op och nu i gipsskena..
Höftluxationer
  1. bejbis
    #1

    op och nu i gipsskena..

    min lilla dotter ser ut som en halv mumie... efterlyser alla slags tips som är bra att veta när man har en gipsbebis. Fruktar inför första bajset tex..
  2. 1
    op och nu i gipsskena.. min lilla dotter ser ut som en halv mumie... efterlyser alla slags tips som är bra att veta när man har en gipsbebis. Fruktar inför första bajset tex..
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Har inga tips...

    men jag skickar kramar till dig istället!!! Hoppas någon annan kan upplysa dig.
  4. 2
    Har inga tips... men jag skickar kramar till dig istället!!! Hoppas någon annan kan upplysa dig.
  5. Anna med Leo -03 och Antonia
    #3

    tips på hemsida

    http://hem.passagen.se/luxation/?noframe

    Vi kommer också att få en gipsbaby, något jag inte ser fram emot. Kolla in denna sida för tips. Var bor du någonstans? Jag bor i Stockholm och vi får behandling på Astrid Lindgrens.

    /A
  6. 3
    tips på hemsida http://hem.passagen.se/luxation/?noframe

    Vi kommer också att få en gipsbaby, något jag inte ser fram emot. Kolla in denna sida för tips. Var bor du någonstans? Jag bor i Stockholm och vi får behandling på Astrid Lindgrens.

    /A
  7. bejbis
    #4

    jobbigt..

    vi bor i blekinge men blir behandlade i lund. Hon kommer få ligga i gips i minst 4 veckor. Det är fruktansvärt jobbigt med gips. Vill ju kunna krama henne ordentligt men det är svårt =( Inte är det kul heller när man vet att efter gips kommer camp-skenan.. grät floder när jag fick tillbaka henne efter op pga att vi inte var förberedda på att hon skulle få gips. Hon har ju även en snedställning på vänster fot så hon är ju helgipsad ända ner till tåspetsen.. vardagen är ju lite mer komplicerad, vi ska få låna tvilling vagn så vi kan komma ut på promenad. Trots allt mår min pärla bra. Hon är precis som vanligt \" go o glad \"
  8. 4
    jobbigt.. vi bor i blekinge men blir behandlade i lund. Hon kommer få ligga i gips i minst 4 veckor. Det är fruktansvärt jobbigt med gips. Vill ju kunna krama henne ordentligt men det är svårt =( Inte är det kul heller när man vet att efter gips kommer camp-skenan.. grät floder när jag fick tillbaka henne efter op pga att vi inte var förberedda på att hon skulle få gips. Hon har ju även en snedställning på vänster fot så hon är ju helgipsad ända ner till tåspetsen.. vardagen är ju lite mer komplicerad, vi ska få låna tvilling vagn så vi kan komma ut på promenad. Trots allt mår min pärla bra. Hon är precis som vanligt \" go o glad \"
  9. Anna med Leo-03 och Antonia
    #5

    Fyra veckor?

    Här säger de att behandlingen är minst tre månader, men att det kan bli ytterligare tre månader. Är det kanske en annan skada som din dotter har eller varför är det sån stor skillnad?

    Visst är det jobbigt att inte vara förberedd. Jag tycker att personalen kan gå varligare fram. Här beter de sig som om det bara är rutin och det är det väl för dem, men verkligen inte för oss!

    Kram!
    /A
  10. 5
    Fyra veckor? Här säger de att behandlingen är minst tre månader, men att det kan bli ytterligare tre månader. Är det kanske en annan skada som din dotter har eller varför är det sån stor skillnad?

    Visst är det jobbigt att inte vara förberedd. Jag tycker att personalen kan gå varligare fram. Här beter de sig som om det bara är rutin och det är det väl för dem, men verkligen inte för oss!

    Kram!
    /A
  11. bejbis
    #6

    jaha

    då är det som vanligt med olika behandlingstider verkar det som... Var bor ni? efter gipsbehandling blir det skena men vet inte hur länge
  12. 6
    jaha då är det som vanligt med olika behandlingstider verkar det som... Var bor ni? efter gipsbehandling blir det skena men vet inte hur länge
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    vår gamla hemsida...

    Hejsan allihop.
    Jag är \"ny\" här, eller egentligen jättegammal. Har en fd skenbebis som nu är 7,5 år gammal o går i ettan och är precis lika rörlig som alla andra barn.

    Jag såg att den hemsidan som jag och wn annan \"lux-mamma\" (Bea) startade upp 1998 fortfarande lever på denna lista. Lite glädjande OCH lite skrämmande...
    Jag tror nog ni får många bra tips på den, för det mesta är sig likt. Men den är inte längre så levande, dvs uppdateringar etc kan låta vänta på sig.

    För tyvärr ät det ju så: att det som var en väldigt stor sak i vårt liv 1998, nu snart 8 år senare, verkligen är något som hamnat i skymundan...
  14. 7
    vår gamla hemsida... Hejsan allihop.
    Jag är \"ny\" här, eller egentligen jättegammal. Har en fd skenbebis som nu är 7,5 år gammal o går i ettan och är precis lika rörlig som alla andra barn.

    Jag såg att den hemsidan som jag och wn annan \"lux-mamma\" (Bea) startade upp 1998 fortfarande lever på denna lista. Lite glädjande OCH lite skrämmande...
    Jag tror nog ni får många bra tips på den, för det mesta är sig likt. Men den är inte längre så levande, dvs uppdateringar etc kan låta vänta på sig.

    För tyvärr ät det ju så: att det som var en väldigt stor sak i vårt liv 1998, nu snart 8 år senare, verkligen är något som hamnat i skymundan...
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Hej!

    Er sida var jättestor hjälp för mig när Myra var skenbarn. Vi fick så otroligt dåligt med info från sjukhuset så den var en räddning med tips på allt från kläder till bilbarnstolar.
    Även om den inte uppdateras så ofta så är ju tipsen superbra ändå!
  16. 8
    Hej! Er sida var jättestor hjälp för mig när Myra var skenbarn. Vi fick så otroligt dåligt med info från sjukhuset så den var en räddning med tips på allt från kläder till bilbarnstolar.
    Även om den inte uppdateras så ofta så är ju tipsen superbra ändå!

Liknande trådar

  1. Gipsskena som skaver! :-(
    By Ann in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar