Min erfarenhet
Styvfamiljer
  1. bonusmamma
    #1

    Min erfarenhet

    av bio- och bonusbarn är att bonusbarnen OFTA får fler russin ur kakan än biobarnen. Faktiskt.

    Egen erfarenhet gör gällande att bonusen hos sin mamma har FLER utlandssemestrar och annat skoj än vad vi har råd att ordna med biosarna tillsammans med bonusen. Ofta vill vi ju göra kul saker med henne också (att det inte bara ska komma från hennes mamma) men vi har inte råd! Orättvisan blir ju när HON får och inte hennes syskon - mina biosar...

    Min bonus har sin far och mig i denna familj plus sin mor plus bonuspappa i sin andra familj. Inte en kärnfamilj kanske, i ordets bemärkelse - utan kanske någon ännu bättre; dvs fler engagerade vuxna...
  2. 1
    Min erfarenhet av bio- och bonusbarn är att bonusbarnen OFTA får fler russin ur kakan än biobarnen. Faktiskt.

    Egen erfarenhet gör gällande att bonusen hos sin mamma har FLER utlandssemestrar och annat skoj än vad vi har råd att ordna med biosarna tillsammans med bonusen. Ofta vill vi ju göra kul saker med henne också (att det inte bara ska komma från hennes mamma) men vi har inte råd! Orättvisan blir ju när HON får och inte hennes syskon - mina biosar...

    Min bonus har sin far och mig i denna familj plus sin mor plus bonuspappa i sin andra familj. Inte en kärnfamilj kanske, i ordets bemärkelse - utan kanske någon ännu bättre; dvs fler engagerade vuxna...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    bättre än kärnfamilj?

    Det tror inte jag på alls. Ett barn vill i stort sett alltid att mamma och pappa ska bo ihop. Sen kan vi vuxna tänka och tycka att familjesituationen inte höll och att vi har det bättre idag men det är inte detsamma som barnets verklighet.
  4. 2
    bättre än kärnfamilj? Det tror inte jag på alls. Ett barn vill i stort sett alltid att mamma och pappa ska bo ihop. Sen kan vi vuxna tänka och tycka att familjesituationen inte höll och att vi har det bättre idag men det är inte detsamma som barnets verklighet.
  5. bonusmamma
    #3

    Jag tror inte på begreppet

    kärnfamilj än mindre att barn blir lyckligast i en sådan. I vårt fall har bonusen aldrig bott ihop med mamma och pappa eftersom mamma och pappa aldrig varit tillsammans sålunda kan hon inte veta vad det är hon saknar, eller hur? Begreppsmässigt fattar hon ju att det är något vissa barn har dvs. en kärnfamilj men inte erfarenhetsmässigt.

    Våra familjekonstellationer ÄR ju barnets verklighet och inte kärnfamiljen (vad det nu är...) och jag tror verkligen att det kan vara två bra världar (läs familjer) att leva i.
  6. 3
    Jag tror inte på begreppet kärnfamilj än mindre att barn blir lyckligast i en sådan. I vårt fall har bonusen aldrig bott ihop med mamma och pappa eftersom mamma och pappa aldrig varit tillsammans sålunda kan hon inte veta vad det är hon saknar, eller hur? Begreppsmässigt fattar hon ju att det är något vissa barn har dvs. en kärnfamilj men inte erfarenhetsmässigt.

    Våra familjekonstellationer ÄR ju barnets verklighet och inte kärnfamiljen (vad det nu är...) och jag tror verkligen att det kan vara två bra världar (läs familjer) att leva i.

Liknande trådar

  1. Ny erfarenhet.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 15:41
  2. Erfarenhet av IG i Sv (el Ma, Eng) IV pr
    By Ann Onym in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 09:40
  3. ni som har erfarenhet
    By Malin IGAF in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 21:25
  4. ny erfarenhet...
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 18:26
  5. Nån som har erfarenhet
    By Jenny bf 14/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar