TRIPP TRAPP STOL
_0404 Aprilbarn
  1. Bodil med Ella 16/4-04
    #1

    TRIPP TRAPP STOL

    Någon som har, har haft eller tänkt köpa en tripp trpp till sitt/sina barn?

    Är den bra? Vilen ålder kan man börja använda den och hur länge?

    Vad kostar den? Med och utan bygel?

    Ella har nu en Antilop från IKEA, men tänkte att vi kunde önska oss en tripp trapp i julklapp åt henne.
  2. 1
    TRIPP TRAPP STOL Någon som har, har haft eller tänkt köpa en tripp trpp till sitt/sina barn?

    Är den bra? Vilen ålder kan man börja använda den och hur länge?

    Vad kostar den? Med och utan bygel?

    Ella har nu en Antilop från IKEA, men tänkte att vi kunde önska oss en tripp trapp i julklapp åt henne.
  3. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #2

    Vi har en och snart två :)

    Vincent fick en i julklapp av min mamma i förra året och i år är det Dominics tur att få en sån av henne =) Innan vi fick Vincents stol så hade vi den vita plaststolen från Ikea med bord framtill... Tripp Trapp-stolen är hur bra som helst! Den kan man börja använda från det att barnet sitter stadigt... och när jag frågade i affären att hur länge man kan använda den så fick jag ett svar att upp till 99 år *s* Det för att man kan ha Tripp Trapp sen som en vanlig stol efter att man har slutat använda den som en matstol. Jag har tyvärr ingen aning vad den kostar men jag gissar på närmare 2000:-...
  4. 2
    Vi har en och snart två :) Vincent fick en i julklapp av min mamma i förra året och i år är det Dominics tur att få en sån av henne =) Innan vi fick Vincents stol så hade vi den vita plaststolen från Ikea med bord framtill... Tripp Trapp-stolen är hur bra som helst! Den kan man börja använda från det att barnet sitter stadigt... och när jag frågade i affären att hur länge man kan använda den så fick jag ett svar att upp till 99 år *s* Det för att man kan ha Tripp Trapp sen som en vanlig stol efter att man har slutat använda den som en matstol. Jag har tyvärr ingen aning vad den kostar men jag gissar på närmare 2000:-...
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    det finns

    massor med tripp trapp att köpa begagnat och då ligger de runt 500:-
    Det ska vi göra. =) har redan spanat in en
    Jag ångrar att vi inte köpte en från första början. Casper vill nu klättra upp och ner själv men det går ju inte riktigt i en sån Ikea stol, men till jul blir det en sån iallafall.

    Lycka till med köpet! =)
  6. 3
    det finns massor med tripp trapp att köpa begagnat och då ligger de runt 500:-
    Det ska vi göra. =) har redan spanat in en
    Jag ångrar att vi inte köpte en från första början. Casper vill nu klättra upp och ner själv men det går ju inte riktigt i en sån Ikea stol, men till jul blir det en sån iallafall.

    Lycka till med köpet! =)
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Vi har en

    eftersom Alicias Gulliver (har jag för mig den hette) från IKEA gick sönder rejält. Köpte den begagnad av mammas bekant för 100:-. Oanvänd dyna och oanvänd bygel eftersom de hade köpt den då sonen var 3 år. Ett kap mao. Rekommenderas, den är jättebra. :-)
  8. 4
    Vi har en eftersom Alicias Gulliver (har jag för mig den hette) från IKEA gick sönder rejält. Köpte den begagnad av mammas bekant för 100:-. Oanvänd dyna och oanvänd bygel eftersom de hade köpt den då sonen var 3 år. Ett kap mao. Rekommenderas, den är jättebra. :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Vi har en

    eftersom Alicias Gulliver (har jag för mig den hette) från IKEA gick sönder rejält. Köpte den begagnad av mammas bekant för 100:-. Oanvänd dyna och oanvänd bygel eftersom de hade köpt den då sonen var 3 år. Ett kap mao. Rekommenderas, den är jättebra. :-)
  10. 5
    Vi har en eftersom Alicias Gulliver (har jag för mig den hette) från IKEA gick sönder rejält. Köpte den begagnad av mammas bekant för 100:-. Oanvänd dyna och oanvänd bygel eftersom de hade köpt den då sonen var 3 år. Ett kap mao. Rekommenderas, den är jättebra. :-)
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Oj förlåt

    ingen aning hur det blev 2, konstigt.
  12. 6
    Oj förlåt ingen aning hur det blev 2, konstigt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    vi har en

    till Leia, hon fick den när hon fyllde 2. Jag tycker inte att den är så bra för bebisar eftersom det finns för mycket sittplats. Dante gled liksom ur när han var mindre. Men från 1 år är den jättebra, på Leias är det ingen bygel och Dante kan sitta så utan problem.
  14. 7
    vi har en till Leia, hon fick den när hon fyllde 2. Jag tycker inte att den är så bra för bebisar eftersom det finns för mycket sittplats. Dante gled liksom ur när han var mindre. Men från 1 år är den jättebra, på Leias är det ingen bygel och Dante kan sitta så utan problem.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Vi har...

    två stycken. Inte Tripptrapp original men den danska motsvarigheten Baby Dan, fick två nya stolar till bättre pris än en Stokke dessutom ingick bygel i priset. Vi har använt den från start till Ossen och använder fortfarande till båda killarna. Tycker de är suveräna. :-)
  16. 8
    Vi har... två stycken. Inte Tripptrapp original men den danska motsvarigheten Baby Dan, fick två nya stolar till bättre pris än en Stokke dessutom ingick bygel i priset. Vi har använt den från start till Ossen och använder fortfarande till båda killarna. Tycker de är suveräna. :-)
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Bra stol

    Vi köpte en begagnad med bygel för 500 kr när Albin var 5-6 mån. Men med facit i hand skulle vi ha väntat lite till för han satt inte så bra i den när han var liten. Så vi köpte en Antilop på IKEA att komplettera med. Men nu sitter han toppen i Tripp trapp-en. Det är en rejäl stol som håller länge. Du kan ju flytta sittskivan och fotstödet så att man kan ha den resten av livet i princip.
  18. 9
    Bra stol Vi köpte en begagnad med bygel för 500 kr när Albin var 5-6 mån. Men med facit i hand skulle vi ha väntat lite till för han satt inte så bra i den när han var liten. Så vi köpte en Antilop på IKEA att komplettera med. Men nu sitter han toppen i Tripp trapp-en. Det är en rejäl stol som håller länge. Du kan ju flytta sittskivan och fotstödet så att man kan ha den resten av livet i princip.
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Jaså kan man

    flytta sittskivan? Vad bra! Men hur då? Går det att beskriva?
  20. 10
    Jaså kan man flytta sittskivan? Vad bra! Men hur då? Går det att beskriva?
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Du skruvar

    med en insex-nyckel i hålen på sidorna. Då är inte sidorna lika spända mot varandra längre och man kan skujta i/ur skivorna. Både sittskivan och fotskivan går att flytta och justera.
  22. 11
    Du skruvar med en insex-nyckel i hålen på sidorna. Då är inte sidorna lika spända mot varandra längre och man kan skujta i/ur skivorna. Både sittskivan och fotskivan går att flytta och justera.
  23. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #12

    ÄLSKAR BabyDan!

    Vincent har BabyDan spjälsäng med en avtagbar sida och så blir den en barnsoffa till slut! Älskar den stilen!
  24. 12
    ÄLSKAR BabyDan! Vincent har BabyDan spjälsäng med en avtagbar sida och så blir den en barnsoffa till slut! Älskar den stilen!
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Ok tack

    Ska testa. :-)
  26. 13
    Ok tack Ska testa. :-)
  27. Annika m. Emil & Erik
    #14

    Vi har en

    Emil har en som han fick när han var i Eriks ålder. Han använder den fortfarande och gillar den starkt. Han är 4,5 nu.

    Erik sitter fortfarande i sin IKEA-stol. Fördelen med den är att jag kan klämma fast Baby-Björnskynket mellan den och bordet så att han inte kan vippa något i knät på sig. Han håller på att öva sig i att dricka ur glas och det går inte värst bra än.

    Jag avvaktar därför lite och ser om Emil hinner tröttna på sin innan Erik behöver den, men jag tror att jag kommer att få köpa en till istället. :^)

    När Emil är borta klättrar Erik alltid upp på hans stol och när han någon gång fått äta mellanmål där så har han varit så nöjd.
  28. 14
    Vi har en Emil har en som han fick när han var i Eriks ålder. Han använder den fortfarande och gillar den starkt. Han är 4,5 nu.

    Erik sitter fortfarande i sin IKEA-stol. Fördelen med den är att jag kan klämma fast Baby-Björnskynket mellan den och bordet så att han inte kan vippa något i knät på sig. Han håller på att öva sig i att dricka ur glas och det går inte värst bra än.

    Jag avvaktar därför lite och ser om Emil hinner tröttna på sin innan Erik behöver den, men jag tror att jag kommer att få köpa en till istället. :^)

    När Emil är borta klättrar Erik alltid upp på hans stol och när han någon gång fått äta mellanmål där så har han varit så nöjd.
  29. Anonym
    #15

    japp

    Isadora fick en när hon var i freddis ålder och freddi ska få en i julklapp, tycker att de är superbra och har aldrig haft någon bygel.
    Vet tyvärr inte priserna (mer än att de är dyra...)
  30. 15
    japp Isadora fick en när hon var i freddis ålder och freddi ska få en i julklapp, tycker att de är superbra och har aldrig haft någon bygel.
    Vet tyvärr inte priserna (mer än att de är dyra...)
  31. Anonym
    #16

    kollade upp priset

    1345kr utan bygel (vilket jag inte tycker behövs till 1,5 åringar, freddi sitter alltid på isadoras när hon inte är hemma)
    Vi har också antilop och det tycker jag är den perfekta babystolen.
  32. 16
    kollade upp priset 1345kr utan bygel (vilket jag inte tycker behövs till 1,5 åringar, freddi sitter alltid på isadoras när hon inte är hemma)
    Vi har också antilop och det tycker jag är den perfekta babystolen.
  33. Bodil med Ella 16/4-04
    #17

    Är det babydan, stokke eller...

    vilket märke som kostar 1345:-?

    Och finns det i ek?

  34. 17
    Är det babydan, stokke eller... vilket märke som kostar 1345:-?

    Och finns det i ek?

  35. Bodil med Ella 16/4-04
    #18

    TACK ALLA FÖR ERA SVAR!!!

    Er kan man lita på :)))
  36. 18
    TACK ALLA FÖR ERA SVAR!!! Er kan man lita på :)))
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19

    Stokke...

    skulle ajg tro för jag köpte två Baby Dan med bygel för samma pris. Men det var nog en engångsföreteelse och enorm tur för min del.

  38. 19
    Stokke... skulle ajg tro för jag köpte två Baby Dan med bygel för samma pris. Men det var nog en engångsföreteelse och enorm tur för min del.

  39. annasthlm
    #20

    petiga Anna!

    men då är det inte TrippTrapp juuuh! ;-D
    TrippTrapp är Stokkes alldeles egna och sen finns det kopior och andra märken.
    Så, nu har design-och-märkes-petiga-Anna varit framme
    *s*
  40. 20
    petiga Anna! men då är det inte TrippTrapp juuuh! ;-D
    TrippTrapp är Stokkes alldeles egna och sen finns det kopior och andra märken.
    Så, nu har design-och-märkes-petiga-Anna varit framme
    *s*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nypris Tripp-Trapp stol?
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 08:33
  2. Måla om Tripp-trapp stol?
    By virre_ in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 01:45
  3. Måla tripp trapp stol
    By -Fluffyn- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 20:58
  4. ni som har tripp trapp stol
    By mallemus in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 08:45
  5. tripp trapp stol
    By Nette in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 00:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar