Citronvatten mot slem i halsen
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Citronvatten mot slem i halsen

    Jag vet att det var i alla fall någon mer än jag som har problem med en massa äckligt slem på morgonen, för mig känns det som jag ska spy varje morgon när jag försöker få upp det äckliga. Förutom idag för min sambo kom på igår kväll när jag skulle sova att istället för ett glas med vatten vid sängen så skulle jag ha ett glas med citronvatten där. Idag hade jag inget äckligt i halsen när jag vaknade, kändes som en befrielse. Klart citron kanske inte är det bästa för tänderna men tandköttet blöder ju i alla fall nu när jag borstar mig så det spelar ju ingen större roll.
  2. 1
    Citronvatten mot slem i halsen Jag vet att det var i alla fall någon mer än jag som har problem med en massa äckligt slem på morgonen, för mig känns det som jag ska spy varje morgon när jag försöker få upp det äckliga. Förutom idag för min sambo kom på igår kväll när jag skulle sova att istället för ett glas med vatten vid sängen så skulle jag ha ett glas med citronvatten där. Idag hade jag inget äckligt i halsen när jag vaknade, kändes som en befrielse. Klart citron kanske inte är det bästa för tänderna men tandköttet blöder ju i alla fall nu när jag borstar mig så det spelar ju ingen större roll.
  3. Ulrika m. Ebba o 2:an BF 21/12
    #2

    Funderingar

    Jag förstår att det är skönt om det funkar, men citronsyra på tandemaljen utan efterföljande sköljning låter rätt riskabelt, även om det är skönt att slippa slemmet!

    Innan jag blev gravid med E hade jag inga hål, trots att jag var över 30. När jag gick på rutinkontroll efteråt,hittade de 2 kratrar - och då hade jag ändå skött tänderna som vanligt! Tydligen är det inget ovanligt, eftersom det blir en annan sammansättning på saliven, man kanske andas mer med öppen mun pga nästäppa osv. Så jag skulle nästan föreslå att du istället funderar på varför det blir så mycket slem och förhindra uppkomsten istället.

    Mejeriprodukter är ju slemalstrande i allra högsta grad, så försök skära ner på det! Det finns medel, t ex acetylcystein, som är sölemlösande, men jag är osäker på om det är receptfritt - fråga på Apoteket om de kan rekommendera något!

    Oj vad långt det blev och jag låter som en skittråkig skinntorr fluortant eller nåt, men var rädd om dina tänder, gumman!!!!!! :-)
  4. 2
    Funderingar Jag förstår att det är skönt om det funkar, men citronsyra på tandemaljen utan efterföljande sköljning låter rätt riskabelt, även om det är skönt att slippa slemmet!

    Innan jag blev gravid med E hade jag inga hål, trots att jag var över 30. När jag gick på rutinkontroll efteråt,hittade de 2 kratrar - och då hade jag ändå skött tänderna som vanligt! Tydligen är det inget ovanligt, eftersom det blir en annan sammansättning på saliven, man kanske andas mer med öppen mun pga nästäppa osv. Så jag skulle nästan föreslå att du istället funderar på varför det blir så mycket slem och förhindra uppkomsten istället.

    Mejeriprodukter är ju slemalstrande i allra högsta grad, så försök skära ner på det! Det finns medel, t ex acetylcystein, som är sölemlösande, men jag är osäker på om det är receptfritt - fråga på Apoteket om de kan rekommendera något!

    Oj vad långt det blev och jag låter som en skittråkig skinntorr fluortant eller nåt, men var rädd om dina tänder, gumman!!!!!! :-)

Liknande trådar

  1. Citronvatten...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:43
  2. slem i halsen
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 13:15
  3. Förkylning och slem i halsen
    By frågvis förälder in forum Kropp & hälsa
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:38
  4. Slem i halsen
    By mago in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 09:20
  5. Slem i halsen
    By Pia in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar