Höstlov för skåningarna i Göteborg.
_04 Alla barn
  1. Ella med killarna 3
    #1

    Höstlov för skåningarna i Göteborg.

    Snälla ni Göteborgare eller Göteborgskunniga här.Vad ska jag hitta på med barnen hela dagarna nästa vecka?

    Ska upp till mannen & utnyttja hans lgh där.Dagarna ska jag då ensam med 3 vilda killar försöka ta mig ut & aktivera oss.
    Kan man verkligen åka spårvagn med 3 heltokiga ungar?
    Blir vi avslängda *skrattar*

    Grabbarna är 1,5 , snart 4 & 7 år.

    Alla förslag emottages allra tacksammast :-)
  2. 1
    Höstlov för skåningarna i Göteborg. Snälla ni Göteborgare eller Göteborgskunniga här.Vad ska jag hitta på med barnen hela dagarna nästa vecka?

    Ska upp till mannen & utnyttja hans lgh där.Dagarna ska jag då ensam med 3 vilda killar försöka ta mig ut & aktivera oss.
    Kan man verkligen åka spårvagn med 3 heltokiga ungar?
    Blir vi avslängda *skrattar*

    Grabbarna är 1,5 , snart 4 & 7 år.

    Alla förslag emottages allra tacksammast :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Får se....

    Det första som dyker upp i min hjärna är Universeum, kostar i och för sig en hel del i inträde, men Albin uppskattade det, och jag är ganska säker på att dina äldre pojkar kommer att gilla expriment delen.

    Sen finns ju Slottskogen. Inte så mycket djur denna årstiden, men det finns en stor härlig lekplats (Plikta) som pojkarna kan leka av sig på.

    Sen finns det ju simhallar,museer och parker. Sjöfartsmuseet brukar uppskattas av barn. Och så kan man ju ta en båttur på älven med Älvsnabben, en båt som ingår i kollektivtrafiken, med den får man se en hel del bla passerar man varven och många stora båtar.

    Och nej, jag betvivlar att ni blir avslängda från spårvagnen :-)

    Det var det jag kundew komma på i brådrasket, någon av de andra Gbgarna kanske kommer på mer! Hoppas ni får ett kuligt höstlov i Götet!

    Du kanske hittar mer på www.goteborg.com
  4. 2
    Får se.... Det första som dyker upp i min hjärna är Universeum, kostar i och för sig en hel del i inträde, men Albin uppskattade det, och jag är ganska säker på att dina äldre pojkar kommer att gilla expriment delen.

    Sen finns ju Slottskogen. Inte så mycket djur denna årstiden, men det finns en stor härlig lekplats (Plikta) som pojkarna kan leka av sig på.

    Sen finns det ju simhallar,museer och parker. Sjöfartsmuseet brukar uppskattas av barn. Och så kan man ju ta en båttur på älven med Älvsnabben, en båt som ingår i kollektivtrafiken, med den får man se en hel del bla passerar man varven och många stora båtar.

    Och nej, jag betvivlar att ni blir avslängda från spårvagnen :-)

    Det var det jag kundew komma på i brådrasket, någon av de andra Gbgarna kanske kommer på mer! Hoppas ni får ett kuligt höstlov i Götet!

    Du kanske hittar mer på www.goteborg.com
  5. Xappoline
    #3

    Madde sa det mesta

    Madde sa nog det mesta uppenbara men jag kan tillägga Stadsbiblioteket eller annat bibliotek och kanske Naturhistoriska museet. Ganska billigt och nära Plikta (lekplatsen).
  6. 3
    Madde sa det mesta Madde sa nog det mesta uppenbara men jag kan tillägga Stadsbiblioteket eller annat bibliotek och kanske Naturhistoriska museet. Ganska billigt och nära Plikta (lekplatsen).
  7. Ella med killarna.
    #4

    Tack till er båda........

    Stannade inte så länge som det var tänkt.Men vi hann iallafall med Universeum.Dyrt med kul!
  8. 4
    Tack till er båda........ Stannade inte så länge som det var tänkt.Men vi hann iallafall med Universeum.Dyrt med kul!

Liknande trådar

  1. Höstlov!
    By Barbamama28 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 12:33
  2. höstlov
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 14:12
  3. Höstlov!! *ot*
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 18:39
  4. Höstlov!
    By sienna in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 14:32
  5. Höstlov!
    By Femman in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 21:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar