Rapport från -15 gradiga Lappland :)
_0312 Decemberbarn
  1. Possan
    #1

    Rapport från -15 gradiga Lappland :)


    Hej hå

    Två månader har jag bott häruppe nu. Det är SKÖÖÖÖÖNT att vara hemma :o)

    Har inget internet ännu, bor på en byggarbetsplats (lgh under renovering) så livet är lite småkaos (som vanligt med andra ord, fast inte lika hemskt).
    Mira har börjat på dagis direkt vi kom hit, vi ställde ju oss i kö tidigare i år när \"flytta-hem-vinden\" svepte förbi men inte drog med oss.
    Hon trivs kanon och det är BRA dagis jämfört med det hon gick på i Örebro. Blandad åldersgrupp 1-5 och mest flickor så det är väldigt lugnt där. Välkända fröknar (litet ställe..), superfräscha nya lokaler, engagerad personal som tycker om att vara ute. Trots små resurser från kommunen håller dagiset ganska hög kvalite tycker jag, som jämför allt med Örebro-dagiset ;o)

    Mira är fortfarande väldigt ofta sjuk, men nu har vi iaf fått en fungerande dialog med barnläkare och han menar att om astman hålls under kontroll så SKA hon inte behöva vara sjuk HELA TIDEN.

    Jag pluggar på komvux och blir jag godkänd i matten så påbörjar jag sjuksköterskestudier till våren. Jag vågar knappt hoppas att jag kommer in, men håller tummarna. Jag har ju länge känt att det är DET jag vill göra, men jag har så svårt för matte så vägen dit kändes omöjlig. men ¨å andra sidan om man ger sig f*n på något så ska det väl gå att fixa förr eller senare.

    Sambon jobbar deltid som musiklärare och extraknäcker i gruvan ibland, så just nu klarar vi oss. :o)


    Ja, det var lite från mig. Sitter här och huttrar, men har iaf skaffat mig bra vinterkläder och varmgarage till bilen så jag ska nog överleva *skratt*

    Hoppas alla mår finemang, ska läsa ikapp lite på sidan nu

    kram!
  2. 1
    Rapport från -15 gradiga Lappland :)
    Hej hå

    Två månader har jag bott häruppe nu. Det är SKÖÖÖÖÖNT att vara hemma :o)

    Har inget internet ännu, bor på en byggarbetsplats (lgh under renovering) så livet är lite småkaos (som vanligt med andra ord, fast inte lika hemskt).
    Mira har börjat på dagis direkt vi kom hit, vi ställde ju oss i kö tidigare i år när \"flytta-hem-vinden\" svepte förbi men inte drog med oss.
    Hon trivs kanon och det är BRA dagis jämfört med det hon gick på i Örebro. Blandad åldersgrupp 1-5 och mest flickor så det är väldigt lugnt där. Välkända fröknar (litet ställe..), superfräscha nya lokaler, engagerad personal som tycker om att vara ute. Trots små resurser från kommunen håller dagiset ganska hög kvalite tycker jag, som jämför allt med Örebro-dagiset ;o)

    Mira är fortfarande väldigt ofta sjuk, men nu har vi iaf fått en fungerande dialog med barnläkare och han menar att om astman hålls under kontroll så SKA hon inte behöva vara sjuk HELA TIDEN.

    Jag pluggar på komvux och blir jag godkänd i matten så påbörjar jag sjuksköterskestudier till våren. Jag vågar knappt hoppas att jag kommer in, men håller tummarna. Jag har ju länge känt att det är DET jag vill göra, men jag har så svårt för matte så vägen dit kändes omöjlig. men ¨å andra sidan om man ger sig f*n på något så ska det väl gå att fixa förr eller senare.

    Sambon jobbar deltid som musiklärare och extraknäcker i gruvan ibland, så just nu klarar vi oss. :o)


    Ja, det var lite från mig. Sitter här och huttrar, men har iaf skaffat mig bra vinterkläder och varmgarage till bilen så jag ska nog överleva *skratt*

    Hoppas alla mår finemang, ska läsa ikapp lite på sidan nu

    kram!
  3. Jag m bebis*031215+bf6/1
    #2

    Wow!

    -15...

    Vi har +13 i Malmö *S*

    Skönt att du trivs nu då äntligen!
  4. 2
    Wow! -15...

    Vi har +13 i Malmö *S*

    Skönt att du trivs nu då äntligen!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Åååå.... Det är alltså där du håller hus nu

    Kul att höra av dig..... och nu är det ju typ bara två stenkast mellan oss ju... *flinar*

    Skönt att höra att ni mår bra alla (nå... typ) och jag kan skriva under på att om astman hålls under kontroll så är barnet i regel mer friskt - Isac (5 år) blev svindålig då hans pappa (förr, nu bor han bara där varannan helg) slarvade med inhaleringen.....

    Sköt om er nu och hojta till om ni far ner till Luleå...

    *Kram*
  6. 3
    Åååå.... Det är alltså där du håller hus nu Kul att höra av dig..... och nu är det ju typ bara två stenkast mellan oss ju... *flinar*

    Skönt att höra att ni mår bra alla (nå... typ) och jag kan skriva under på att om astman hålls under kontroll så är barnet i regel mer friskt - Isac (5 år) blev svindålig då hans pappa (förr, nu bor han bara där varannan helg) slarvade med inhaleringen.....

    Sköt om er nu och hojta till om ni far ner till Luleå...

    *Kram*
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Åh vad kul

    låter som att ni trivs och det är ju kanon att Miras dagis är mycket bättre. Hoppas ni får kontroll på astman, vad jobbigt det måste var för Mira att vara sjuk hela tiden.

    Tack för kramen nedan. Jag har haft otroligt stressiga jobbveckor efter att det hände och har kanske inte riktigt reagerat, men det hände ju så tidigt att jag på något sätt inte riktigt hunnit ta till mig att jag var gravid. Men visst känns det trist. Men, jag ser positivt framåt och om en månad eller så försöker vi igen. Hoppas ni också kan bli gravida igen framöver gumman!

    Lycka till med matten!!
  8. 4
    Åh vad kul låter som att ni trivs och det är ju kanon att Miras dagis är mycket bättre. Hoppas ni får kontroll på astman, vad jobbigt det måste var för Mira att vara sjuk hela tiden.

    Tack för kramen nedan. Jag har haft otroligt stressiga jobbveckor efter att det hände och har kanske inte riktigt reagerat, men det hände ju så tidigt att jag på något sätt inte riktigt hunnit ta till mig att jag var gravid. Men visst känns det trist. Men, jag ser positivt framåt och om en månad eller så försöker vi igen. Hoppas ni också kan bli gravida igen framöver gumman!

    Lycka till med matten!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Heej!!

    Kul att höra i från dig! Och skönt att ni äntligen har fått flytta hem! Jag håller tummarna för att du kommer in på sjuksköterskeutbildningen i vår. Ge gärnet, så kommer du att fixa det!! Jag hejar på dig :-)

    Kram kram!!
  10. 5
    Heej!! Kul att höra i från dig! Och skönt att ni äntligen har fått flytta hem! Jag håller tummarna för att du kommer in på sjuksköterskeutbildningen i vår. Ge gärnet, så kommer du att fixa det!! Jag hejar på dig :-)

    Kram kram!!

Liknande trådar

  1. CNN skriver om Lappland
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 17:01
  2. Tillbaka från Lappland
    By ingegerdb in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 10:08
  3. Rapport från BM
    By skruttans mor in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:55
  4. Norrland/Lappland och Norge
    By Monica med Tintin in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 07:29
  5. hej tjejer. Tillbax från Lappland
    By carita_79 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar