ford mondeo kombi
Bilsnack
  1. jarse
    #1

    ford mondeo kombi

    är lite sugen på en ford mondeo kombi 01 eller 02.
    är det nån som vet om det är ett bra eller dåligt köp.
    verkar vara mycket bil för pengarna.
  2. 1
    ford mondeo kombi är lite sugen på en ford mondeo kombi 01 eller 02.
    är det nån som vet om det är ett bra eller dåligt köp.
    verkar vara mycket bil för pengarna.
  3. mondeoägare
    #2

    helt ok

    Helt ok bil och ett bra köp, normalt sett. Se till att få med servicebok bara. Några fällor dock: Stort värdefall, du får inte tillbaka pengarna när du säljer, så lika bra att ha den på lång sikt. Elektroniken kan krångla (fast det kan den ju på alla bilar). Och kolla alltid rosten, framför allt dörrar/koffert. Rostskyddade Ford är att föredra.
  4. 2
    helt ok Helt ok bil och ett bra köp, normalt sett. Se till att få med servicebok bara. Några fällor dock: Stort värdefall, du får inte tillbaka pengarna när du säljer, så lika bra att ha den på lång sikt. Elektroniken kan krångla (fast det kan den ju på alla bilar). Och kolla alltid rosten, framför allt dörrar/koffert. Rostskyddade Ford är att föredra.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Begagnat...

    tror jag att det är ett riktigt bra köp. Massor av bil för pengarna som prisats av motorpressen under flera år. Trevlig att köra och bra utrymme. Men som sagt se upp med de faror som mondeoägare pekade ut.
  6. 3
    Begagnat... tror jag att det är ett riktigt bra köp. Massor av bil för pengarna som prisats av motorpressen under flera år. Trevlig att köra och bra utrymme. Men som sagt se upp med de faror som mondeoägare pekade ut.
  7. Åsa m grekiska 3:an
    #4

    Kanon!

    Vi har en -00 sedan 2 år tillbaka och är supernöjda. Styrleden har krånglat och blivit bytt men annars är den väldigt bra. Stort bagage och bra med plats både fram och bak. Med två bilbarnstolar i baksätet gick det jättebra. Numer har vi tre bilbarnstolar (ett babyskydd, en Two-Way framåtvänd och en bältesstol) i baksätet = TRÅNGT men det går med en stor dos tålamod när man kopplar fast barnen. Jag och maken är 172 cm och 180 cm och vi sitter bra fram. Om du köper en -01 el -02 får du en häftigare kaross, bromsljusen bak är snyggare och sen tror jag du får lite mer säkerhetsutrustning i baksätet (som sidoairbags m m). Kolla upp. HELT KLART ETT BRA KÖP ENLIGT MIG.
  8. 4
    Kanon! Vi har en -00 sedan 2 år tillbaka och är supernöjda. Styrleden har krånglat och blivit bytt men annars är den väldigt bra. Stort bagage och bra med plats både fram och bak. Med två bilbarnstolar i baksätet gick det jättebra. Numer har vi tre bilbarnstolar (ett babyskydd, en Two-Way framåtvänd och en bältesstol) i baksätet = TRÅNGT men det går med en stor dos tålamod när man kopplar fast barnen. Jag och maken är 172 cm och 180 cm och vi sitter bra fram. Om du köper en -01 el -02 får du en häftigare kaross, bromsljusen bak är snyggare och sen tror jag du får lite mer säkerhetsutrustning i baksätet (som sidoairbags m m). Kolla upp. HELT KLART ETT BRA KÖP ENLIGT MIG.

Liknande trådar

  1. ford mondeo? nn som har /haft?
    By fin_ in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 18:58
  2. nån som har/haft ford mondeo??
    By fin_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 09:53
  3. dyr försäkring...ford mondeo
    By GladMymlan75 in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 19:51
  4. V70 vs Ford Mondeo
    By mallimell+3 in forum Bilsnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 20:39
  5. Begagnad Ford Mondeo kombi
    By AnneF med 3 busar in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar