Ny här, har en fråga kring magknip!
_05 Sommarbarn
  1. Viktoria med Vincent
    #1

    Ny här, har en fråga kring magknip!

    Hej
    jag fick mitt andra barn Vincent den 2:e juli. Jag har inte och skrivit här innan men jag har läst ibland. Jag bor i Stockholm, Täby. Vi har ett barn sedan tidigare, Alexander är 3 år i slutet av februari.

    Jag undrar om någon vet hur det fungerar med laktoskänslighet, är symptomen magknip? Blir det magknip hela dagarna eller är det bara på kvällen. Det skumma är att lille Vincent är glad hela dagarna och sover bra, men en stund på kvällen ca en timme så vaknar han och skriker och det känns som om han har ont i magen, han drar upp benen och magen är hård. Om det nu är laktoskänslighet, hur vet man det och måste jag då sluta med allt vad mjölk heter i alla livsmedel? Är det någon som vet något, eller som har något tips, har någon varit med om detsamma, är det kanske bara ett 4 månaders stadie?!!
  2. 1
    Ny här, har en fråga kring magknip! Hej
    jag fick mitt andra barn Vincent den 2:e juli. Jag har inte och skrivit här innan men jag har läst ibland. Jag bor i Stockholm, Täby. Vi har ett barn sedan tidigare, Alexander är 3 år i slutet av februari.

    Jag undrar om någon vet hur det fungerar med laktoskänslighet, är symptomen magknip? Blir det magknip hela dagarna eller är det bara på kvällen. Det skumma är att lille Vincent är glad hela dagarna och sover bra, men en stund på kvällen ca en timme så vaknar han och skriker och det känns som om han har ont i magen, han drar upp benen och magen är hård. Om det nu är laktoskänslighet, hur vet man det och måste jag då sluta med allt vad mjölk heter i alla livsmedel? Är det någon som vet något, eller som har något tips, har någon varit med om detsamma, är det kanske bara ett 4 månaders stadie?!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Exakt samma här..

    sen ett par veckor tillbaka. Vad som hjälper är att se till att rapa ordentligt efter maten och Minifom från apoteket som minskar gaser i magen. Tror att runt 4 månader tar de oxå in så mycket olika intryck att de får svårt att sova på nätterna. Så mycket att sortera i drömmarna. Det går med all sannolikhet över snart.
  4. 2
    Exakt samma här.. sen ett par veckor tillbaka. Vad som hjälper är att se till att rapa ordentligt efter maten och Minifom från apoteket som minskar gaser i magen. Tror att runt 4 månader tar de oxå in så mycket olika intryck att de får svårt att sova på nätterna. Så mycket att sortera i drömmarna. Det går med all sannolikhet över snart.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Snarare mjölkprotein

    - det är _extremt_ ovanligt att ammade barn reagerar på laktos- det är mjölksocker, och de är liksom gjroda för att äta mjölk (dock människo-). Däremot reagerar många, många barn på _mjölkprotein_. Då gäller det att utesluta alla mjölkprodukter. Då reagerar de ofta med just ont i magen- men de kan också ha eksem, torr hud osv. (Det brukar växa bort, f.ö..)
    Om du tittar in på Astma- allerginacket kan du få en miljon tips och svar på alla frågor.

    Om han bara har ont i en timme på kvällen är det nog sannolikt nå\'t annat- kanske bara en fas eller nå\'t, det är ganksa vanligt att barn har en skrikperiod vid en bestämd period på dygnet. Benjamin, som har kolik, har tex sin skrikperiod nu *suck*. Den är värst mellan 18 och 21.*hans pappa bär omkring på honom nu...*
  6. 3
    Snarare mjölkprotein - det är _extremt_ ovanligt att ammade barn reagerar på laktos- det är mjölksocker, och de är liksom gjroda för att äta mjölk (dock människo-). Däremot reagerar många, många barn på _mjölkprotein_. Då gäller det att utesluta alla mjölkprodukter. Då reagerar de ofta med just ont i magen- men de kan också ha eksem, torr hud osv. (Det brukar växa bort, f.ö..)
    Om du tittar in på Astma- allerginacket kan du få en miljon tips och svar på alla frågor.

    Om han bara har ont i en timme på kvällen är det nog sannolikt nå\'t annat- kanske bara en fas eller nå\'t, det är ganksa vanligt att barn har en skrikperiod vid en bestämd period på dygnet. Benjamin, som har kolik, har tex sin skrikperiod nu *suck*. Den är värst mellan 18 och 21.*hans pappa bär omkring på honom nu...*
  7. Viktoria med Vincent
    #4

    Tack för tipset!

    Tack för tipset, jag skall in och titta på Astma och allerigsnacket!!! Hoppas att det bara är en fas för det känns extremt tråkigt att behöva utesluta viss kost. Men som sagt det är ju bara en stund på kvällen, så jag hoppas på att det bara är mycket intryck nu..... Känner mig lite dum med tanke på hur jobbigt det måste vara med en bäbis med kolik. Men man kan ju bara relatera till sin egen situation och Vincent har verklgen varit hur lätt som helst, och så undrar man bara för att han börjar korra lite, måste nog ta det med ro:->
  8. 4
    Tack för tipset! Tack för tipset, jag skall in och titta på Astma och allerigsnacket!!! Hoppas att det bara är en fas för det känns extremt tråkigt att behöva utesluta viss kost. Men som sagt det är ju bara en stund på kvällen, så jag hoppas på att det bara är mycket intryck nu..... Känner mig lite dum med tanke på hur jobbigt det måste vara med en bäbis med kolik. Men man kan ju bara relatera till sin egen situation och Vincent har verklgen varit hur lätt som helst, och så undrar man bara för att han börjar korra lite, måste nog ta det med ro:->

Liknande trådar

  1. Fråga kring dop...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 21:51
  2. Fråga kring mognad
    By snuttfia in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 09:05
  3. Fråga Ang. Magknip
    By Anna_72 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 08:40
  4. fråga kring symptom?
    By Orolig in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 08:46
  5. Fråga (igen..) angående magknip.
    By Sonjimus in forum _05 Höstbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar