Heeej! En glad nyhet och en mindre glad!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Heeej! En glad nyhet och en mindre glad!

    Det bästa först...
    Helt barnlediga från torsdag till igår kväll, DET händer inte ofta:) På fredag morgon åkte jag o sambo till Göteborg och jag träffade min ortoped för en bedömning på om min axel blivit bättre/sämre.
    En mycket förvånad läkare kunde konstatera att han aldrig sett något liknande?! Rörligheten i den \"dåliga\" axeln är nu 100%!!!! Den är frisk! Han frågade HUR jag hade gjort och jag erkände att jag bara gått till sjukgymnasten EN gång och att jag bara valde vissa av de övningarna jag fått där. Med hjälp av några andra övningar jag fått tidigare av min PT OCH vattenträningen som jag utövat hela hösten så har jag nått detta resultat på 4 mån. När jag fick remissen så hade jag haft ont i axel i drygt 3 år så gissa om jag är glad! Den är inte så stark ännu men det kommer. Han tyckte jag var en riktig solskenshistoria:)
    Detta firade jag o sambon med IKEA-besök, restaurangbesök (åt en härlig Grekisk sallad) och på kvällen vvar det räkor, lax o vitt vin.

    Så var det det här med \"Höstutmaningen\"...snacka om att falla på mållinjen:( Hoppade upp på vågen innan vi drog till Gbg och då visar den på 63,1 och målet var 63 kg! Skit oxå men är ändå nöjd för jag har ju två armar/axlar nu *s*.

    Mot nya mål och jag hoppas det kan bli en jul/nyårsutmaning och DÅ!
  2. 1
    Heeej! En glad nyhet och en mindre glad! Det bästa först...
    Helt barnlediga från torsdag till igår kväll, DET händer inte ofta:) På fredag morgon åkte jag o sambo till Göteborg och jag träffade min ortoped för en bedömning på om min axel blivit bättre/sämre.
    En mycket förvånad läkare kunde konstatera att han aldrig sett något liknande?! Rörligheten i den \"dåliga\" axeln är nu 100%!!!! Den är frisk! Han frågade HUR jag hade gjort och jag erkände att jag bara gått till sjukgymnasten EN gång och att jag bara valde vissa av de övningarna jag fått där. Med hjälp av några andra övningar jag fått tidigare av min PT OCH vattenträningen som jag utövat hela hösten så har jag nått detta resultat på 4 mån. När jag fick remissen så hade jag haft ont i axel i drygt 3 år så gissa om jag är glad! Den är inte så stark ännu men det kommer. Han tyckte jag var en riktig solskenshistoria:)
    Detta firade jag o sambon med IKEA-besök, restaurangbesök (åt en härlig Grekisk sallad) och på kvällen vvar det räkor, lax o vitt vin.

    Så var det det här med \"Höstutmaningen\"...snacka om att falla på mållinjen:( Hoppade upp på vågen innan vi drog till Gbg och då visar den på 63,1 och målet var 63 kg! Skit oxå men är ändå nöjd för jag har ju två armar/axlar nu *s*.

    Mot nya mål och jag hoppas det kan bli en jul/nyårsutmaning och DÅ!
  3. **Dame** -27 av ca 35
    #2

    Va härligt att höra!

    Du är då allt en RIKTIG solskenshistoria hela du Sweetie!

    Kramis
  4. 2
    Va härligt att höra! Du är då allt en RIKTIG solskenshistoria hela du Sweetie!

    Kramis
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Åhh

    härligt!

    Grattis!

    Jag röstar oxå för en jul/nyårsutmaning!

    Vem(vilka är det som sköter registreringen av utmaningarna?
  6. 3
    Åhh härligt!

    Grattis!

    Jag röstar oxå för en jul/nyårsutmaning!

    Vem(vilka är det som sköter registreringen av utmaningarna?
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Å tackar!

    Hur går det med sonen och ögonlappen? Nästa gång så kan ni väl komma hem till mig för här finns dinosar, bilar, lego och en kompis att leka med:)
  8. 4
    Å tackar! Hur går det med sonen och ögonlappen? Nästa gång så kan ni väl komma hem till mig för här finns dinosar, bilar, lego och en kompis att leka med:)
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Vad skönt!

    Jag hade också problem med en axel i tonåren, hade ont i princip konstant i två år, men det gick över av sig självt. Måste kännas superskönt att må bra igen!

    1 hg kan vara borta efter nästa toabesök, så du ska nog inte deppa alltför mycket över det!
  10. 5
    Vad skönt! Jag hade också problem med en axel i tonåren, hade ont i princip konstant i två år, men det gick över av sig självt. Måste kännas superskönt att må bra igen!

    1 hg kan vara borta efter nästa toabesök, så du ska nog inte deppa alltför mycket över det!
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Det är bullen71

    och....nån mer, förlåt kommer inte ihåg. Kolla i snackinfon så kanske det står om du går in på hemsidan.
  12. 6
    Det är bullen71 och....nån mer, förlåt kommer inte ihåg. Kolla i snackinfon så kanske det står om du går in på hemsidan.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Stream var det :) IMT

    aa
  14. 7
    Stream var det :) IMT aa
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    kanon!

    det där lät jättebra! skönt att du inte har ont i axeln och den är bra igen. nu behöver du ju bara bygga upp styrkan i den igen. vad gällande vikten så är ju 0,1 extra ingenting ju, det där tar du bort kvikt.
  16. 8
    kanon! det där lät jättebra! skönt att du inte har ont i axeln och den är bra igen. nu behöver du ju bara bygga upp styrkan i den igen. vad gällande vikten så är ju 0,1 extra ingenting ju, det där tar du bort kvikt.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Åh, vad roligt!

    Vad skönt att axeln har blivit så bra. Jag vet vad jobbigt det är att ha problem med axeln, eftersom jag har det själv. \"Trots\" att du var 1 hg från ditt mål så dristar jag mig till ett grattis! för ett fint resultat! :)
  18. 9
    Åh, vad roligt! Vad skönt att axeln har blivit så bra. Jag vet vad jobbigt det är att ha problem med axeln, eftersom jag har det själv. \"Trots\" att du var 1 hg från ditt mål så dristar jag mig till ett grattis! för ett fint resultat! :)
  19. jenpet
    #10

    Fantastiskt!

    Verkligen en solskenshistoria. Hoppas det går bra med att bygga upp styrkan i axeln också.

    1 hekto = ett toabesök *s*
  20. 10
    Fantastiskt! Verkligen en solskenshistoria. Hoppas det går bra med att bygga upp styrkan i axeln också.

    1 hekto = ett toabesök *s*

Liknande trådar

  1. Glad nyhet
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 11:37
  2. En glad nyhet..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 15:10
  3. En glad nyhet!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 12:03
  4. Glad nyhet
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 11:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar