ni män som jobbar mkt
Pappasnack
  1. stressad mamma
    #1

    ni män som jobbar mkt

    hur funkar det i er familj? Hur löser ni det praktiska? Min man jobbar som mäklare dvs. 6 dagars arbetsvecka och sent (till sju) två kvällar annars slutar han vid fem. Detta funkar inte tycker jag. Vi har knappt tid att storhandla och kan aldrig åka iväg en helg. Stressande. När det väl är lördag = veckans enda lediga dag är det tusen saker som ska fixas och desssutom sak man hinna göra ngt trevligt för dotterns skull. Lördagarna brukar därför bli fyllda av tjafs ngt som vi båda vill sluta med!!!!!!!Vår dotter är tre år o vi får vårt andra barn i januari. Som det ser ut nu får vi inte ihop alla bitar, vi har knappt tid att storhandla och tvätta. Är det ngn som kan ge råd och tips på hur man hanterar en sån här situation????
  2. 1
    ni män som jobbar mkt hur funkar det i er familj? Hur löser ni det praktiska? Min man jobbar som mäklare dvs. 6 dagars arbetsvecka och sent (till sju) två kvällar annars slutar han vid fem. Detta funkar inte tycker jag. Vi har knappt tid att storhandla och kan aldrig åka iväg en helg. Stressande. När det väl är lördag = veckans enda lediga dag är det tusen saker som ska fixas och desssutom sak man hinna göra ngt trevligt för dotterns skull. Lördagarna brukar därför bli fyllda av tjafs ngt som vi båda vill sluta med!!!!!!!Vår dotter är tre år o vi får vårt andra barn i januari. Som det ser ut nu får vi inte ihop alla bitar, vi har knappt tid att storhandla och tvätta. Är det ngn som kan ge råd och tips på hur man hanterar en sån här situation????
  3. M©ckan
    #2

    Konkret

    Byt jobb. gå ner i tid pengar är inte allt i livet.
  4. 2
    Konkret Byt jobb. gå ner i tid pengar är inte allt i livet.
  5. M©ckan
    #3

    En sak till

    VI? Måste ni tvätta och handla tillsammans där finns det tid o spara en handlar o en tvättar om det då inte finns fysisika hinder för det.

    Du skriver inget om övriga saker, när han slutar fem kan ni inte mötas vid affären för storhandling?

    En lagar mat en slänger in tvätten tja försök o göra sakerna samtidigt ihop eller nått.
  6. 3
    En sak till VI? Måste ni tvätta och handla tillsammans där finns det tid o spara en handlar o en tvättar om det då inte finns fysisika hinder för det.

    Du skriver inget om övriga saker, när han slutar fem kan ni inte mötas vid affären för storhandling?

    En lagar mat en slänger in tvätten tja försök o göra sakerna samtidigt ihop eller nått.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    så här

    Vi har inte tvättsmaskin i lägenheten utan 50 m bort (Tvättmaskin får ej plats hos oss). Man måste därför vara två hemma eftersom dottern lägger sig klockan sju. Angående handling så är jag gravid i sjunde mån och har svårt att bära kassarna. Och problemet är att eftersom mannen kommer hem 22 måndagar, 19 tisdagar o torsdagar så träffar han inte dottern alls då. Därför vill ingen att han ska ta handlingen på onsdagen efter jobbet för då hinner de knappt ses då heller. Han har en bit att köra till och från jobbbet så det tar tid. Därför blir det att allt praktiskt samlas på hög tills helger o då jobbar han söndag. Så lördagen blir fylld av grejer som ska göras istället för att vara en trevlig och avkopplande dag där man ex. går på museum eller simhall. Så är det.
  8. 4
    så här Vi har inte tvättsmaskin i lägenheten utan 50 m bort (Tvättmaskin får ej plats hos oss). Man måste därför vara två hemma eftersom dottern lägger sig klockan sju. Angående handling så är jag gravid i sjunde mån och har svårt att bära kassarna. Och problemet är att eftersom mannen kommer hem 22 måndagar, 19 tisdagar o torsdagar så träffar han inte dottern alls då. Därför vill ingen att han ska ta handlingen på onsdagen efter jobbet för då hinner de knappt ses då heller. Han har en bit att köra till och från jobbbet så det tar tid. Därför blir det att allt praktiskt samlas på hög tills helger o då jobbar han söndag. Så lördagen blir fylld av grejer som ska göras istället för att vara en trevlig och avkopplande dag där man ex. går på museum eller simhall. Så är det.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Gemensamt ansvar

    Jag jobbar förvisso mindre än min sambo, men reser ibland i jobbet. kan vara borta två nätter i sträck ibland. I sådana situationer är det viktigt att prata igenom och planera ordentligt tillsammans. Eftersom jag reser bort imorgon så ser jag till att tvätta, fixa det och det ... sen får du ta hand om det o det själv medan jag är borta etc etc.

    Med arbetstider måste man - precis som med allt annat - komma överens och ha en gemensam idé om vilka regler som gäller. En situation där ena parten är missnöjd eller besviken är alltid ohållbar. Sätt er ned och prata, använd papper och penna, beskriv problem, hur ni skulle vilja ha det, vad som är omöjligt att förändra ... etc. Ni har en gemensam familj, gemensamt ansvar för att få arbete och familj att fungera - för både vuxna och barn.

    Har ni inte kommit överens om hur ni ska organisera vardagen tidigare - så är det nog hör tid nu ...

    Lycka till!
  10. 5
    Gemensamt ansvar Jag jobbar förvisso mindre än min sambo, men reser ibland i jobbet. kan vara borta två nätter i sträck ibland. I sådana situationer är det viktigt att prata igenom och planera ordentligt tillsammans. Eftersom jag reser bort imorgon så ser jag till att tvätta, fixa det och det ... sen får du ta hand om det o det själv medan jag är borta etc etc.

    Med arbetstider måste man - precis som med allt annat - komma överens och ha en gemensam idé om vilka regler som gäller. En situation där ena parten är missnöjd eller besviken är alltid ohållbar. Sätt er ned och prata, använd papper och penna, beskriv problem, hur ni skulle vilja ha det, vad som är omöjligt att förändra ... etc. Ni har en gemensam familj, gemensamt ansvar för att få arbete och familj att fungera - för både vuxna och barn.

    Har ni inte kommit överens om hur ni ska organisera vardagen tidigare - så är det nog hör tid nu ...

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Vad jobbar ni med?
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 23:19
  2. Nån som jobbar på gyn ?
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 21:28
  3. jobbar...
    By cami_e in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 12:57
  4. jobbar,jobbar,jobbar...
    By Jannice in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:29
  5. jobbar - jobbar inte
    By spiff_05 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar