Första barnkalaset:)
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Första barnkalaset:)

    Idag gick Karl på sitt första riktiga barnkalas. 9 barn med tårta, kakor och hela kalaset gick i Byggare Bob-stil. Karl tyckte det var jättekul och hängde med på allt, från att lämna över paket till att fiska i fiskdamm. Han var yngst i sällskapet, dom andra + födelsedagsbarnet var 3 år.
  2. 1
    Första barnkalaset:) Idag gick Karl på sitt första riktiga barnkalas. 9 barn med tårta, kakor och hela kalaset gick i Byggare Bob-stil. Karl tyckte det var jättekul och hängde med på allt, från att lämna över paket till att fiska i fiskdamm. Han var yngst i sällskapet, dom andra + födelsedagsbarnet var 3 år.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    Visst känns de stora...

    ....när de börja kunna gå på olika aktiviteter under ordnade former!!
    Var han klädd i skjorta och vattenkammat hår också??? ;-)
  4. 2
    Visst känns de stora... ....när de börja kunna gå på olika aktiviteter under ordnade former!!
    Var han klädd i skjorta och vattenkammat hår också??? ;-)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Stora killen!

    va roligt! Och Byggare Bob! Det kalaset hade E gillat skarpt *s*

    De är stora nu våra \"små\"
  6. 3
    Stora killen! va roligt! Och Byggare Bob! Det kalaset hade E gillat skarpt *s*

    De är stora nu våra \"små\"
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Karl åt även sin första klubba

    Glömde ju en sak. Karl har aldrig ätit godis och hann dyka ner i gottepåsen innan vi reagerade. Han slickade på en klubba och \"äcke näe\" (inte äcklig)! Sen har han gått runt med sin påse här i flera timmar och plockat i och ur godis, utan att äta det. Man blir lite full i skratt när man ser att han inte äter upp det.
  8. 4
    Karl åt även sin första klubba Glömde ju en sak. Karl har aldrig ätit godis och hann dyka ner i gottepåsen innan vi reagerade. Han slickade på en klubba och \"äcke näe\" (inte äcklig)! Sen har han gått runt med sin påse här i flera timmar och plockat i och ur godis, utan att äta det. Man blir lite full i skratt när man ser att han inte äter upp det.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Äter han det inte?

    Han tycker bara det är fint att titta på *s*

    E är inte heller så mycket för godis, en tablettask eller en klubba kan gå ner annat är det med chevré, eller olver, fetaost eller crostini med olvcreme eller tapenad, så snackar vi frossa *s*
  10. 5
    Äter han det inte? Han tycker bara det är fint att titta på *s*

    E är inte heller så mycket för godis, en tablettask eller en klubba kan gå ner annat är det med chevré, eller olver, fetaost eller crostini med olvcreme eller tapenad, så snackar vi frossa *s*
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    chips å sånt

    det äter han gärna men godis har han helt enkelt inte fått av oss. Vi äter godis på kvällen när han har lagt sig och vi har inte tyckt att det funnits någon anledning att ge honom så länge han inte frågar efter det. I affären skrek han som en galning vid smågodiset en period och jag fattade ingenting, eftersom han aldrig har smakat. Till sist fick han ta en spade och hjälpa mig att ösa i påsen och han blev så himla nöjd. Så jag har en egen liten \"lösgodispåsepåfyllare\" jag, en som inte vill smaka men gärna hjälpa till;).
  12. 6
    chips å sånt det äter han gärna men godis har han helt enkelt inte fått av oss. Vi äter godis på kvällen när han har lagt sig och vi har inte tyckt att det funnits någon anledning att ge honom så länge han inte frågar efter det. I affären skrek han som en galning vid smågodiset en period och jag fattade ingenting, eftersom han aldrig har smakat. Till sist fick han ta en spade och hjälpa mig att ösa i påsen och han blev så himla nöjd. Så jag har en egen liten \"lösgodispåsepåfyllare\" jag, en som inte vill smaka men gärna hjälpa till;).
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Kul med kalas!

    Axel har inte varit på något renodlat barnkalas ännu men tycker det är jätteskoj att lämna över paket och sjunga födelsedagssånger. Tårta tycker han dock att man kan både ha och mista. Jag gissar att den magiska kalasgränsen går vid 3-4 år och sedan har man fullt upp i åtminstone 10 år till (åtminstone med att ordna på hemmaplan). Gissar att du hade en trött kille med dig hem?
  14. 7
    Kul med kalas! Axel har inte varit på något renodlat barnkalas ännu men tycker det är jätteskoj att lämna över paket och sjunga födelsedagssånger. Tårta tycker han dock att man kan både ha och mista. Jag gissar att den magiska kalasgränsen går vid 3-4 år och sedan har man fullt upp i åtminstone 10 år till (åtminstone med att ordna på hemmaplan). Gissar att du hade en trött kille med dig hem?

Liknande trådar

  1. Första barnkalaset!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 10:19
  2. Första barnkalaset.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 06:10
  3. Första barnkalaset!
    By MatildaK in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 22:02
  4. Första barnkalaset för Oliver
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 15:03
  5. Nu är barnkalaset
    By Lena i Cw.de in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar