omtänksam dotter
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    omtänksam dotter

    ljust nu är jag lite stolt trots allt, En av dotterns bästakompisar fick idag beskedet om att hennes farfar var död och dottern som ju just varit där då farmor dog 1oktober, ringde direkt för att trösta och är nu på väg till vännen via blomsterafären för hon tyckte hon behövde en liten tröstblomma i de sorgliga.

    när dottern fick sitt sorgbesked kom en annan kompis över direkt hon hade mist sin mamma i år och tjejerna gick i skogen i timmar skrattade och grät om vartannat och de behövde dottern och jag tror hon känner nu att hon kan ge samma till sin vän, för som hon säger själv de är mindre läskigt om kompisarna börjar gråta då man pratar än de vuxna, vilket nog stämmer då man är 11år, sedan var dotter lite rädd att göra pappa mer ledsen än nödvänigt och då är det tur de finns många kompisar att prata med för alla i kompisgänget ställde verkligen upp och nu är det dotterns tur att ge tillbaka lite omtanke.
  2. 1
    omtänksam dotter ljust nu är jag lite stolt trots allt, En av dotterns bästakompisar fick idag beskedet om att hennes farfar var död och dottern som ju just varit där då farmor dog 1oktober, ringde direkt för att trösta och är nu på väg till vännen via blomsterafären för hon tyckte hon behövde en liten tröstblomma i de sorgliga.

    när dottern fick sitt sorgbesked kom en annan kompis över direkt hon hade mist sin mamma i år och tjejerna gick i skogen i timmar skrattade och grät om vartannat och de behövde dottern och jag tror hon känner nu att hon kan ge samma till sin vän, för som hon säger själv de är mindre läskigt om kompisarna börjar gråta då man pratar än de vuxna, vilket nog stämmer då man är 11år, sedan var dotter lite rädd att göra pappa mer ledsen än nödvänigt och då är det tur de finns många kompisar att prata med för alla i kompisgänget ställde verkligen upp och nu är det dotterns tur att ge tillbaka lite omtanke.
  3. Junili
    #2

    Å va´ fint

    Klart du ska vara stolt över din dotter.
    Å va härligt det är när man ser dessa positiva spiraler. Det är ju bara att uppmuntra....
    :-D
  4. 2
    Å va´ fint Klart du ska vara stolt över din dotter.
    Å va härligt det är när man ser dessa positiva spiraler. Det är ju bara att uppmuntra....
    :-D

Liknande trådar

  1. Omtänksam dotter
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 12:06
  2. Omtänksam dotter
    By junili in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 16:54
  3. FÖR omtänksam?
    By -Tessie- in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 12:08
  4. Omtänksam son...?
    By -ME- in forum _01 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 20:31
  5. Omtänksam
    By Susie Q in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 08:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar