Vad ska jag välja
Ensamförälder
  1. Zarola
    #1

    Vad ska jag välja

    Jag fick veta i går att jag är gravid i vecka 5-6. Vet inte vad jag ska göra. Har en dotter på 19 månader som jag tar hand om själv sedan hon var 3 1/2 månad. Kan inte riktigt lita på hennes pappa pga han är agressiv. Så det har varit utredning på soc och de anser att han är en bra pappa. Så nu ska han ha henne varannan helg. Jag har haft sex med honom så det är han som är pappan till det här barnet. Han vill att vi ska försöka i gen. men jag har såna känslor kvar för honom. Det är så svårt allt. Vad kommer omgivningen tycka? när jag skaffar barn med honom egen. Kommer jag klara ta hand om två barn själv eller ska jag välja abort? finns det någon i samma situation. Eller kan ge råd
  2. 1
    Vad ska jag välja Jag fick veta i går att jag är gravid i vecka 5-6. Vet inte vad jag ska göra. Har en dotter på 19 månader som jag tar hand om själv sedan hon var 3 1/2 månad. Kan inte riktigt lita på hennes pappa pga han är agressiv. Så det har varit utredning på soc och de anser att han är en bra pappa. Så nu ska han ha henne varannan helg. Jag har haft sex med honom så det är han som är pappan till det här barnet. Han vill att vi ska försöka i gen. men jag har såna känslor kvar för honom. Det är så svårt allt. Vad kommer omgivningen tycka? när jag skaffar barn med honom egen. Kommer jag klara ta hand om två barn själv eller ska jag välja abort? finns det någon i samma situation. Eller kan ge råd
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Du ska välja...

    det som du innerst inne vill välja. Betyder det att du blir ensam med två barn, så tror jag med stor sannolikhet att du klarar av det!

    När jag var gravid med min son, som f.n. är 5 år, så gick jag hos en kurator. Pappan ville nämligen inte ha barn med mig och jag hade varit barnlös i 5 år med min tidigare kille. Kurator gav mig ett råd som jag även vill ge dig..

    När man står inför ett sånt här stort beslut så ska man välja med hjärtat!

    Trots de kloka orden visste jag inte för det är ett sånt svårt val! Jag pressade mig själv o bokade tid för abort. Dagen innan aborten skulle äga rum, först då tog jag mitt beslut... Jag avbokade den.

    Om du väljer abort, välj det då för att du INNERST inne vill det, INTE pga av andra orsaker! Detta är superviktigt annars kommer du att ångra dig!

    Det är inte andra som ska leva ditt liv så försök att strunta i andras tänkbara åsikter!

    Kram och lycka till!!!
  4. 2
    Du ska välja... det som du innerst inne vill välja. Betyder det att du blir ensam med två barn, så tror jag med stor sannolikhet att du klarar av det!

    När jag var gravid med min son, som f.n. är 5 år, så gick jag hos en kurator. Pappan ville nämligen inte ha barn med mig och jag hade varit barnlös i 5 år med min tidigare kille. Kurator gav mig ett råd som jag även vill ge dig..

    När man står inför ett sånt här stort beslut så ska man välja med hjärtat!

    Trots de kloka orden visste jag inte för det är ett sånt svårt val! Jag pressade mig själv o bokade tid för abort. Dagen innan aborten skulle äga rum, först då tog jag mitt beslut... Jag avbokade den.

    Om du väljer abort, välj det då för att du INNERST inne vill det, INTE pga av andra orsaker! Detta är superviktigt annars kommer du att ångra dig!

    Det är inte andra som ska leva ditt liv så försök att strunta i andras tänkbara åsikter!

    Kram och lycka till!!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    vill instämma med tweedy

    är inte längre ensam och gravid, höll på och bli det. Bor med min sambo, gjorde vi även när jag blev gravid. Blev gravid förra sommaren och han vägrade så bokade tid för abort, men fick tur i oturen missfall. Försökte förgäves bli gravid igen /lyckades då på första försöket) men inget hände. Sen när ja blev grav i juni va ja så lycklig, Men barnet pappa sa återigen nä jag vill inte. trodde han ville. allt va lite osäkert mellan oss, varit mkt bråk och vi hade gjort slut många gånger. Även om han tjatade om abort o ja kände mig ledsen så viste ja, tar jag bort barnet kommer jag aldrig förlåta mig själv. chansade och behöll mitt barn. Är idag i ve 22 och pappa är idag glad åt barnet. hade jag valt abort hade jag inte varit där ja va idag. Så kän verkligen efter. Hur komemr ditt liv bli om du väljer abort? Du kan aldrig ändra dig. Jag tänker på barnet ja skulle haft, men gläds så till detta.
  6. 3
    vill instämma med tweedy är inte längre ensam och gravid, höll på och bli det. Bor med min sambo, gjorde vi även när jag blev gravid. Blev gravid förra sommaren och han vägrade så bokade tid för abort, men fick tur i oturen missfall. Försökte förgäves bli gravid igen /lyckades då på första försöket) men inget hände. Sen när ja blev grav i juni va ja så lycklig, Men barnet pappa sa återigen nä jag vill inte. trodde han ville. allt va lite osäkert mellan oss, varit mkt bråk och vi hade gjort slut många gånger. Även om han tjatade om abort o ja kände mig ledsen så viste ja, tar jag bort barnet kommer jag aldrig förlåta mig själv. chansade och behöll mitt barn. Är idag i ve 22 och pappa är idag glad åt barnet. hade jag valt abort hade jag inte varit där ja va idag. Så kän verkligen efter. Hur komemr ditt liv bli om du väljer abort? Du kan aldrig ändra dig. Jag tänker på barnet ja skulle haft, men gläds så till detta.

Liknande trådar

  1. Vad ska jag välja?
    By CarolinaK in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 20:35
  2. Ska jag välja?
    By - Lillan - in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 18:50
  3. Om ni får välja då?
    By caffellatte in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 20:11
  4. Om du får välja...
    By anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 14:28
  5. Vad välja? (välja och vraka!)
    By H in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 16:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar