Hallå allihop!
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Hallå allihop!

    Har varit borta härifrån ett tag, men det kanske inte är någon som märkt det...? ;)

    Åkte på konferens med jobbet till Göteborg i fredags. Kom hem kl 21.00 i lördags. Hann bara packa om väskan för att sedan gå upp kl 03.30 nästa morgon för att bege sig till Skavsta och flyga till Barcelona. Tyvärr var jag lite orutinerad och köpte inte stödstrumpor, så mina vrister såg ut som stockar när jag kom fram efter både tågresa och flygresa på kort tid.

    Men Barcelona var underbart och kan verkligen rekommenderas! :)

    Har precis hunnit läsa ikapp allting här och det känns som man varit borta i en evighet... Hur är det nu med BF-listan? *Emla hjälp!* Skall jag lägga in mig på det gamla beprövade sättet i ett nytt inlägg? Eller skall jag maila till Emla?

    Hoppas allt är bra med er allihop! Vi börjar verkligen närma oss nu tjejer... Nu känner man sig verkligen gravid, med en mage som är i vägen ialla lägen... *pust å stön*
  2. 1
    Hallå allihop! Har varit borta härifrån ett tag, men det kanske inte är någon som märkt det...? ;)

    Åkte på konferens med jobbet till Göteborg i fredags. Kom hem kl 21.00 i lördags. Hann bara packa om väskan för att sedan gå upp kl 03.30 nästa morgon för att bege sig till Skavsta och flyga till Barcelona. Tyvärr var jag lite orutinerad och köpte inte stödstrumpor, så mina vrister såg ut som stockar när jag kom fram efter både tågresa och flygresa på kort tid.

    Men Barcelona var underbart och kan verkligen rekommenderas! :)

    Har precis hunnit läsa ikapp allting här och det känns som man varit borta i en evighet... Hur är det nu med BF-listan? *Emla hjälp!* Skall jag lägga in mig på det gamla beprövade sättet i ett nytt inlägg? Eller skall jag maila till Emla?

    Hoppas allt är bra med er allihop! Vi börjar verkligen närma oss nu tjejer... Nu känner man sig verkligen gravid, med en mage som är i vägen ialla lägen... *pust å stön*
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Heeej!

    Tänkte just skicka ett mess till dig och höra hur du haft det :-) Var det lite varmare där nere än här hemma? Här har ju hösten verkligen kommit nu! Men det är skönt med lite svalare väder tycker jag. Hade ni mysigt i Barcelona? Blev det nån bebisshopping..? Har aldrig varit där själv.

    Skönt att det gick bra att flyga med magen, trots att benen svullnade upp... Får man flyga med RyanAir när man är höggravid? Trodde de hade nån gräns ännu tidigare.

    Vore kul att träffas igen! Du får höra av dig när du orkar... Det är som sagt tungt nu... Kram på dig!

    P.S. Jag var inte heller här under helgen, och det var ju lite strul med BF-listorna då. Men vad jag förstår så började de om från början eftersom nån hade kopierat en gammal BF-lista där inget stämde längre. Så ta senaste BF-listan och lägg till dig där bara.
  4. 2
    Heeej! Tänkte just skicka ett mess till dig och höra hur du haft det :-) Var det lite varmare där nere än här hemma? Här har ju hösten verkligen kommit nu! Men det är skönt med lite svalare väder tycker jag. Hade ni mysigt i Barcelona? Blev det nån bebisshopping..? Har aldrig varit där själv.

    Skönt att det gick bra att flyga med magen, trots att benen svullnade upp... Får man flyga med RyanAir när man är höggravid? Trodde de hade nån gräns ännu tidigare.

    Vore kul att träffas igen! Du får höra av dig när du orkar... Det är som sagt tungt nu... Kram på dig!

    P.S. Jag var inte heller här under helgen, och det var ju lite strul med BF-listorna då. Men vad jag förstår så började de om från början eftersom nån hade kopierat en gammal BF-lista där inget stämde längre. Så ta senaste BF-listan och lägg till dig där bara.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Hej Frida!

    Ja vi hade det supermysigt! Det var drygt 20C och sol på dagarna, så vi satt på uteserveringar och lapade sol. Tyvärr inte med ett glas vin för min del då...

    Ryan Air hade lite oklara regler. Jag var i v. 27+2 när jag skulle flyga. Alltså v 28. I deras regler stod att upp till v. 28 behövdes inte läkarintyg och från v. 28 behövdes läkarintyg. Så det var lite osäkert och jag hade problem att få ut ett läkarintyg eftersom jag hade fått antikroppar i blodet. Men det visade sig inte vara npgra problem. Jag gömde mig i min vinterjacka och det var ingen som öht såg att jag var gravid.

    Ja, vi måste ses någon dag. Jag kan hela helgen om du inte har något för dig. Hör av dig!

    *kram*

    Jenny
  6. 3
    Hej Frida! Ja vi hade det supermysigt! Det var drygt 20C och sol på dagarna, så vi satt på uteserveringar och lapade sol. Tyvärr inte med ett glas vin för min del då...

    Ryan Air hade lite oklara regler. Jag var i v. 27+2 när jag skulle flyga. Alltså v 28. I deras regler stod att upp till v. 28 behövdes inte läkarintyg och från v. 28 behövdes läkarintyg. Så det var lite osäkert och jag hade problem att få ut ett läkarintyg eftersom jag hade fått antikroppar i blodet. Men det visade sig inte vara npgra problem. Jag gömde mig i min vinterjacka och det var ingen som öht såg att jag var gravid.

    Ja, vi måste ses någon dag. Jag kan hela helgen om du inte har något för dig. Hör av dig!

    *kram*

    Jenny
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    litet inpass...

    jag kollade upp det där med flyga med magen väldigt noga innan vi reste, och de räknar på fulla veckor. Så på KLM fick jag flyga till 28+0, vilket för mig var igår, så jag klarade mig precis. Andra flygbolag har ju andra regler, men generellt verkar det vara fullgångna veckor som gäller. Välkommen tillbaka förresten!
  8. 4
    litet inpass... jag kollade upp det där med flyga med magen väldigt noga innan vi reste, och de räknar på fulla veckor. Så på KLM fick jag flyga till 28+0, vilket för mig var igår, så jag klarade mig precis. Andra flygbolag har ju andra regler, men generellt verkar det vara fullgångna veckor som gäller. Välkommen tillbaka förresten!

Liknande trådar

  1. Hallå allihop
    By mwap35 in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 17:22
  2. Hallå allihop...
    By maria med oscar in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 21:55
  3. Hallå allihop!
    By Ellison in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 22:11
  4. Hallå allihop!
    By Asereht in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 13:30
  5. Hallå allihop :o)
    By Vivo in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar