Favoritmat?
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Favoritmat?

    Vilken är era 1,5-åringars favoritmat? Här är det lasagne för alla barnen! :-)
  2. 1
    Favoritmat? Vilken är era 1,5-åringars favoritmat? Här är det lasagne för alla barnen! :-)
  3. Anonym
    #2

    buddha

    äter allt utom ananas och oboy så det slipper hon ;)

    Hon gillar pannkakor, det kanske är det bästa ;)
  4. 2
    buddha äter allt utom ananas och oboy så det slipper hon ;)

    Hon gillar pannkakor, det kanske är det bästa ;)
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Korv Stroganoff, ris och broccoli! *imt*

    .
  6. 3
    Korv Stroganoff, ris och broccoli! *imt* .
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Broccolisoppa

    är en stor favorit, och palt ligger också högt upp på listan för båda barnen. Än så länge är Lilly väldigt matglad och gillar nog all mat faktiskt, men det brukar ju ofta ändras längre fram...
  8. 4
    Broccolisoppa är en stor favorit, och palt ligger också högt upp på listan för båda barnen. Än så länge är Lilly väldigt matglad och gillar nog all mat faktiskt, men det brukar ju ofta ändras längre fram...
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    jadu

    *tänker*

    Spagetti och köttfärssås, blir det nog :-)
  10. 5
    jadu *tänker*

    Spagetti och köttfärssås, blir det nog :-)
  11. Anonym
    #6

    en fråga till alla

    är det bara vi som enbart serverar spaghetti och köttfärssås de dagar då vi har tid för badning samt att de får äta så strippade som möjligt (helst i badkaret)
    Förstår inte hur det går till när man köper det på ikea tex...

    eller är mina barn sällsynt kladdiga med denna maträtt för de har alltid köttfärssås i nacken och spaghetti mellan tårna och ja.... You got the point...
  12. 6
    en fråga till alla är det bara vi som enbart serverar spaghetti och köttfärssås de dagar då vi har tid för badning samt att de får äta så strippade som möjligt (helst i badkaret)
    Förstår inte hur det går till när man köper det på ikea tex...

    eller är mina barn sällsynt kladdiga med denna maträtt för de har alltid köttfärssås i nacken och spaghetti mellan tårna och ja.... You got the point...
  13. Evelina m J-01 & E-04
    #7

    min stora vägrar samma saker medans Erik..

    äter allt - nä förresten han spottar vindruvor
  14. 7
    min stora vägrar samma saker medans Erik.. äter allt - nä förresten han spottar vindruvor
  15. Evelina m J-01 & E-04
    #8

    kan man svara \"nästan allt\"

    men lasagne är nog en av höjdarna
  16. 8
    kan man svara \"nästan allt\" men lasagne är nog en av höjdarna
  17. annasthlm
    #9

    alltså

    mina barn badar eller duschas av nästan varje dag.
    Även om Elis får \"okladdig\" mat så har han mat överallt efteråt.
    Han är mästaren av Kladd!!!
    :-D
  18. 9
    alltså mina barn badar eller duschas av nästan varje dag.
    Även om Elis får \"okladdig\" mat så har han mat överallt efteråt.
    Han är mästaren av Kladd!!!
    :-D
  19. Anonym
    #10

    ja alltså

    freddi får ju sköljas av typ varje dag men alltså köttfärssås här är överdjävligt det sitter överallt, väggar, fötter, insmetat på magen, i öronen. Jag menar här är ingen liten avsköljning det handlar om, helst ett långt bad så det lossnar ordentligt...
    Isadora är lika illa...
  20. 10
    ja alltså freddi får ju sköljas av typ varje dag men alltså köttfärssås här är överdjävligt det sitter överallt, väggar, fötter, insmetat på magen, i öronen. Jag menar här är ingen liten avsköljning det handlar om, helst ett långt bad så det lossnar ordentligt...
    Isadora är lika illa...
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Oscar...

    verkar gilla det mesta så där har jag inte riktigt sett något \"favvo\" men storebror älskar köttbullar över allt annat. :-)
  22. 11
    Oscar... verkar gilla det mesta så där har jag inte riktigt sett något \"favvo\" men storebror älskar köttbullar över allt annat. :-)
  23. Annika m. Emil & Erik
    #12

    Erik äter alla måltider m. BabyBjörn-skynke

    Skynket är dessutom fastsatt mellan stolen och bordet och uppdraget och instoppat runt ärmarna. Då behöver vi bara skrubba händerna, armarna och huvudet samt golvet, och bordet förståss. ;^)
  24. 12
    Erik äter alla måltider m. BabyBjörn-skynke Skynket är dessutom fastsatt mellan stolen och bordet och uppdraget och instoppat runt ärmarna. Då behöver vi bara skrubba händerna, armarna och huvudet samt golvet, och bordet förståss. ;^)
  25. Annika m. Emil & Erik
    #13

    Håller med de tidigare talarna

    Tror att 1,5 är en lätt ålder för de flesta när det gäller mat. Erik verkar också gilla det mesta just nu.

    Tortillias med tacofyllning, pannkakor, risotto och fisk i alla de former är några av favoriterna.
  26. 13
    Håller med de tidigare talarna Tror att 1,5 är en lätt ålder för de flesta när det gäller mat. Erik verkar också gilla det mesta just nu.

    Tortillias med tacofyllning, pannkakor, risotto och fisk i alla de former är några av favoriterna.
  27. Anonym
    #14

    testat

    funkar inte, de där små händerna är överallt, favoritställena är att torka sig på benen och i håret...
    Heslt skulle jag vilja ha en dusch så jag kunde sätta in hela stolen, i somras använde jag trädgårdsslangen hos mina föräldrar...
  28. 14
    testat funkar inte, de där små händerna är överallt, favoritställena är att torka sig på benen och i håret...
    Heslt skulle jag vilja ha en dusch så jag kunde sätta in hela stolen, i somras använde jag trädgårdsslangen hos mina föräldrar...
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Allt...

    David är verkligen inte kinkig, det har han iofs aldrig varit. Det enda han är lite misstänksam mot är spenat. Och havregrynsgröt äter han inte! Men man måste ju få ha nåt man inte gillar.
  30. 15
    Allt... David är verkligen inte kinkig, det har han iofs aldrig varit. Det enda han är lite misstänksam mot är spenat. Och havregrynsgröt äter han inte! Men man måste ju få ha nåt man inte gillar.
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    spenat?

    Kan man börja ge det nu? Jag trodde att de skulle vara 2 år innan de fick äta det. Precis som rödbetor och så var det nåt mer. Eller har jag missat nu igen? Det kanske var nåt annat? *LER* Det är iofs inget problem här hemma då vi aldrig äter spenat hemma, men ibland är det ju spenat i pajer osv.
  32. 16
    spenat? Kan man börja ge det nu? Jag trodde att de skulle vara 2 år innan de fick äta det. Precis som rödbetor och så var det nåt mer. Eller har jag missat nu igen? Det kanske var nåt annat? *LER* Det är iofs inget problem här hemma då vi aldrig äter spenat hemma, men ibland är det ju spenat i pajer osv.
  33. Medlem sedan
    Feb 2002
    #17

    Jag trodde det var ett år...

    Vi har haft en bvc-sköterska på besök (inte i yrket alltså...:)) när det serverades paj och spenat, och hon sa iaf inget om att David åt pajen... :) Nåja, han äter så lite spenat så det spelar säkert ingen roll.
  34. 17
    Jag trodde det var ett år... Vi har haft en bvc-sköterska på besök (inte i yrket alltså...:)) när det serverades paj och spenat, och hon sa iaf inget om att David åt pajen... :) Nåja, han äter så lite spenat så det spelar säkert ingen roll.
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    nej

    Det var bara jag som trodde att det var så. Jag tror inte heller att det är någon fara att äta lite gran. Det är lite konstigt att det finns spenat i en del barnmatsburkar som är från 8 mån eller så.

    Men du har nog rätt om att det är från 1 år.
  36. 18
    nej Det var bara jag som trodde att det var så. Jag tror inte heller att det är någon fara att äta lite gran. Det är lite konstigt att det finns spenat i en del barnmatsburkar som är från 8 mån eller så.

    Men du har nog rätt om att det är från 1 år.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19

    Spenat och rödbetor...

    rekommenderas inte til barn under ett år har vi fått lära oss. Mina ungar äter numera både och. :-)
  38. 19
    Spenat och rödbetor... rekommenderas inte til barn under ett år har vi fått lära oss. Mina ungar äter numera både och. :-)
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    Nja,

    Saga avskyr att bli kladdig så hon är faktiskt rätt försiktig när hon äter. Klart hon också blir kladdig men inte så det behövs badning efteråt. :o)
  40. 20
    Nja, Saga avskyr att bli kladdig så hon är faktiskt rätt försiktig när hon äter. Klart hon också blir kladdig men inte så det behövs badning efteråt. :o)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Favoritmat?
    By Barman in forum _0907 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 14:12
  2. Favoritmat just nu?
    By jojohohanonnona in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 22:02
  3. Favoritmat?
    By skruttans mor in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 12:54
  4. Favoritmat?
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 18:39
  5. Favoritmat?
    By Karin m I&O in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 19:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar