Man baxnar...
Styvfamiljer
  1. Anonym för säkerhets skull...
    #1

    Man baxnar...

    Jag och min syster fick en sladdbror vid 17 resp 22 års ålder - föräldrarnas ekonomi har med åren blivit allt bättre liksom boendet. Brorsan kan därför bo hemma och slipper ta studielån under studietiden - vilket jag och syrran var tvugna till. Orättvist? Skall vi ha kompensation?

    Nej, anser jag. Vi har alltid fått vad ekonomin förmått. Det är väl alldeles utmärkt att brorsan slipper ta studielån - de är inte roliga att ha!

    Min syster har två fosterbarn, de är älskade av familjen och delar allt vardagsliv och vardagsekonomin lika. Till de två biologiska spar hon barnbidraget och de kommer att ärva henne - det kommer inte fosterbarnen. Orättvist?

    Nej, det tycker jag inte. De får ev. arv från sina föräldrar. Deras barnbidrag går till dem inte till något annat.

    ...
  2. 1
    Man baxnar... Jag och min syster fick en sladdbror vid 17 resp 22 års ålder - föräldrarnas ekonomi har med åren blivit allt bättre liksom boendet. Brorsan kan därför bo hemma och slipper ta studielån under studietiden - vilket jag och syrran var tvugna till. Orättvist? Skall vi ha kompensation?

    Nej, anser jag. Vi har alltid fått vad ekonomin förmått. Det är väl alldeles utmärkt att brorsan slipper ta studielån - de är inte roliga att ha!

    Min syster har två fosterbarn, de är älskade av familjen och delar allt vardagsliv och vardagsekonomin lika. Till de två biologiska spar hon barnbidraget och de kommer att ärva henne - det kommer inte fosterbarnen. Orättvist?

    Nej, det tycker jag inte. De får ev. arv från sina föräldrar. Deras barnbidrag går till dem inte till något annat.

    ...
  3. Bisse
    #2

    Mobbing!!!

    Nä jag skoja bara ;=)
  4. 2
    Mobbing!!! Nä jag skoja bara ;=)

Liknande trådar

  1. Återrigen så baxnar jag över hur
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar