Hur mycket väger era barn nu?
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Hur mycket väger era barn nu?

    Var och vägde Noah och vågen hamnade på 13 (!) kg.
    Han hamnade ett streck ovanför \"normal-kurvan\"..
    Lite nyfiken på om det är en jätte kille jag har här hemma... ;o)
  2. 1
    Hur mycket väger era barn nu? Var och vägde Noah och vågen hamnade på 13 (!) kg.
    Han hamnade ett streck ovanför \"normal-kurvan\"..
    Lite nyfiken på om det är en jätte kille jag har här hemma... ;o)
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Tror att Oscar väger

    strax under 12 kg. Men detta är en vild gissing. Var länge sedan vi vägde honom. Jag tycker att han är ganska smal iallafall när man jämför med Felix, som vägde 13,6 vid 18 månader.
  4. 2
    Tror att Oscar väger strax under 12 kg. Men detta är en vild gissing. Var länge sedan vi vägde honom. Jag tycker att han är ganska smal iallafall när man jämför med Felix, som vägde 13,6 vid 18 månader.
  5. Ann m I & E
    #3

    Tror att Emilia

    nog hamnar runt en 13-14 kg nu. Får ta och väga henne i morgon *l*. Fast hon har ju legat över normal kurvan hela tiden :)
  6. 3
    Tror att Emilia nog hamnar runt en 13-14 kg nu. Får ta och väga henne i morgon *l*. Fast hon har ju legat över normal kurvan hela tiden :)
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Wilma är...

    ju en liten skit som int ehar gått upp på flera månader! :(

    Nu väger hon nog 9,5, typ.

    Men hon är pigg och glad och det är fart på bruden! :)
  8. 4
    Wilma är... ju en liten skit som int ehar gått upp på flera månader! :(

    Nu väger hon nog 9,5, typ.

    Men hon är pigg och glad och det är fart på bruden! :)
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5

    Chansar vilt....

    Jag har ingen aning om Elmers vikt och längd, men jag kan gissa. Jag tror att han väger ca 11,5 kg och är ca 80 cm lång.
  10. 5
    Chansar vilt.... Jag har ingen aning om Elmers vikt och längd, men jag kan gissa. Jag tror att han väger ca 11,5 kg och är ca 80 cm lång.
  11. Zukits med Filip 04
    #6

    Chansar

    Vid ettårskontrollen var Filip 72,5 cm och vägde 9,8 kg. Enligt våg och måttstock hemma väger han ca 11 kg och är 76-77 cm.
  12. 6
    Chansar Vid ettårskontrollen var Filip 72,5 cm och vägde 9,8 kg. Enligt våg och måttstock hemma väger han ca 11 kg och är 76-77 cm.
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7

    Vet inte

    men när vi var hos veterinären sist för ett par veckor sen ställde jag honom på deras våg, då vägde han strax över 10 kilo men det var med kläder och skor. Men jag gissar att han ligger strax över 10 kg.
  14. 7
    Vet inte men när vi var hos veterinären sist för ett par veckor sen ställde jag honom på deras våg, då vägde han strax över 10 kilo men det var med kläder och skor. Men jag gissar att han ligger strax över 10 kg.
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Jag tror

    att Ida väger ungefär 10 kg. Hon har alltid varit så liten, men nu tar hon igen det för hon äter som en häst!
  16. 8
    Jag tror att Ida väger ungefär 10 kg. Hon har alltid varit så liten, men nu tar hon igen det för hon äter som en häst!
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    Alexander

    ligger fortfarande under 10-strecket.
    Vi har varit hos doktorn då han varit lös i magen den senaste månaden. Idag fick vi svaret att det inte var någon födoallergi. Han är så ointresserad av mat *suck*. Det är ändå full fart på honom hela tiden. Pigg å´ gla´.

    MVH orolig binchi
  18. 9
    Alexander ligger fortfarande under 10-strecket.
    Vi har varit hos doktorn då han varit lös i magen den senaste månaden. Idag fick vi svaret att det inte var någon födoallergi. Han är så ointresserad av mat *suck*. Det är ändå full fart på honom hela tiden. Pigg å´ gla´.

    MVH orolig binchi
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    Samma här, noll intresse för

    allt som inte kommer ur bröstet:( Skulle nog gissar på runt 10 kilo här ochså...orkar inte ens går till BVC längre.....
  20. 10
    Samma här, noll intresse för allt som inte kommer ur bröstet:( Skulle nog gissar på runt 10 kilo här ochså...orkar inte ens går till BVC längre.....
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11

    Jag har ingen aning...

    Vad hon väger, men hon har stl 86 nu. Det är lite stort, men det är det vi handlar. Skulle tro att hon väger ca 12 kilo?
  22. 11
    Jag har ingen aning... Vad hon väger, men hon har stl 86 nu. Det är lite stort, men det är det vi handlar. Skulle tro att hon väger ca 12 kilo?
  23. Time m.2 + bf 21/12
    #12

    Ingen koll

    Det var i somras vi var och vägde Tobias sist, så det ska bli kul att kolla upp vid 18 månader hur mycket han väger och mäter.

    Annars konstaterade min syrra nu i helgen att de byxor Tobias hade på sig och som vi lånat från henne var i storlek 62/68!
    Blev rätt förvånad, för jag trodde de var i stl 74, som de flesta kläder nu.
    Men det var länge sen jag lade undan några plagg nu.
    Storebror var betydligt större i denna ålder.
  24. 12
    Ingen koll Det var i somras vi var och vägde Tobias sist, så det ska bli kul att kolla upp vid 18 månader hur mycket han väger och mäter.

    Annars konstaterade min syrra nu i helgen att de byxor Tobias hade på sig och som vi lånat från henne var i storlek 62/68!
    Blev rätt förvånad, för jag trodde de var i stl 74, som de flesta kläder nu.
    Men det var länge sen jag lade undan några plagg nu.
    Storebror var betydligt större i denna ålder.

Liknande trådar

  1. hur mycket väger era barn?
    By mimax in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 20:48
  2. Hur mycket väger era barn
    By Ann o nym in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 16:41
  3. Hur mycket väger era barn nu?
    By evaoregon in forum _0405 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 19:44
  4. Hur mycket väger era barn nu?
    By evaOregon in forum _0405 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:57
  5. Väger min tös för mycket?
    By mollan in forum Vikt – barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar