Nyfiken fråga.
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Nyfiken fråga.

    Hur många barn har ni nu och vill ni ha flera?

  2. 1
    Nyfiken fråga. Hur många barn har ni nu och vill ni ha flera?

  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Svarar själv först.

    Jag har två stycken barn. En kille och en tjej
    Vill inte ha flera.

    Jag känner mig så nöjd och lycklig över mitt beslut. Känner att mitt förhllande skulle nog inte klara av flera omgångar av sömnlösa nätter.
  4. 2
    Svarar själv först. Jag har två stycken barn. En kille och en tjej
    Vill inte ha flera.

    Jag känner mig så nöjd och lycklig över mitt beslut. Känner att mitt förhllande skulle nog inte klara av flera omgångar av sömnlösa nätter.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Å jag hänger på..

    Har 2 tjejer. Både vill och inte vill ha fler. Mest handlar det om jag pallar en grav till. OM vi skaffar en till så blir det ju ganska tätt mellan nr 2 och 3 eftersom jag är 35 så kanske jag inte ska vänta för länge.. Sambon vill absolut ha fler och vet inte..*S
  6. 3
    Å jag hänger på.. Har 2 tjejer. Både vill och inte vill ha fler. Mest handlar det om jag pallar en grav till. OM vi skaffar en till så blir det ju ganska tätt mellan nr 2 och 3 eftersom jag är 35 så kanske jag inte ska vänta för länge.. Sambon vill absolut ha fler och vet inte..*S
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    jag svarar med...

    jag har två pojkar och känner att det räcker nu. är helt nöjd med dem jag har.
  8. 4
    jag svarar med... jag har två pojkar och känner att det räcker nu. är helt nöjd med dem jag har.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Jag...

    jag har två, en flicka och en pojke. Känner på ett sätt att det räcker, men vill nånstans ändå ha en liten trea nångång.

    Sambon vill absolut inte ha fler, tycker det är helt perfekt som det är :-)
  10. 5
    Jag... jag har två, en flicka och en pojke. Känner på ett sätt att det räcker, men vill nånstans ändå ha en liten trea nångång.

    Sambon vill absolut inte ha fler, tycker det är helt perfekt som det är :-)
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Marthas svar kunde vara mitt :-)

    2 barn, en pojke och en flicka. Innerst inne vill jag nog gärna ha en till. Sambon är nöjd och vill inte ha fler.
  12. 6
    Marthas svar kunde vara mitt :-) 2 barn, en pojke och en flicka. Innerst inne vill jag nog gärna ha en till. Sambon är nöjd och vill inte ha fler.
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7

    jag har

    två pojkar och känner mig nöjd med et.
    Visst om jag känner efter riktigt mycket så kanske jag vill ha en trea. Då blir det nog en sladdis. Min sambo fyler 30 och jag 26 så jag tycker att vi kan vänta i såna fall
  14. 7
    jag har två pojkar och känner mig nöjd med et.
    Visst om jag känner efter riktigt mycket så kanske jag vill ha en trea. Då blir det nog en sladdis. Min sambo fyler 30 och jag 26 så jag tycker att vi kan vänta i såna fall
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Vi har

    två barn, en pojke och en flicka. Jag vill gärna ha en trea lite på sladd, men maken säger NEJ. Hoppas han kan ändra sig... ;-)
  16. 8
    Vi har två barn, en pojke och en flicka. Jag vill gärna ha en trea lite på sladd, men maken säger NEJ. Hoppas han kan ändra sig... ;-)
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Och Mamins svar kunde vara mitt

    Har två barn (en kille 2år o en tjej 8 månader). Jag är jätteambivalent, är så rädd för att gå mer sänder i ryggen än jag redan gjort plus att jag har haft fruktansvärda graviditeter. Sambon vill ha fler.
    Men jag börjar tro att priset är för högt.
    Egentligen vill jag ju ha typ 6 barn, men jag ska ju orka med det oxxå.
    KANSKE en trea, och isåfall inom 3 år (alltså senast födsel 2008) annars blir det inga fler här.
  18. 9
    Och Mamins svar kunde vara mitt Har två barn (en kille 2år o en tjej 8 månader). Jag är jätteambivalent, är så rädd för att gå mer sänder i ryggen än jag redan gjort plus att jag har haft fruktansvärda graviditeter. Sambon vill ha fler.
    Men jag börjar tro att priset är för högt.
    Egentligen vill jag ju ha typ 6 barn, men jag ska ju orka med det oxxå.
    KANSKE en trea, och isåfall inom 3 år (alltså senast födsel 2008) annars blir det inga fler här.
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    era svar nästan mitt också

    jag är nöjd just nu , men man vet aldrig , maken ÄR NÖJD....
  20. 10
    era svar nästan mitt också jag är nöjd just nu , men man vet aldrig , maken ÄR NÖJD....
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Singoalla svarar

    Vi har två, en flicka och en pojke.
    Men åh så svårt, ibland vill jag och ibland inte. Maken vill dock ha en trea och pratar om det var och varannan dag men vi får väl se.. om det bli en trea så vill jag ha lite längre emellan för att kunna hinna med alla tre...
  22. 11
    Singoalla svarar Vi har två, en flicka och en pojke.
    Men åh så svårt, ibland vill jag och ibland inte. Maken vill dock ha en trea och pratar om det var och varannan dag men vi får väl se.. om det bli en trea så vill jag ha lite längre emellan för att kunna hinna med alla tre...
  23. Kajsa å Valter
    #12

    vi är klara...tror jag

    vi har två pojkar (3 år och 6,5 månad) och har sagt hela tiden att vi ska bara ha två barn. Jag drömmer dock fortfarande om en dotter och vill inte riktigt släppa tanken på ett tredje barn men då blir det nog tvillingkillar...inte för att det är något fel på det:-)

    Nej, det är nog stopp nu för blir det fler barn måste vi köpa större hus och bil. Om jag varit yngre (jag är 31 och maken 38) hade jag gärna velat ha en sladdis om 6-7 år för att slippa ha för tätt mellan barnen. Det här halvåret har varit skitjobbigt men även helt underbart.

    Förstår ni att jag är kluven?
  24. 12
    vi är klara...tror jag vi har två pojkar (3 år och 6,5 månad) och har sagt hela tiden att vi ska bara ha två barn. Jag drömmer dock fortfarande om en dotter och vill inte riktigt släppa tanken på ett tredje barn men då blir det nog tvillingkillar...inte för att det är något fel på det:-)

    Nej, det är nog stopp nu för blir det fler barn måste vi köpa större hus och bil. Om jag varit yngre (jag är 31 och maken 38) hade jag gärna velat ha en sladdis om 6-7 år för att slippa ha för tätt mellan barnen. Det här halvåret har varit skitjobbigt men även helt underbart.

    Förstår ni att jag är kluven?
  25. Kajsa å Valter
    #13

    tillägg

    det lät så illa att jag bara ville ha en dotter, självklart älskar jag mina pojkar!!!
  26. 13
    tillägg det lät så illa att jag bara ville ha en dotter, självklart älskar jag mina pojkar!!!
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Vi är klara!

    Vi har tre barn och det räcker, även om hjärtat längtar efter fler. Man ska ha tid och energi också och gärna tid över för sig själv/partnern. Ett fjärde barn skulle dessutom innebära att vi behövde skaffa större hus och bil, vilket inte fungerar ekonomiskt.
  28. 14
    Vi är klara! Vi har tre barn och det räcker, även om hjärtat längtar efter fler. Man ska ha tid och energi också och gärna tid över för sig själv/partnern. Ett fjärde barn skulle dessutom innebära att vi behövde skaffa större hus och bil, vilket inte fungerar ekonomiskt.
  29. Tess m Ella 12/5
    #15

    Jag har ...

    En dotter som är fem månader, vi är inte klara.

    Om jag fick önska helt fritt så vill jag ha två barn till. Jag har en syster och har alltid önskat att vi hade varit tre syskon.

    Jag tror att jag kommer att få två pojkar till, bara en känsla.
  30. 15
    Jag har ... En dotter som är fem månader, vi är inte klara.

    Om jag fick önska helt fritt så vill jag ha två barn till. Jag har en syster och har alltid önskat att vi hade varit tre syskon.

    Jag tror att jag kommer att få två pojkar till, bara en känsla.
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16

    Vi har sagt kanske..

    jag vill definitivt ha en till, mannen var väldigt inne på att INTE ha fler, men sen när vi började prata om att sälja alla bebiskläder sa han plötsligt ; men tänk om vi skaffar fler barn...
    Så det blir nog en till, men kanske om 4-5 år.
  32. 16
    Vi har sagt kanske.. jag vill definitivt ha en till, mannen var väldigt inne på att INTE ha fler, men sen när vi började prata om att sälja alla bebiskläder sa han plötsligt ; men tänk om vi skaffar fler barn...
    Så det blir nog en till, men kanske om 4-5 år.
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    Mallaco den barn kära svarar

    Vi har två gobitar. Ja vill ha fler, vi är dock lite oense om hur många. Jag kan tänka mig minst ett par till, men sambon är just nu väldigt nöjd och kan tänka sig en till om några år. Och det blir nog bara em till *ler* om man ser det lite praktiskt, med bil och ekonomi. Men man ska aldrig säga aldrig!

    Ha en bra dag!

    Kram
  34. 17
    Mallaco den barn kära svarar Vi har två gobitar. Ja vill ha fler, vi är dock lite oense om hur många. Jag kan tänka mig minst ett par till, men sambon är just nu väldigt nöjd och kan tänka sig en till om några år. Och det blir nog bara em till *ler* om man ser det lite praktiskt, med bil och ekonomi. Men man ska aldrig säga aldrig!

    Ha en bra dag!

    Kram
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18

    Tillägg

    har ju en tjej på snart 2½ och en grabb på snart 8 månader ca 21 månader emellan. Ska vi \"bara\" ha ett knytt till kommer det inom de närmsta 3 åren, men ska vi ha fler kan jag tänka mig två \"tätingar\" om en 5-6 år.

    Kram
  36. 18
    Tillägg har ju en tjej på snart 2½ och en grabb på snart 8 månader ca 21 månader emellan. Ska vi \"bara\" ha ett knytt till kommer det inom de närmsta 3 åren, men ska vi ha fler kan jag tänka mig två \"tätingar\" om en 5-6 år.

    Kram
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    jag har

    två stycken, en pojke som är ganske precis 2,5 år och så flickan som är knappt 8 månader.
    Maken vill absolut inte ha fler, medan jag kan tänka mig en till. Så det är inga fler inplanerade, men man ska aldrig säga aldri :-) Men jag vill inte ha så tätt igen om jag får välja.
  38. 19
    jag har två stycken, en pojke som är ganske precis 2,5 år och så flickan som är knappt 8 månader.
    Maken vill absolut inte ha fler, medan jag kan tänka mig en till. Så det är inga fler inplanerade, men man ska aldrig säga aldri :-) Men jag vill inte ha så tätt igen om jag får välja.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20

    Näha, nu är jag färdig. Dags att...

    ..satsa på mig skälv nu känns det som ;-) Min karriär och min förfallna kropp *s*

    Fast... vem vet.. så känns det nu! Kanske att man känner annorlunda om sisådär fyra-femår.. innan det är \"för sent\" så kanske man vill ha en till? (då är jag 36-37år, äldre än så vill jag inte vara när jag får ett ev. barn till)
  40. 20
    Näha, nu är jag färdig. Dags att... ..satsa på mig skälv nu känns det som ;-) Min karriär och min förfallna kropp *s*

    Fast... vem vet.. så känns det nu! Kanske att man känner annorlunda om sisådär fyra-femår.. innan det är \"för sent\" så kanske man vill ha en till? (då är jag 36-37år, äldre än så vill jag inte vara när jag får ett ev. barn till)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nyfiken fråga ang hus i
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 16:45
  2. En fråga *nyfiken*
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 19:33
  3. En nyfiken fråga
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 23:55
  4. nyfiken fråga..
    By Undrar bara in forum Downs Syndrom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 21:18
  5. Nyfiken fråga
    By Bridz in forum _0607 Julibarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar