Tankar kring GI....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Tankar kring GI....

    Min frukost nu består av keso, skinka, grönsak och kaffe.

    När min mamma bantade på 70- och 80-talet vad åt hon då till frukost... Keso, ägg och en halv grapefrukt... Hmmmm... Det känns lite bekant på något sätt.

    Hursomhelst första dagen utan kolhydrater gick bra. 1,5 dl naturell yoghurt med ett delat äpple i, kryddat med kanel blev ett välbehövligt kvällsmål.

    Hur är det med lightdrycker typ Cola när man kör GI är det bra eller dåligt?
  2. 1
    Tankar kring GI.... Min frukost nu består av keso, skinka, grönsak och kaffe.

    När min mamma bantade på 70- och 80-talet vad åt hon då till frukost... Keso, ägg och en halv grapefrukt... Hmmmm... Det känns lite bekant på något sätt.

    Hursomhelst första dagen utan kolhydrater gick bra. 1,5 dl naturell yoghurt med ett delat äpple i, kryddat med kanel blev ett välbehövligt kvällsmål.

    Hur är det med lightdrycker typ Cola när man kör GI är det bra eller dåligt?
  3. jenpet
    #2

    Eftersom kolhydratinnehållet i princip är noll..

    .. så spelar GI på lightläsken ingen roll. Men den kan pga sötningsmedlet ändå öka sötsuget och stort intag lär komma påverka insulinutsöndringen i kroppen tvärtemot vad man tidigare trott.

    Inte för att vara petig *s* men första dagen var _inte_ utan kolhydrater ;0) Däremot kanske en dag utan de största kolhydratkällorna.
  4. 2
    Eftersom kolhydratinnehållet i princip är noll.. .. så spelar GI på lightläsken ingen roll. Men den kan pga sötningsmedlet ändå öka sötsuget och stort intag lär komma påverka insulinutsöndringen i kroppen tvärtemot vad man tidigare trott.

    Inte för att vara petig *s* men första dagen var _inte_ utan kolhydrater ;0) Däremot kanske en dag utan de största kolhydratkällorna.

Liknande trådar

  1. Tankar kring äl
    By Stellaris in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 21:57
  2. Tankar kring
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 14:00
  3. Tankar kring sex...
    By anna nym in forum Känsliga snack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 21:13
  4. Tankar kring BIM
    By Norrlandsmamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 08:11
  5. Tankar kring nr 2...
    By Tove, lilla G och bf 17/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar