Vad ska jag välja
Abort
  1. Zarola
    #1

    Vad ska jag välja

    Har presis fått veta att jag är gravid i vecka 5-6. Mår så dåligt vet inte vad jag ska göra. Har en dotter på 19 månader. Lever själv med henne sedan hon var 3, 1/2 månad. Litar inte helt på pappan pga han kan vara agressiv. Så det har varit utredningar på soc. Men de anser att han är en bra pappa. Han ska börja ha henne själv varannan helg. Och vi har haft skyddat sex. Nu är jag gravid med honom. Vet inte vad jag ska göra. Ska jag göra abort eller ska jag leva själv med två barn? Någon i samma situation
  2. 1
    Vad ska jag välja Har presis fått veta att jag är gravid i vecka 5-6. Mår så dåligt vet inte vad jag ska göra. Har en dotter på 19 månader. Lever själv med henne sedan hon var 3, 1/2 månad. Litar inte helt på pappan pga han kan vara agressiv. Så det har varit utredningar på soc. Men de anser att han är en bra pappa. Han ska börja ha henne själv varannan helg. Och vi har haft skyddat sex. Nu är jag gravid med honom. Vet inte vad jag ska göra. Ska jag göra abort eller ska jag leva själv med två barn? Någon i samma situation
  3. Manonym
    #2

    Jag är inte i din situation

    men jag ska själv göra en sen abort nästa vecka. Min anledning till aborten är något helt annat, men jag är helt säker på mitt beslut.

    Det jag tror du ska fundera över, är om du är 100% säker. Känner du minsta tvivel så ska du fundera en gång till. Har själv fått tips flera gånger här om att kontakta en kurator på abortkliniken, och det är ett bra förslag. Så ring redan nu och boka en tid. (På den kliniken jag ska gå har kuratorn eget telefonnummer och telefontid.)

    Jag ska själv träffa en kurator innan läkarbesöket (trots att jag är säker på mitt beslut), det kan vara jobbigt att behöva sitta ensam med alla sina tankar. En kurator på en abortklinik har ju även en hel del erfarenhet och du är ju långt ifrån ensam i dina funderingar.

    Lycka till!
  4. 2
    Jag är inte i din situation men jag ska själv göra en sen abort nästa vecka. Min anledning till aborten är något helt annat, men jag är helt säker på mitt beslut.

    Det jag tror du ska fundera över, är om du är 100% säker. Känner du minsta tvivel så ska du fundera en gång till. Har själv fått tips flera gånger här om att kontakta en kurator på abortkliniken, och det är ett bra förslag. Så ring redan nu och boka en tid. (På den kliniken jag ska gå har kuratorn eget telefonnummer och telefontid.)

    Jag ska själv träffa en kurator innan läkarbesöket (trots att jag är säker på mitt beslut), det kan vara jobbigt att behöva sitta ensam med alla sina tankar. En kurator på en abortklinik har ju även en hel del erfarenhet och du är ju långt ifrån ensam i dina funderingar.

    Lycka till!
  5. nyfiken gul
    #3

    Jag tror ...

    du behöver fundera på hur framtiden skulle se ut (ja hur du tror den skulle se ut) enligt det ena eller andra alternativet. Bolla tankarna med någon, helst opartisk person, kanske en kurator? Det gjor de jag.

    Kram
  6. 3
    Jag tror ... du behöver fundera på hur framtiden skulle se ut (ja hur du tror den skulle se ut) enligt det ena eller andra alternativet. Bolla tankarna med någon, helst opartisk person, kanske en kurator? Det gjor de jag.

    Kram

Liknande trådar

  1. Vad ska jag välja?
    By CarolinaK in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 20:35
  2. Ska jag välja?
    By - Lillan - in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 18:50
  3. Om ni får välja då?
    By caffellatte in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 20:11
  4. Om du får välja...
    By anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 14:28
  5. Vad välja? (välja och vraka!)
    By H in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 16:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar