Ägglossningstest när gravid
Försöker bli med barn
  1. M.
    #1

    Ägglossningstest när gravid

    Ok, en förvirrad fråga... Hoppas nån härinne har koll! Vad händer om man testar med ÄL-stickor och är gravid? Vad visar testet då? Ser det då ut som att man har ÄL då eller??
  2. 1
    Ägglossningstest när gravid Ok, en förvirrad fråga... Hoppas nån härinne har koll! Vad händer om man testar med ÄL-stickor och är gravid? Vad visar testet då? Ser det då ut som att man har ÄL då eller??
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Ja

    Eftersom HCG och LH är ganska lika varandra i \"strukturen\" kan inte testet känna skillnad. Så ett pos ÄL test betyder sen ägglossning eller gravid!

    Lycka till!
  4. 2
    Ja Eftersom HCG och LH är ganska lika varandra i \"strukturen\" kan inte testet känna skillnad. Så ett pos ÄL test betyder sen ägglossning eller gravid!

    Lycka till!
  5. Cupcake
    #3

    Även digitala tester?

    Jag använder Clearblues digitala ägglossningstest. Skulle det också visa om jag var gravid???
  6. 3
    Även digitala tester? Jag använder Clearblues digitala ägglossningstest. Skulle det också visa om jag var gravid???
  7. Linnea
    #4

    Japp! Testade själv positivt

    på CBs digitala äl-test förra veckan, för att morgonen därefter testa positivt med CBs digitala grav.test! Hade hört att det kunde ge utslag om man var gravid, så jag började med att \"fegtesta\" med det och sen det riktiga testet dagen efter!
  8. 4
    Japp! Testade själv positivt på CBs digitala äl-test förra veckan, för att morgonen därefter testa positivt med CBs digitala grav.test! Hade hört att det kunde ge utslag om man var gravid, så jag började med att \"fegtesta\" med det och sen det riktiga testet dagen efter!
  9. Cupcake
    #5

    Även tvärtom???

    Då infinner sig rädslan att OM jag köper ett gravtest och det visar positivit - kan det vara att det i sin tur visar positivt för ägglossning?
  10. 5
    Även tvärtom??? Då infinner sig rädslan att OM jag köper ett gravtest och det visar positivit - kan det vara att det i sin tur visar positivt för ägglossning?
  11. Maria
    #6

    menar du om

    det är positivt för ÄL och du tror att du är gravid?

    Nej så ska det inte funka!
    (förstod jag din undran rätt?)
  12. 6
    menar du om det är positivt för ÄL och du tror att du är gravid?

    Nej så ska det inte funka!
    (förstod jag din undran rätt?)
  13. Cupcake
    #7

    Så här..

    ..menar jag:
    Linnea skrev att hon testat med Ägglossningstest och fått positivt då hon i själva verket var gravid.
    Då jag inte riktigt vet om min ägglossning satte igång eftersom jag slutade med p-piller för två veckor sedan är min fråga då jag nu fått positivt på ägglossningstestet men haft hbf:er och andra symptom i tio dagar Om jag isället är gravid!?
    Krångligt.

    Huvudfrågan är då om jag köper ett gravtest och det visar positivt. Kan det då vara så att det egentligen visar positivt för att jag har ägglossning?
  14. 7
    Så här.. ..menar jag:
    Linnea skrev att hon testat med Ägglossningstest och fått positivt då hon i själva verket var gravid.
    Då jag inte riktigt vet om min ägglossning satte igång eftersom jag slutade med p-piller för två veckor sedan är min fråga då jag nu fått positivt på ägglossningstestet men haft hbf:er och andra symptom i tio dagar Om jag isället är gravid!?
    Krångligt.

    Huvudfrågan är då om jag köper ett gravtest och det visar positivt. Kan det då vara så att det egentligen visar positivt för att jag har ägglossning?
  15. Maria
    #8

    Nix

    om du får positivt på ett gravtest är du gravid!Den visar alltså inte + på ÄL.
    Däremot så visar ÄL testen positivt om du är gravid.

    Riktigt vilka kemikalier som gör det vet jag inte.

    Så gör ett gravtest istället så får du snabbt veta om det var ÄL eller om du är gravid:)
  16. 8
    Nix om du får positivt på ett gravtest är du gravid!Den visar alltså inte + på ÄL.
    Däremot så visar ÄL testen positivt om du är gravid.

    Riktigt vilka kemikalier som gör det vet jag inte.

    Så gör ett gravtest istället så får du snabbt veta om det var ÄL eller om du är gravid:)

Liknande trådar

  1. Ägglossningstest?
    By selleri in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:17
  2. Ägglossningstest?!?
    By mallan:o) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 21:05
  3. Ägglossningstest?
    By linda88 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 12:25
  4. Ägglossningstest?
    By Anna Nym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 14:29
  5. Ägglossningstest
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 20:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar