Sprutan gick bra, men vikten...suck
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Sprutan gick bra, men vikten...suck

    Benjamin var och fick sin poliospruta igår. Han sa inte ett pip...jätteduktig är han.

    Men vikten var lika nedslående som vanligt... Igår...5 år och 2 mån. 108 cm och 15.5 kg (MED kläder). Siffrorna för ett år sedan var 101.5 cm och 14.3 kg.
    Lillebror (3 år i dec) var 98 lång och väger 16.8 kg så det borde lixom inte vara genetiskt.
  2. 1
    Sprutan gick bra, men vikten...suck Benjamin var och fick sin poliospruta igår. Han sa inte ett pip...jätteduktig är han.

    Men vikten var lika nedslående som vanligt... Igår...5 år och 2 mån. 108 cm och 15.5 kg (MED kläder). Siffrorna för ett år sedan var 101.5 cm och 14.3 kg.
    Lillebror (3 år i dec) var 98 lång och väger 16.8 kg så det borde lixom inte vara genetiskt.
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Likadant här

    vår 5 åring är 98 cm och väger 15 kg lillbrorsan är snart 4 månader och väger närmare 8 kg och är kanske 65 cm.
  4. 2
    Likadant här vår 5 åring är 98 cm och väger 15 kg lillbrorsan är snart 4 månader och väger närmare 8 kg och är kanske 65 cm.
  5. agnest m 5 + bf 21/2
    #3

    Här är det tvärtom.

    Gabriel väger 2 kg mer än sin längre storebror.
    Storebror är i smalaste laget medan lillebror är gränsfall till överviktig. Samma föräldrar.
  6. 3
    Här är det tvärtom. Gabriel väger 2 kg mer än sin längre storebror.
    Storebror är i smalaste laget medan lillebror är gränsfall till överviktig. Samma föräldrar.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    är det inte konstigt

    Josse hon var vid 4 års kollen 3 cm kortare än jag och hennes lillebror följer sin pappas fotspår (dock inte plattfot) och är honom uppe i dagen då han var i hans ålder och min sambo är ingen jätte nu dvs då min sambo såg dagens ljus för 34 år sedan vägde han 5400 och var 57 cm tack o lov vägde min Wille \"bara\" 3800. Vad månde bliva???
    Men jag skulle önska att han inte åt så hemskt syrran dock var och är liten i maten men det kan ju iofs bero på hennes hjärtfel.
    Gu va jag svammlar jag har trökit både gubben och sonen sover och dottern är borta och här sitter jag.
  8. 4
    är det inte konstigt Josse hon var vid 4 års kollen 3 cm kortare än jag och hennes lillebror följer sin pappas fotspår (dock inte plattfot) och är honom uppe i dagen då han var i hans ålder och min sambo är ingen jätte nu dvs då min sambo såg dagens ljus för 34 år sedan vägde han 5400 och var 57 cm tack o lov vägde min Wille \"bara\" 3800. Vad månde bliva???
    Men jag skulle önska att han inte åt så hemskt syrran dock var och är liten i maten men det kan ju iofs bero på hennes hjärtfel.
    Gu va jag svammlar jag har trökit både gubben och sonen sover och dottern är borta och här sitter jag.

Liknande trådar

  1. Är så glad, sprutan gick jättebra.
    By Landsbyggsmamman in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 05:11
  2. Virus, baciller, suck suck...
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:54
  3. Bvc och sprutan!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 21:18
  4. Suck suck och lite mer suck...
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 13:16
  5. gick inget bra igår *suck*
    By tolovi in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 10:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar