Då var det slut på blöjtiden
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Då var det slut på blöjtiden

    nu har man inga blöjbarn längre. Sebastian har sedan två veckor slutat med blöja även på natten och det är ju skönt. Han vakande på nätterna och vägrade kissa i blöjan så då var det bara att lägga av.
    Hur går det för er andra med blöjorna???
  2. 1
    Då var det slut på blöjtiden nu har man inga blöjbarn längre. Sebastian har sedan två veckor slutat med blöja även på natten och det är ju skönt. Han vakande på nätterna och vägrade kissa i blöjan så då var det bara att lägga av.
    Hur går det för er andra med blöjorna???
  3. Carro m fyra barn
    #2

    Amanda slutade i juni

    Ja vi har också \"Lagt blöjorna på hyllan\" för gott, känns himla skönt men var lite ovant först :-)) Amanda gjorde precis som Sebastina, vägrade ha blöja alls :-)
  4. 2
    Amanda slutade i juni Ja vi har också \"Lagt blöjorna på hyllan\" för gott, känns himla skönt men var lite ovant först :-)) Amanda gjorde precis som Sebastina, vägrade ha blöja alls :-)
  5. _Afrodite_
    #3

    vad skönt

    här e vi inte i närheten av o sluta än. Luna började använda pottan lite, men senaste veckan nu sen lillebror kom så är intresset noll för pottan. tror det är lite vill vara bebis igen pågång för Luna, men vi tar det lungt än.
  6. 3
    vad skönt här e vi inte i närheten av o sluta än. Luna började använda pottan lite, men senaste veckan nu sen lillebror kom så är intresset noll för pottan. tror det är lite vill vara bebis igen pågång för Luna, men vi tar det lungt än.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    fortfarande blöjor

    Pontus använder fortfarande blöjor dag som natt och har inget intresse för att sluta, tyvärr. Så jag tror att det kommer dröja till 3 års dagen eller så innan han blir torr...

    Skönt att Sebastian har slutat nu iaf! :-)
  8. 4
    fortfarande blöjor Pontus använder fortfarande blöjor dag som natt och har inget intresse för att sluta, tyvärr. Så jag tror att det kommer dröja till 3 års dagen eller så innan han blir torr...

    Skönt att Sebastian har slutat nu iaf! :-)
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Det går bra!

    Anton är blöjfri så fort vi kommer hem. Och det fungerar toppen. Han har precis börjat säga till att han vill kissa. Någon miss på en vecka. Men vi räknar med att blöjan är med till jul ungefär.
  10. 5
    Det går bra! Anton är blöjfri så fort vi kommer hem. Och det fungerar toppen. Han har precis börjat säga till att han vill kissa. Någon miss på en vecka. Men vi räknar med att blöjan är med till jul ungefär.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Precis som Ida

    Men nu går det jättebra helt plötsligt, så igår var hon till o med utan blöja på Elise dop :-) Så det går nog fort bara intresset kommer tillbaka verkar det som.
  12. 6
    Precis som Ida Men nu går det jättebra helt plötsligt, så igår var hon till o med utan blöja på Elise dop :-) Så det går nog fort bara intresset kommer tillbaka verkar det som.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Vad skönt!

    Här går det väl så där...Hon har alltid blöja till natten,till dagis och när vi ska åka någonstans. Hemma är hon blöjfri för det mesta. Intresset går upp och ned. För några månader sen var hon jätteintresserad men nu har nyhetens behag lagt sig och hon tycker om blöjan igen. Tänker inte stressa på utan tar det som det kommer.
  14. 7
    Vad skönt! Här går det väl så där...Hon har alltid blöja till natten,till dagis och när vi ska åka någonstans. Hemma är hon blöjfri för det mesta. Intresset går upp och ned. För några månader sen var hon jätteintresserad men nu har nyhetens behag lagt sig och hon tycker om blöjan igen. Tänker inte stressa på utan tar det som det kommer.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Precis

    skönt, men ovant. Lite vemodogt också eftersom det här var sista barnet för vår del....
  16. 8
    Precis skönt, men ovant. Lite vemodogt också eftersom det här var sista barnet för vår del....
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9

    Inte så konstigt

    att Luna går tillbaka lite eftersom hon precis blivit storasyster. Ingen brådska, allt får ju ta sin tid.
    Är det bra annars??
  18. 9
    Inte så konstigt att Luna går tillbaka lite eftersom hon precis blivit storasyster. Ingen brådska, allt får ju ta sin tid.
    Är det bra annars??
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Här var det väl inte meningen

    att han skulle bli torr ännu, men han bestämde det själv. Tror det hjälpte att han har en storebror som går på toa också. Snart så.....
  20. 10
    Här var det väl inte meningen att han skulle bli torr ännu, men han bestämde det själv. Tror det hjälpte att han har en storebror som går på toa också. Snart så.....
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Låter ju bra

    blir ju en bra julklapp iså fall. Torr kille...
  22. 11
    Låter ju bra blir ju en bra julklapp iså fall. Torr kille...
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Det är ju så man ska göra

    Sebastian styrde det där själv mer el mindre och alla är ju olika. Lycka till.
  24. 12
    Det är ju så man ska göra Sebastian styrde det där själv mer el mindre och alla är ju olika. Lycka till.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Va\' skönt!!

    Å när man själv slipper vänja av dem med blöjan. Vilken lyx!
  26. 13
    Va\' skönt!! Å när man själv slipper vänja av dem med blöjan. Vilken lyx!
  27. _Afrodite_
    #14

    Ja hade ju väntat

    att det kunde hända.
    SÅ nä ingen brådska än. inte på långa vägar. Riktar mer in oss på att till sommaren sen så kör vi lite mer på allvar om hon inte slutat innan dess. nu stor pottan o toasittsen framme o vill hon så får hon, annars får hon blöja, spelar ingen roll än känns det som. Hos dagmamman går det dock lite bättre, där vill hon fortfarande sitta på pottan, men där finns ju o andra sidan inte lillebror med på samma sätt. så vi får se, en dag i taget, tror nog Luna visar oss när hon är redo. Annars är allt jättebra här. hoppas ni mår bra också.
  28. 14
    Ja hade ju väntat att det kunde hända.
    SÅ nä ingen brådska än. inte på långa vägar. Riktar mer in oss på att till sommaren sen så kör vi lite mer på allvar om hon inte slutat innan dess. nu stor pottan o toasittsen framme o vill hon så får hon, annars får hon blöja, spelar ingen roll än känns det som. Hos dagmamman går det dock lite bättre, där vill hon fortfarande sitta på pottan, men där finns ju o andra sidan inte lillebror med på samma sätt. så vi får se, en dag i taget, tror nog Luna visar oss när hon är redo. Annars är allt jättebra här. hoppas ni mår bra också.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Neo

    Har natt blöjan men det är oftast torr han vill fortfarande ha sin flaska så jag avaktar lite till.

    Men skön tär det att slippa blöjorna
  30. 15
    Neo Har natt blöjan men det är oftast torr han vill fortfarande ha sin flaska så jag avaktar lite till.

    Men skön tär det att slippa blöjorna
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    Va duktig han e!!!

    Felicia har fortfarande blöja på natten. Ibland e den torr men oftast inte men de beror nog på att jag e så slö och inte går upp utan låter henne kolla lite på tv medans jag slumrar en stund till. Ajabaja på mig, jag vet men sååå skönt.

    Ska snart ta tag i nattblöjan...jag måste piggna till bara. Hihi! :)
  32. 16
    Va duktig han e!!! Felicia har fortfarande blöja på natten. Ibland e den torr men oftast inte men de beror nog på att jag e så slö och inte går upp utan låter henne kolla lite på tv medans jag slumrar en stund till. Ajabaja på mig, jag vet men sååå skönt.

    Ska snart ta tag i nattblöjan...jag måste piggna till bara. Hihi! :)

Liknande trådar

  1. Helt slut men det gick bra...till slut
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 15:15
  2. Nu är glada julen slut slut slut
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 22:32
  3. Nu är glada julen slut slut slut
    By Kiddan i v 35 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 05:55
  4. Så var glada julen slut, slut...
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 23:21
  5. Nu är glada julen slut slut slut
    By Play in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar