Avslaget (lite äckligt)
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Avslaget (lite äckligt)

    Hur länge brukar man ha avslag egentligen? Jag vet bara att jag läst att det kan hålla i i 6-8 veckor. Men jag antar att det är hur länge det KAN hålla i, inte hur länge det brukar hålla i.

    Anledningen till att jag frågar är att mitt avslag redan verkar vara på upphällningen. Hela den här veckan har det varit mest oblodigt slem, bara blod ibland. De sista två-tre dagarna tror jag inte att jag har sett till något blod alls.

    Imorgon är det två veckor sen Ture föddes, och jag tycker att det verkar väldigt snabbt om avslaget skulle ha försvunnit redan nu. Jag minns visserligen inte exakt hur länge det höll på med Arvid, men jag är rätt säker på att det varade i runt en månad.

    Hur är det för er andra som fått era oktoberbebisar? Har ni fortfarande avslag? Om det har upphört, hur länge höll det på?
  2. 1
    Avslaget (lite äckligt) Hur länge brukar man ha avslag egentligen? Jag vet bara att jag läst att det kan hålla i i 6-8 veckor. Men jag antar att det är hur länge det KAN hålla i, inte hur länge det brukar hålla i.

    Anledningen till att jag frågar är att mitt avslag redan verkar vara på upphällningen. Hela den här veckan har det varit mest oblodigt slem, bara blod ibland. De sista två-tre dagarna tror jag inte att jag har sett till något blod alls.

    Imorgon är det två veckor sen Ture föddes, och jag tycker att det verkar väldigt snabbt om avslaget skulle ha försvunnit redan nu. Jag minns visserligen inte exakt hur länge det höll på med Arvid, men jag är rätt säker på att det varade i runt en månad.

    Hur är det för er andra som fått era oktoberbebisar? Har ni fortfarande avslag? Om det har upphört, hur länge höll det på?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Jag har som dig...

    och det har jag haft i över en vecka nu...alltså mer färgad flytning än blod och så helt plötsligt så kan det komma \"ganska mycket\" under ett par timmar och sedan är det borta igen...

    Jag undrar själv hur länge detta kommer hålla på...vill inte gå 12veckor som sist :(
  4. 2
    Jag har som dig... och det har jag haft i över en vecka nu...alltså mer färgad flytning än blod och så helt plötsligt så kan det komma \"ganska mycket\" under ett par timmar och sedan är det borta igen...

    Jag undrar själv hur länge detta kommer hålla på...vill inte gå 12veckor som sist :(
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Samma här ..

    .. här är det inte mkt blod - mest lite flytningsaktigt ala utan blod .. lite blod kommer det dock efter amning men jag antar att det är för att livmodern fortfarande arbetar med att minska ..?´

    Hade inte avslag så länge med sonen, vet inte exakt hur länge men jag tippar på 2, max 3 veckor .. och hoppas förstås på att detta är slutet på avslaget nu!

  6. 3
    Samma här .. .. här är det inte mkt blod - mest lite flytningsaktigt ala utan blod .. lite blod kommer det dock efter amning men jag antar att det är för att livmodern fortfarande arbetar med att minska ..?´

    Hade inte avslag så länge med sonen, vet inte exakt hur länge men jag tippar på 2, max 3 veckor .. och hoppas förstås på att detta är slutet på avslaget nu!

  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Japp!

    I dag är det ju precis en månad sen Gustav föddes och jag har fortfarande avslag. Det har varit helskumt, för dom första två veckorna blödde det ju en del. Men sen hade jag typ bara färgade flytningar. Senaste veckan har det dock kommit färskt blod varje dag igen. Inte jättemycket men ändå en hel del. Jag fattar inget. Jag hoppas verkligen att det är slut snart för jag är ganska less på att gå omkring i bindor och trosskydd.

    Förra gången har jag för mig att det höll på rätt länge också. Kanske 6 veckor eller nåt sånt.
  8. 4
    Japp! I dag är det ju precis en månad sen Gustav föddes och jag har fortfarande avslag. Det har varit helskumt, för dom första två veckorna blödde det ju en del. Men sen hade jag typ bara färgade flytningar. Senaste veckan har det dock kommit färskt blod varje dag igen. Inte jättemycket men ändå en hel del. Jag fattar inget. Jag hoppas verkligen att det är slut snart för jag är ganska less på att gå omkring i bindor och trosskydd.

    Förra gången har jag för mig att det höll på rätt länge också. Kanske 6 veckor eller nåt sånt.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Jag..

    ..har fortfarande ganska mkt avslag, Trixie är 15 dagar idag.
    Jag har inte noterat nånstans hur länge det har hållit i sig med de andra ungarna(konstigt, när jag skriver ner de mest oviktiga saker annars*s*) men jag har för mig att jag haft avslag i de där 6-8 veckorna det pratas om, förutom med tvillingarna där det tvärslutade efter endast en vecka till min oerhörda förvåning!
  10. 5
    Jag.. ..har fortfarande ganska mkt avslag, Trixie är 15 dagar idag.
    Jag har inte noterat nånstans hur länge det har hållit i sig med de andra ungarna(konstigt, när jag skriver ner de mest oviktiga saker annars*s*) men jag har för mig att jag haft avslag i de där 6-8 veckorna det pratas om, förutom med tvillingarna där det tvärslutade efter endast en vecka till min oerhörda förvåning!
  11. A m A-03+bf6/1*på besök*
    #6

    Har ingen oktober-bebis

    men kan svara iaf. Jag hade också bara avslag i 2-3 veckor. Uppehåll i två veckor och sen kom mensen. Jo, det är sant... regelbundet dessutom!

    Alla läker ju olika snabbt. Var glad att du slipper blöda 2 månader =)
  12. 6
    Har ingen oktober-bebis men kan svara iaf. Jag hade också bara avslag i 2-3 veckor. Uppehåll i två veckor och sen kom mensen. Jo, det är sant... regelbundet dessutom!

    Alla läker ju olika snabbt. Var glad att du slipper blöda 2 månader =)
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    för mig så...

    är det fortfarande mycket, fast inte lika mycket som de första dagarna då:) Men jag hoppas det inte blir lika länge som förra gången, då var det 7 veckor. Länge tyckte jag, även om man vänjer sig:)
  14. 7
    för mig så... är det fortfarande mycket, fast inte lika mycket som de första dagarna då:) Men jag hoppas det inte blir lika länge som förra gången, då var det 7 veckor. Länge tyckte jag, även om man vänjer sig:)
  15. NillaPilla och Fabian 2/10 + 3 till
    #8

    Så var det för mig också.

    Det tog slut inom 3 veckor MEN om jag gör något ansträngande så kommer det lite blödning fortfarande. Igår var jag ute och grävde på tomten och då började jag blöda igen.
  16. 8
    Så var det för mig också. Det tog slut inom 3 veckor MEN om jag gör något ansträngande så kommer det lite blödning fortfarande. Igår var jag ute och grävde på tomten och då började jag blöda igen.

Liknande trådar

  1. Lite avslaget här?!
    By Jennie2009 in forum _1105 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 09:20
  2. Lite äckligt
    By Karin&Emilia in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 20:28
  3. lite äckligt
    By Ewa & E in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 12:06
  4. Usch ang avslaget+ lite annat
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 17:50
  5. Lite äckligt......
    By Babbel in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar