Amning och tänder..*även på amning*
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Amning och tänder..*även på amning*

    Skriver inte här så mycket men läser deso mer:o) Men tänkte kanske öka min aktivitet lite så jag slänger ut en liten fråga och kanske nån har tips att ge..

    Min tjej har precis i dagarna sina första 2 i överkäken på väg (har 3 i underkäken), varav den ena just brutit igenom. Nu när jag satt och ammade så kände jag att det skavde från den och det var inte så himla behagligt. Har ni några tips på hur man kan göra för att undvika att det skaver, försökte att byta läge på henne men det hjälpte inte. Bitit mig har hon aldrig gjort*peppar peppar* och jag vill inte sluta amma ännu juh. Tips mottages tacksamt!
  2. 1
    Amning och tänder..*även på amning* Skriver inte här så mycket men läser deso mer:o) Men tänkte kanske öka min aktivitet lite så jag slänger ut en liten fråga och kanske nån har tips att ge..

    Min tjej har precis i dagarna sina första 2 i överkäken på väg (har 3 i underkäken), varav den ena just brutit igenom. Nu när jag satt och ammade så kände jag att det skavde från den och det var inte så himla behagligt. Har ni några tips på hur man kan göra för att undvika att det skaver, försökte att byta läge på henne men det hjälpte inte. Bitit mig har hon aldrig gjort*peppar peppar* och jag vill inte sluta amma ännu juh. Tips mottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    2 tänder ska det stå..*imt*

    .
  4. 2
    2 tänder ska det stå..*imt* .
  5. NenNa m E-04, C-00, A-98
    #3

    Det brukar vara så...

    ...att man börjar slarva lite med taget när barnet blir äldre även om man kanske inte längre får sår eller ont. Jag skulle försöka justera taget ytterligare några gånger - och dessutom vara extra noga med att taget inte ändras under amningens gång.
  6. 3
    Det brukar vara så... ...att man börjar slarva lite med taget när barnet blir äldre även om man kanske inte längre får sår eller ont. Jag skulle försöka justera taget ytterligare några gånger - och dessutom vara extra noga med att taget inte ändras under amningens gång.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Jag tyckte...

    ..att det där skavande gav sig av sig själv - minns inte att jag gjorde något speciellt, men jag minns att det var lite skavigt med båda töserna när de första tänderna kom.
  8. 4
    Jag tyckte... ..att det där skavande gav sig av sig själv - minns inte att jag gjorde något speciellt, men jag minns att det var lite skavigt med båda töserna när de första tänderna kom.

Liknande trådar

  1. Tänder och amning
    By annamber in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 07:38
  2. Tänder och amning
    By Kanella in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 12:18
  3. amning vs. tänder
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 14:28
  4. Amning och tänder?
    By __tess__ in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 08:50
  5. amning + tänder??
    By j med 4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 10:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar