Jag rusar hit igen - nu är det JOBBIGT
Föräldraskap - kristen
  1. prickan
    #1

    Jag rusar hit igen - nu är det JOBBIGT

    Ännu en gång har vi det riktigt kämpigt och jag vet inte vart jag ska ta vägen med mitt hjälprop. Har ingen församling som jag är hemma i, så nu kommer jag hit igen...

    Vår son sover INGENTING som jag skrivit tidigare. Och då menar jag INGENTING. Jag är helt slut, har ständig huvudvärk, ont i kroppen och mår jättedåligt av detta. Har fått hjälp från BVC. De ringer mig varje dag för att kolla hur jag mår, fått extra dagomsorg för syskonet etc. Men faktum kvarstår att han inte sover.

    Jag har hört att de torterar fångar utomlands med att väcka dem så fort de somnat och jag kan verkligen känna att det är ett grymt torterande! Det har blivit vår verklighet. Sonen vaknar ca var 20:e minut hela natten igenom och måste ha hjälp att somna om. Men snart orkar jag inte längre.

    Jag har ropat till Gud varenda natt när jag stått där vid vagnen. Hör han mig? Kommer han hjälpa oss någon gång. Mitt tvivel är enormt.

    Ta gärna med oss i era böner. Jag önskar så att nätterna fick ge oss återhämtning igen.
  2. 1
    Jag rusar hit igen - nu är det JOBBIGT Ännu en gång har vi det riktigt kämpigt och jag vet inte vart jag ska ta vägen med mitt hjälprop. Har ingen församling som jag är hemma i, så nu kommer jag hit igen...

    Vår son sover INGENTING som jag skrivit tidigare. Och då menar jag INGENTING. Jag är helt slut, har ständig huvudvärk, ont i kroppen och mår jättedåligt av detta. Har fått hjälp från BVC. De ringer mig varje dag för att kolla hur jag mår, fått extra dagomsorg för syskonet etc. Men faktum kvarstår att han inte sover.

    Jag har hört att de torterar fångar utomlands med att väcka dem så fort de somnat och jag kan verkligen känna att det är ett grymt torterande! Det har blivit vår verklighet. Sonen vaknar ca var 20:e minut hela natten igenom och måste ha hjälp att somna om. Men snart orkar jag inte längre.

    Jag har ropat till Gud varenda natt när jag stått där vid vagnen. Hör han mig? Kommer han hjälpa oss någon gång. Mitt tvivel är enormt.

    Ta gärna med oss i era böner. Jag önskar så att nätterna fick ge oss återhämtning igen.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    men...

    kära du! Jag har nog inte riktigt hängt med?
    hur gammal är din son?
    Är du ensam mamma?
    Har ni kollat honom, vikt m.m
    Det låter som om ni kommit in i ett hamsterhjul. Jag vet av erfarenhet (6barn) att nyfödd tiden INTE är som reklamen. Alla dimmiga ljuvliga bilder där det verkar så lugn och stilla. Tvärtom så har jag haft som du, dålig sömn ibland obefintlig sömn. Men jag har vetat orsaken och det har helt på svenska varit HUNGER och en för trött och stressad mamma som inte kunde slappna av så mjölken fick svårt att rinna till. Jag hade mina knep att ta till och det var i form av flaskan. Alltså välling flaskan :O))!!
    Gud hör dina böner Han finns där och vill ge dig lösningen. Läser du bibeln? Det finns så mycket att hämta där, i psalmerna ordspråksboken. Titta på alla löften Jesus ger oss. Där har jag hämtat min styrka många många gånger. Nu är jag med i en församling men då när banrne var små så var jag ganska så ensam och då var min tillflykt där hos Gud. Gud hör dig han vill ha gemenskap med dig inte bara när du är i nöd utan han vill bygga en relation med dig.
    Jag ber för dig att du skall hitta friden och lugnet mitt i stormen. Jag ber att ditt lilla barn skall sova sött när han lagt sig.
    \" När du lägger dig skall inget skrämma dig och när du lagt dig skall du sova sött!! \" Ords 3:24 Läs det över honom när det är dags för vila!!
    KRAM
  4. 2
    men... kära du! Jag har nog inte riktigt hängt med?
    hur gammal är din son?
    Är du ensam mamma?
    Har ni kollat honom, vikt m.m
    Det låter som om ni kommit in i ett hamsterhjul. Jag vet av erfarenhet (6barn) att nyfödd tiden INTE är som reklamen. Alla dimmiga ljuvliga bilder där det verkar så lugn och stilla. Tvärtom så har jag haft som du, dålig sömn ibland obefintlig sömn. Men jag har vetat orsaken och det har helt på svenska varit HUNGER och en för trött och stressad mamma som inte kunde slappna av så mjölken fick svårt att rinna till. Jag hade mina knep att ta till och det var i form av flaskan. Alltså välling flaskan :O))!!
    Gud hör dina böner Han finns där och vill ge dig lösningen. Läser du bibeln? Det finns så mycket att hämta där, i psalmerna ordspråksboken. Titta på alla löften Jesus ger oss. Där har jag hämtat min styrka många många gånger. Nu är jag med i en församling men då när banrne var små så var jag ganska så ensam och då var min tillflykt där hos Gud. Gud hör dig han vill ha gemenskap med dig inte bara när du är i nöd utan han vill bygga en relation med dig.
    Jag ber för dig att du skall hitta friden och lugnet mitt i stormen. Jag ber att ditt lilla barn skall sova sött när han lagt sig.
    \" När du lägger dig skall inget skrämma dig och när du lagt dig skall du sova sött!! \" Ords 3:24 Läs det över honom när det är dags för vila!!
    KRAM
  5. Elsa B
    #3

    Ber och undrar

    om du provat ifall det funkar att barnet sover bredvid dig i sängen. För oss har det funkat superbra. Åtminstone behöver man som mamma inte vakna så ofta då.
  6. 3
    Ber och undrar om du provat ifall det funkar att barnet sover bredvid dig i sängen. För oss har det funkat superbra. Åtminstone behöver man som mamma inte vakna så ofta då.
  7. Katah
    #4

    du har även rätt

    att söka hjälp .det finns sov-skolor för små barn, dom blir inlgada på sjukhus för några nätter, om inte annat så får du återhämta dig. man orkar inte hur länge som hälst även om man vill så gärna!
    Ring till bvc och tala om att DUÄRSLUT! KOM O HJÄLP!!
  8. 4
    du har även rätt att söka hjälp .det finns sov-skolor för små barn, dom blir inlgada på sjukhus för några nätter, om inte annat så får du återhämta dig. man orkar inte hur länge som hälst även om man vill så gärna!
    Ring till bvc och tala om att DUÄRSLUT! KOM O HJÄLP!!
  9. Katarina_79
    #5

    håller med!

    Du _måste_ få hjälp med det där! Det går inte att sova så där dåligt. Visst ska vi be, men du ska begära hjälp nu, du måste få sova ut några nätter, utan din son. Vi har också i perioder sovit så erbarmligt dåligt att man knappt vetat vad man heter på dagarna, och det är verkligen tortyr.
    Sök hjälp vännen!
    KRAM
  10. 5
    håller med! Du _måste_ få hjälp med det där! Det går inte att sova så där dåligt. Visst ska vi be, men du ska begära hjälp nu, du måste få sova ut några nätter, utan din son. Vi har också i perioder sovit så erbarmligt dåligt att man knappt vetat vad man heter på dagarna, och det är verkligen tortyr.
    Sök hjälp vännen!
    KRAM
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    instämmer

    med det flera andra redan skrivit om att du har rätt till hjälp. Men självklart ska jag också be för er/dig.
    Kram Åsa.
  12. 6
    instämmer med det flera andra redan skrivit om att du har rätt till hjälp. Men självklart ska jag också be för er/dig.
    Kram Åsa.
  13. Marie
    #7

    hur gammal är sonen??

    Du måste be om mer hjälp av någon! Har du någon släkting, vän eller någon som kan ta honom några timmar? Kanske kan du passa på att lämna honom när de andra barnen är borta. Passa då på och SOV. Kroppen orkar inte i längden och hela din familj drabbas av er dåliga sömn. Som sagt, be om mer hjälp. Självklart ska jag be för er...Kram O lycka till...
  14. 7
    hur gammal är sonen?? Du måste be om mer hjälp av någon! Har du någon släkting, vän eller någon som kan ta honom några timmar? Kanske kan du passa på att lämna honom när de andra barnen är borta. Passa då på och SOV. Kroppen orkar inte i längden och hela din familj drabbas av er dåliga sömn. Som sagt, be om mer hjälp. Självklart ska jag be för er...Kram O lycka till...
  15. prickan
    #8

    svar

    Tack för ert stöd. Jag har bra kontakt med BVC och en läkare har skrivit ut lite lugnande till sonen som bara är 3 månader! Jag tycker det är jättejobbigt att ge honom det men jag måste nog för att överleva. Av medicinen har det blivit bättre men inte bra. I natt vaknade han en gång i timmen. För mig var det en seger!

    Det enda som jag kan förlita mig på nu är bönen och att detta kommer att gå över. Hoppas ni är med mig i bön.

    kram

  16. 8
    svar Tack för ert stöd. Jag har bra kontakt med BVC och en läkare har skrivit ut lite lugnande till sonen som bara är 3 månader! Jag tycker det är jättejobbigt att ge honom det men jag måste nog för att överleva. Av medicinen har det blivit bättre men inte bra. I natt vaknade han en gång i timmen. För mig var det en seger!

    Det enda som jag kan förlita mig på nu är bönen och att detta kommer att gå över. Hoppas ni är med mig i bön.

    kram

  17. Agneta H, trean bf 8/11
    #9

    Har...

    ...du testat samsovning? Vet många det gjort underverk hos. Ammar du? En del tror att man inte kan amma varje gång barnet vaknar men det är tvärtom bra att göra det. Bröstmjölken har på natten sövande effekt på barnet. Eller om du inte ammar att du har vatten i en termos eller nåt och blandar till ersättning och ger honom en slurk varje gång han vaknar.

    Hur är temperaturen i rummet? Är det förvarmt är det ofta svårt att sova.

    Har han varit så här länge? Just kring 3 månaders ålder kan barn bli lite mer kinkiga. Du har ingen make eller sambo som kan ta vissa nätter. Det får man som make och sambo göra även om man jobbar.

    Du kanske har testat allt detta redan. Hoppas det löser sig! Skickar en bön till Gud.
  18. 9
    Har... ...du testat samsovning? Vet många det gjort underverk hos. Ammar du? En del tror att man inte kan amma varje gång barnet vaknar men det är tvärtom bra att göra det. Bröstmjölken har på natten sövande effekt på barnet. Eller om du inte ammar att du har vatten i en termos eller nåt och blandar till ersättning och ger honom en slurk varje gång han vaknar.

    Hur är temperaturen i rummet? Är det förvarmt är det ofta svårt att sova.

    Har han varit så här länge? Just kring 3 månaders ålder kan barn bli lite mer kinkiga. Du har ingen make eller sambo som kan ta vissa nätter. Det får man som make och sambo göra även om man jobbar.

    Du kanske har testat allt detta redan. Hoppas det löser sig! Skickar en bön till Gud.
  19. Katarina_79
    #10

    Åh, är du gravid?

    GRATTIS, och lycka till :) Inte långt kvar ser jag!
  20. 10
    Åh, är du gravid? GRATTIS, och lycka till :) Inte långt kvar ser jag!
  21. Agneta H, trean bf 8/11
    #11

    Tack!:o)

    Jo, vi går här och väntar på trean. Den kan gärna få komma typ nu eller nåt.;o)
  22. 11
    Tack!:o) Jo, vi går här och väntar på trean. Den kan gärna få komma typ nu eller nåt.;o)
  23. prickan
    #12

    Ja jag ammar

    Visst ger jag bröstet ofta på natten men med tanken att \"nu vänjer han sig vid det också\". Men jag får väl bara slå bort de tankarna och fortsätta amma.

    Har läst på Anna Wahlgrens hemsida att 3-månaders ska kunna sova hela natten 12 timmar utan mat. Pyttsan! Hur skulle vi överleva här då?

    I natt vaknade han med 10 min mellanrum mellan dessa tider:

    21.30-23.00
    00.00-00.20
    02.20-03.30
    04.00-04.20
    05.30-06.00

    På BVC säger de att han får sin sovtid ändå. För han somnar ju om men vaknar ofta. Det är vår sömn som drabbas.

    Käre gode GUD hjälp oss.
  24. 12
    Ja jag ammar Visst ger jag bröstet ofta på natten men med tanken att \"nu vänjer han sig vid det också\". Men jag får väl bara slå bort de tankarna och fortsätta amma.

    Har läst på Anna Wahlgrens hemsida att 3-månaders ska kunna sova hela natten 12 timmar utan mat. Pyttsan! Hur skulle vi överleva här då?

    I natt vaknade han med 10 min mellanrum mellan dessa tider:

    21.30-23.00
    00.00-00.20
    02.20-03.30
    04.00-04.20
    05.30-06.00

    På BVC säger de att han får sin sovtid ändå. För han somnar ju om men vaknar ofta. Det är vår sömn som drabbas.

    Käre gode GUD hjälp oss.
  25. Agneta H, 8 dagar kvar till bf
    #13

    Skippa...

    ...Anna Wahlgren i denna fråga för där har hon faktiskt fel. Du vänjer inte ditt barn vid att amma ofta. Det kommer att minska med tiden. Det hjälper dig kanske inte nu förstås att veta det. Men ofta (jag vet inte om det är så i ditt fall) så är det enklaste för mamman också att erbjuda bröstet så fort barnet vaknar. Nu när han vaknar så ofta, ger du honom bröstet då? Är det någon skillnad om han får bröstet varje gång han vaknar? Alltså sover han lite mer då?

    Försök också att inte tänka på att du blir väckt ofta och på all sömn du missar. Rent psykologiskt kan man bli tröttare av det. Och som sagt, be om hjälp av maken, släkt och vänner.
  26. 13
    Skippa... ...Anna Wahlgren i denna fråga för där har hon faktiskt fel. Du vänjer inte ditt barn vid att amma ofta. Det kommer att minska med tiden. Det hjälper dig kanske inte nu förstås att veta det. Men ofta (jag vet inte om det är så i ditt fall) så är det enklaste för mamman också att erbjuda bröstet så fort barnet vaknar. Nu när han vaknar så ofta, ger du honom bröstet då? Är det någon skillnad om han får bröstet varje gång han vaknar? Alltså sover han lite mer då?

    Försök också att inte tänka på att du blir väckt ofta och på all sömn du missar. Rent psykologiskt kan man bli tröttare av det. Och som sagt, be om hjälp av maken, släkt och vänner.
  27. prickan
    #14

    I natt

    ...gjorde jag det. Han fick ha bröstet i munnen hela natten, typ. Just nu vet jag inte om det blev bättre. Kanske något. För visst vaknade han lika ofta men jag behövde ju inte gå upp lika ofta.

    Tack för ditt råd i alla fall!
  28. 14
    I natt ...gjorde jag det. Han fick ha bröstet i munnen hela natten, typ. Just nu vet jag inte om det blev bättre. Kanske något. För visst vaknade han lika ofta men jag behövde ju inte gå upp lika ofta.

    Tack för ditt råd i alla fall!

Liknande trådar

  1. Jobbigt ex igen...
    By yanni in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 09:55
  2. Nu blev det jobbigt igen!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 17:24
  3. Jobbigt igen
    By sagis in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 12:12
  4. Det är jobbigt igen..
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 12:55
  5. Jobbigt igen nu.
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 17:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar