Mera allergi
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Mera allergi

    Albin har haft röda prickar kring munnen lite då och då. Vi och dagispersonalen har försökt klura ut när när de kommer och det vi har konstaterat är att de uppstår när han äter tomater, citrusfrukter och fisk. Jag har pratat med BVC nu på morgonen och vi ska utesluta dessa produkter i tre veckor för att se om det blir prickfritt.

    Jag som hade hoppats på att han skulle slippa allergier, jag var allergisk mot det mesta när jag var yngre.

    *kram*
  2. 1
    Mera allergi Albin har haft röda prickar kring munnen lite då och då. Vi och dagispersonalen har försökt klura ut när när de kommer och det vi har konstaterat är att de uppstår när han äter tomater, citrusfrukter och fisk. Jag har pratat med BVC nu på morgonen och vi ska utesluta dessa produkter i tre veckor för att se om det blir prickfritt.

    Jag som hade hoppats på att han skulle slippa allergier, jag var allergisk mot det mesta när jag var yngre.

    *kram*
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Vi fick också en ny allergi...

    ...i veckan - men inte för Ella utan för hennes storebror. Han åt fruktsallad med apelsin i - vilket gått jättebra under sommaren - och fick jätteeksem. Ska kanske prova igen när eksemen är borta för att veta säkert, men det verkar väldigt misstänkt... Det som är bra är dock att Ella åt av samma fruktsallad - och hon reagerade inte!
  4. 2
    Vi fick också en ny allergi... ...i veckan - men inte för Ella utan för hennes storebror. Han åt fruktsallad med apelsin i - vilket gått jättebra under sommaren - och fick jätteeksem. Ska kanske prova igen när eksemen är borta för att veta säkert, men det verkar väldigt misstänkt... Det som är bra är dock att Ella åt av samma fruktsallad - och hon reagerade inte!

Liknande trådar

  1. Allergi
    By Erika N in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 16:23
  2. Mera mera skola
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 17:33
  3. Allergi?
    By auroraleigh in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 16:27
  4. Allergi?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 12:01
  5. Allergi?
    By FiaLisa in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 04:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar