Handikapptillstånd?
Gravidsnack
  1. karin
    #1

    Handikapptillstånd?

    Vilka är reglerna för att få det? Hur rörelsehindrad ska man vara för att vara berättigad?
  2. 1
    Handikapptillstånd? Vilka är reglerna för att få det? Hur rörelsehindrad ska man vara för att vara berättigad?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Det finns säkert...

    ..någon som kan rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att det var att man kunde gå max 200 m och att detta tillstånd förväntades hålla i sig i minst ett halvår.
  4. 2
    Det finns säkert... ..någon som kan rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att det var att man kunde gå max 200 m och att detta tillstånd förväntades hålla i sig i minst ett halvår.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    gå in på...

    vägverkets hemsida,där finns en länk till vilka regler som gäller,eller din stads hemsida kan oxå ha länkar inom handikappomsorgen...det jag vet är att du måste vara i behov av tillståndet minst 6 månader iaf..
  6. 3
    gå in på... vägverkets hemsida,där finns en länk till vilka regler som gäller,eller din stads hemsida kan oxå ha länkar inom handikappomsorgen...det jag vet är att du måste vara i behov av tillståndet minst 6 månader iaf..
  7. Nissa, R-02 och M-04
    #4

    Japp, 200 m MED hjälpmedel

    Utan hjälpmedel tror jag gränsen går vid 50 meter.
    Mitt största problem var att via telefon övertyga MVC-BM att jag behövde läkartid för att få intyg. Det tog nästan två veckor innan jag hade papperna klara... Sedan tog det bara några dagar för kommunen att utfärda tillståndet.
  8. 4
    Japp, 200 m MED hjälpmedel Utan hjälpmedel tror jag gränsen går vid 50 meter.
    Mitt största problem var att via telefon övertyga MVC-BM att jag behövde läkartid för att få intyg. Det tog nästan två veckor innan jag hade papperna klara... Sedan tog det bara några dagar för kommunen att utfärda tillståndet.

Liknande trådar

  1. Handikapptillstånd
    By boffe in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 08:55
  2. Handikapptillstånd
    By Päron in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 12:39
  3. NEKAD handikapptillstånd!
    By Linn-Isaac in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 22:04
  4. Handikapptillstånd?
    By Tinalina in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 15:32
  5. Handikapptillstånd?!
    By karin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 23:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar