop datorn. Vi flyttar i helgen från vår trånga lägenhet. Vi håller ju på att bygga hus men det är inte fördigt så den närmaste månaden ska vi bo i två olika kvarterslokaler härikring. Det kommer att bli struligt men allt går med lite vilja! Jag har bytt jobb och trivs som fisken i vattnet på biblioteket där jag jobbar. Barnen växer och gror, Molly går i tvåan och Ellen i 6-års. De bråkar mycket men leker bra också. Tänk den dagen de är på väg att flytta ut! Då får du komma med goda råd! Hoppas det går bra för Zanna med egen lägenhet, jag minns själv hur spånnande det var att flytta hemifrån. Ha det!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Förstår att det ...

    känns konstigt att ha barn som är så stora att de flyttar hemifrån.Tror säkert Zanna klarar det jättebra.
    Jag är ju hemma med mina tre små barn fast JAG tycker ju att Benjamin är STOR nu.Gabriel är ju redan 4 månader och Victoria 3,5.Tiden flyger och snart är vi andra också där med tonårstid och hemifrånflyttande barn.
  8. 4
    Förstår att det ... känns konstigt att ha barn som är så stora att de flyttar hemifrån.Tror säkert Zanna klarar det jättebra.
    Jag är ju hemma med mina tre små barn fast JAG tycker ju att Benjamin är STOR nu.Gabriel är ju redan 4 månader och Victoria 3,5.Tiden flyger och snart är vi andra också där med tonårstid och hemifrånflyttande barn.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Här rullar allt..

    ..på. Felix går på sexårs och stortrivs, lillasyster går hos dagmamma och trivs och jag börjar andra 10p kursen på måndag. Imorgon har vi avslutningsseminarium på den tvärvetenskapliga introduktionskursen och sen är den över*yippie*.

    Jag har fått mitt partnerområde, dvs den stadsdel där jag gör all praktik, och den är jag nöjd med.

    Det känns pirrigt kan jag förstå med att klippa av ett band, men se det som att du förlänger det istället, jag är övertygad om att Zanna kommer växa som människa. Sen när det är dags för Victor har du fått en sån rutin på det där, och då är det jag som är orolig för Felix*ler*

    By the way, fick iväg ett mess till rätt person efter att ha hamnat hos dig, Max har fått sina kläder*s*
  10. 5
    Här rullar allt.. ..på. Felix går på sexårs och stortrivs, lillasyster går hos dagmamma och trivs och jag börjar andra 10p kursen på måndag. Imorgon har vi avslutningsseminarium på den tvärvetenskapliga introduktionskursen och sen är den över*yippie*.

    Jag har fått mitt partnerområde, dvs den stadsdel där jag gör all praktik, och den är jag nöjd med.

    Det känns pirrigt kan jag förstå med att klippa av ett band, men se det som att du förlänger det istället, jag är övertygad om att Zanna kommer växa som människa. Sen när det är dags för Victor har du fått en sån rutin på det där, och då är det jag som är orolig för Felix*ler*

    By the way, fick iväg ett mess till rätt person efter att ha hamnat hos dig, Max har fått sina kläder*s*
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    Oj oj oj

    vad spännande!!
    Hon kommer klara det strålande!

    Här är det fullt ös som vanligt!
    Jag började med nytt jobb (men inom samma företag) för några veckor sedan, och trivs jättebra med det.

    Kram
  12. 6
    Oj oj oj vad spännande!!
    Hon kommer klara det strålande!

    Här är det fullt ös som vanligt!
    Jag började med nytt jobb (men inom samma företag) för några veckor sedan, och trivs jättebra med det.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Skräckblandad förtjusning

    kanske du känner, men det är nog nu ni får bästa kontakten tänk på det. Hon lär nog vara hemma mer än du tror.
    Här rullar allt på. Barnen växer och börjar få med och mer nöje av varandra fast de bråkar mycket också. Jag jobbar på fast i en ny skola sedan augusti coh trivs bra.
    Kram på dig och familjen.
  14. 7
    Skräckblandad förtjusning kanske du känner, men det är nog nu ni får bästa kontakten tänk på det. Hon lär nog vara hemma mer än du tror.
    Här rullar allt på. Barnen växer och börjar få med och mer nöje av varandra fast de bråkar mycket också. Jag jobbar på fast i en ny skola sedan augusti coh trivs bra.
    Kram på dig och familjen.

Liknande trådar

  1. en hel vecka, de har sovit en hel vecka!
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 09:32
  2. Graviditeten vecka för vecka :)
    By Sarendal in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 23:28
  3. Graviditeten vecka för vecka
    By Therese & 3 små barn in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 14:41
  4. Ny vecka och singel vecka :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 19:30
  5. Nästa vecka.. vecka 42
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar