Sex och infektioner
_0602 Februaribarn
  1. anonym
    #1

    Sex och infektioner

    Varje gång (vilket inte är så ofta, kanske en gång i veckan i genomsnitt)som vi haft sex och/eller smekts så får jag skitdåligt samvete och känner mig jätteorolig att vi ska fört in någon bakterie som kan ge bebisen en infektion.
    Det sägs ju att det inte ska vara någon fara, men jag blir jätteorolig i alla fall och tänker \"detta var sista gången\" för samvetet gnager så mycket.
    Jag vet att jag är överdrivet rädd, men kan inte hjälpa det. Hur 17 ska man hantera det tror ni? Vill så gärna ha lite samliv nu så länge man orkar och känner för det.
  2. 1
    Sex och infektioner Varje gång (vilket inte är så ofta, kanske en gång i veckan i genomsnitt)som vi haft sex och/eller smekts så får jag skitdåligt samvete och känner mig jätteorolig att vi ska fört in någon bakterie som kan ge bebisen en infektion.
    Det sägs ju att det inte ska vara någon fara, men jag blir jätteorolig i alla fall och tänker \"detta var sista gången\" för samvetet gnager så mycket.
    Jag vet att jag är överdrivet rädd, men kan inte hjälpa det. Hur 17 ska man hantera det tror ni? Vill så gärna ha lite samliv nu så länge man orkar och känner för det.
  3. Emma med Agnes-02 + bf 13/2
    #2

    Som du själv skriver

    så är det ju verkligen ingen fara, enligt all medecinsk expertis. Det kanske skulle hjälpa om du fick höra det direkt från din barnmorska eller bvc-läkare? Bebisen ligger ju så skyddad att den inte riskerar att drabbas även om du skulle få en infektion.

    Hoppas att du kan hitta ett sätt att komma över dina känslor för det är naturligtvis allra viktigast för bebisen att du mår bra!
  4. 2
    Som du själv skriver så är det ju verkligen ingen fara, enligt all medecinsk expertis. Det kanske skulle hjälpa om du fick höra det direkt från din barnmorska eller bvc-läkare? Bebisen ligger ju så skyddad att den inte riskerar att drabbas även om du skulle få en infektion.

    Hoppas att du kan hitta ett sätt att komma över dina känslor för det är naturligtvis allra viktigast för bebisen att du mår bra!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Klart du ska ha ett bra samliv!

    Vi har haft sex ofta under alla mina graviditeter (har mer lust, mer än mannen faktiskt) o det har aldrig skadat barnen. Det ni kan tänka på är att vara extra noga med hygienen, både händerna o \"där nere\". Under graviditeten är man känsligare för urinvägsinfektion, och urinvägsinfektion kan faktiskt uppstå efter samlag. Se till att gå upp o kissa efteråt! Jättetråkigt jag vet, man vill ju gärna ligga kvar, men UVI är inte kul heller o kan i värsta fall framkalla värkar när man är gravid.
    Ha det så mysigt i höstmörkret! ;)
  6. 3
    Klart du ska ha ett bra samliv! Vi har haft sex ofta under alla mina graviditeter (har mer lust, mer än mannen faktiskt) o det har aldrig skadat barnen. Det ni kan tänka på är att vara extra noga med hygienen, både händerna o \"där nere\". Under graviditeten är man känsligare för urinvägsinfektion, och urinvägsinfektion kan faktiskt uppstå efter samlag. Se till att gå upp o kissa efteråt! Jättetråkigt jag vet, man vill ju gärna ligga kvar, men UVI är inte kul heller o kan i värsta fall framkalla värkar när man är gravid.
    Ha det så mysigt i höstmörkret! ;)
  7. raqven
    #4

    Ingen fara!

    Bebisen är skyddad därinne, du kan inte föra in nån bakterie till den! Du har en livmodertapp, som troligen är sluten + en jätteskyddande slempropp som bara är finns där för sånt! Har aldrig hört om någon gravid med fast sällskap som råkat föra in nån bakterie som skadat barnet! Nä, du har INTE någon anledning att oroa dig! Mys på!
  8. 4
    Ingen fara! Bebisen är skyddad därinne, du kan inte föra in nån bakterie till den! Du har en livmodertapp, som troligen är sluten + en jätteskyddande slempropp som bara är finns där för sånt! Har aldrig hört om någon gravid med fast sällskap som råkat föra in nån bakterie som skadat barnet! Nä, du har INTE någon anledning att oroa dig! Mys på!

Liknande trådar

  1. Infektioner i shuntslang
    By Hydrocefalus87 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 19:12
  2. Dessa infektioner...
    By MrsHyde in forum Träning
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 21:48
  3. Långdragna infektioner
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 14:14
  4. Infektioner och intryck
    By Glupp in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 19:44
  5. Detta med infektioner...
    By k m E *E* & E in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar