Kan foglossning kännas såhär?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Kan foglossning kännas såhär?

    När jag går fort eller långt så får jag en tryckande känsla där bak, som är svår att avgöra om det är från underlivet eller från rumpan. Det känns nästan som man vore nödig, vilket jag inte är. Kan det vara fogarna? Har ont över blygdbenet när jag t ex vänder mig i sängen, höfter och \"ljumskar\" hoppar gärna till vid för stora vridningar osv.

    Jag har haft det såhär i alla mina graviditeter!
  2. 1
    Kan foglossning kännas såhär? När jag går fort eller långt så får jag en tryckande känsla där bak, som är svår att avgöra om det är från underlivet eller från rumpan. Det känns nästan som man vore nödig, vilket jag inte är. Kan det vara fogarna? Har ont över blygdbenet när jag t ex vänder mig i sängen, höfter och \"ljumskar\" hoppar gärna till vid för stora vridningar osv.

    Jag har haft det såhär i alla mina graviditeter!
  3. sara med 4:e på väg
    #2

    Det låter som det

    \'
  4. 2
    Det låter som det \'
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    Tryckkänslan...

    ....är nog snarare att bäckenbottnen inte riktigt orkar med.

    Smärtan över blygdbenet är däremot foglossningsrelaterad.
  6. 3
    Tryckkänslan... ....är nog snarare att bäckenbottnen inte riktigt orkar med.

    Smärtan över blygdbenet är däremot foglossningsrelaterad.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Framfall alltså?

    Eller?

    Jag har bra knip och inga tendenser till framfall, det har konstaterats (som icke-gravid efter två graviditeter).

    Eller det kan alltså vara så att det blir för tungt när man är gravid?
  8. 4
    Framfall alltså? Eller?

    Jag har bra knip och inga tendenser till framfall, det har konstaterats (som icke-gravid efter två graviditeter).

    Eller det kan alltså vara så att det blir för tungt när man är gravid?
  9. NenNa m E-04, C-00, A-98
    #5

    Jag tror att det mest är...

    ..att det är tungt när man är gravid. Skulle inte oroa mig förrän ett tag _efter_ förlossningen.

    Kram!
  10. 5
    Jag tror att det mest är... ..att det är tungt när man är gravid. Skulle inte oroa mig förrän ett tag _efter_ förlossningen.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Okidoki!

    Så det är inte så att man kan \"tappa\" bebisen och hela paketet, som man kan göra vid t ex framfall? Kanske dum fråga men.... :)
  12. 6
    Okidoki! Så det är inte så att man kan \"tappa\" bebisen och hela paketet, som man kan göra vid t ex framfall? Kanske dum fråga men.... :)
  13. NenNa m E-04, C-00, A-98
    #7

    Jag har aldrig...

    ..hört talas om att någom bebis ramlat ut oförhappandes på ICA - så det är nog ganska riskfritt :-)

    Däremot så kan det ju kännas rätt obekvämt med ett \"lågt hängade\" bebishuvud.

    Lycka till med resten av graviditeten!
  14. 7
    Jag har aldrig... ..hört talas om att någom bebis ramlat ut oförhappandes på ICA - så det är nog ganska riskfritt :-)

    Däremot så kan det ju kännas rätt obekvämt med ett \"lågt hängade\" bebishuvud.

    Lycka till med resten av graviditeten!
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    *skratt*

    Nä, det är sant ;-)

    Man undrar lite eftersom sonen kom i v28+3, men å andra sidan kom dottern i v39+1 och båda gångerna hade jag denna hemska tyngdkänsla...
  16. 8
    *skratt* Nä, det är sant ;-)

    Man undrar lite eftersom sonen kom i v28+3, men å andra sidan kom dottern i v39+1 och båda gångerna hade jag denna hemska tyngdkänsla...

Liknande trådar

  1. är det så här det ska kännas! =)
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 12:54
  2. Ska det kännas så här?
    By He:)na in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 13:33
  3. Hur ska det kännas?
    By anonymt namn in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 02:33
  4. Ska det kännas så här?
    By Ulrika med Jonathan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 07:55
  5. Ska det kännas så här?
    By Volpino v. 27 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 02:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar