Noras stavning blir allt bättre..
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Noras stavning blir allt bättre..

    Visst blir det fel då och då, men igår blev jag faktiskt lite imponerad av henne.
    Hon skulle skriva en mening som innehöll ordet länge.
    När hon sen kommer och visar mig texten är ordet länge helt rättstavat med ng och allt.
    Nog för jag har talat om för henne hur man skriver det ljudet, men trodde inte hon skulle klara det på egen hand.
  2. 1
    Noras stavning blir allt bättre.. Visst blir det fel då och då, men igår blev jag faktiskt lite imponerad av henne.
    Hon skulle skriva en mening som innehöll ordet länge.
    När hon sen kommer och visar mig texten är ordet länge helt rättstavat med ng och allt.
    Nog för jag har talat om för henne hur man skriver det ljudet, men trodde inte hon skulle klara det på egen hand.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Vad duktig hon är.

    Ng- ljudet är ju jättesvårt. Det tog jättelångtid innan jag fick min 8 åring att förstå att det stavas likadant varje gång. :-)

    Vilken duktig tjej du har.
  4. 2
    Vad duktig hon är. Ng- ljudet är ju jättesvårt. Det tog jättelångtid innan jag fick min 8 åring att förstå att det stavas likadant varje gång. :-)

    Vilken duktig tjej du har.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Hon har ju övat ganska länge..

    lärde sig läsa och skriva strax innan hon fyllde 5. Tyvärr finns det ju undantag med ng-ljudet, men det har jag inte talat om för henne än.
  6. 3
    Hon har ju övat ganska länge.. lärde sig läsa och skriva strax innan hon fyllde 5. Tyvärr finns det ju undantag med ng-ljudet, men det har jag inte talat om för henne än.

Liknande trådar

  1. Det blir bara bättre och bättre
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 10:22
  2. Det blir bara bättre och bättre
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 21:03
  3. Kan dan bli bättre.... Hittade allt jag
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 14:04
  4. Stavning, blir vansinnig!
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 13:58
  5. Den blir bara bättre och bättre!!!
    By tn79 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 11:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar