Rapport eller typ inte-rapport
Vikt
  1. Mamia utan vikt
    #1

    Rapport eller typ inte-rapport

    Hur är det möjligt att gå upp närmare 2 kilo på två dygn?
    I lördags morse smygvägde jag mig och blev strålande glad: 86 kilo, dvs -1 sen i måndags. Ställde mig jätteglad på vågen idag och den visar på 87.8??? Mätte mig och måtten har inte förändrats heller. Kan man ha så mycket tarminnehåll eller? Har både kissat och bajsat på morgonen, men ändå väger jag så mycket! Begriper ingenting....Så jag tänker väga mig i morgon istället, för det här känns så fel och missvisande på nåt sätt.
  2. 1
    Rapport eller typ inte-rapport Hur är det möjligt att gå upp närmare 2 kilo på två dygn?
    I lördags morse smygvägde jag mig och blev strålande glad: 86 kilo, dvs -1 sen i måndags. Ställde mig jätteglad på vågen idag och den visar på 87.8??? Mätte mig och måtten har inte förändrats heller. Kan man ha så mycket tarminnehåll eller? Har både kissat och bajsat på morgonen, men ändå väger jag så mycket! Begriper ingenting....Så jag tänker väga mig i morgon istället, för det här känns så fel och missvisande på nåt sätt.
  3. maria65a
    #2

    vikten...

    ...kan variera mycket utan att det för den sakens skulle handlar om fett eller tarminnehåll. Ofta så handlar det om hur mycket vätska man samlar i kroppen. Vid mens ökar jag bortåt 2 kilo några dagar innan!
  4. 2
    vikten... ...kan variera mycket utan att det för den sakens skulle handlar om fett eller tarminnehåll. Ofta så handlar det om hur mycket vätska man samlar i kroppen. Vid mens ökar jag bortåt 2 kilo några dagar innan!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Jadu

    Mitt enda trista råd är: smygväg inte! Just för att vikten varierar jättemycket naturligt mellan några dagar och att man blir så besviken. Eller gör som jag: väg dig varje dag, och på söndagen slår du ihop veckans vikter och delar med 7. Så får du veckans medelvikt.
  6. 3
    Jadu Mitt enda trista råd är: smygväg inte! Just för att vikten varierar jättemycket naturligt mellan några dagar och att man blir så besviken. Eller gör som jag: väg dig varje dag, och på söndagen slår du ihop veckans vikter och delar med 7. Så får du veckans medelvikt.
  7. Nette m.E o G
    #4

    Vätska

    Jag kan gå upp typ 2 kg över en dag om jag inte rört mig o druckit för lite, eller ska ha mens. Glöm siffran o väg dig på rätta dagen. I slutändan blir det mest tillförligtligt.
  8. 4
    Vätska Jag kan gå upp typ 2 kg över en dag om jag inte rört mig o druckit för lite, eller ska ha mens. Glöm siffran o väg dig på rätta dagen. I slutändan blir det mest tillförligtligt.
  9. Karamella
    #5

    Samma här!

    I fredags vägde jag 66,6 kg. Vikt idag: 68,4... +1,8 kg. Jag har haft en riktig frossar helg hemma hos mamma och pappa. Det har blivit mycket vin och godis och smaskig mat. Jättedumt. Fast jag tror att en hel del är vätska; jag tog t ex en Ipren och vilket jag sällan gör. För nåt halvår sedan när jag gjorde det sist så gick jag upp ett kilo bums. Verkar som jag samlar vätska av smärtstillande. Plus att det säkert är mycket mat och vin som spökar för mig. Men för att peppa dig kan jag säga att det varit sådär för mig förr (som för dig idag) och att vikten stabiliserar sig efter någon dag eller två). Kom igen och ge inte upp!
  10. 5
    Samma här! I fredags vägde jag 66,6 kg. Vikt idag: 68,4... +1,8 kg. Jag har haft en riktig frossar helg hemma hos mamma och pappa. Det har blivit mycket vin och godis och smaskig mat. Jättedumt. Fast jag tror att en hel del är vätska; jag tog t ex en Ipren och vilket jag sällan gör. För nåt halvår sedan när jag gjorde det sist så gick jag upp ett kilo bums. Verkar som jag samlar vätska av smärtstillande. Plus att det säkert är mycket mat och vin som spökar för mig. Men för att peppa dig kan jag säga att det varit sådär för mig förr (som för dig idag) och att vikten stabiliserar sig efter någon dag eller två). Kom igen och ge inte upp!
  11. Mamia utan vikt
    #6

    Tack hörni!

    Kanske ska prova att väga mig varje dag? Vore kul att prova iaf ;)

    Jag ska inte deppa ihop, inte alls, jag ska köra på som vanligt, för vikten är inte allt! Jag har säkert samlat på mig vätska....
  12. 6
    Tack hörni! Kanske ska prova att väga mig varje dag? Vore kul att prova iaf ;)

    Jag ska inte deppa ihop, inte alls, jag ska köra på som vanligt, för vikten är inte allt! Jag har säkert samlat på mig vätska....
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Säkert vätska!

    Det tycker jag låter mest rimligt; att det är vätska du har dragit på dig och som snart säkert är borta igen! Drick mycket vatten nu!
    Jag håller tummarna för att pluset snart är borta igen!
  14. 7
    Säkert vätska! Det tycker jag låter mest rimligt; att det är vätska du har dragit på dig och som snart säkert är borta igen! Drick mycket vatten nu!
    Jag håller tummarna för att pluset snart är borta igen!

Liknande trådar

  1. Bm-rapport...Eller nåt.
    By Sintra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 17:55
  2. Rapport dag 13 av 12 då eller? :)
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 08:59
  3. Inte så bra BM-rapport
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 12:07
  4. lite rapport (eller lååång rapport)
    By holmberg in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:28
  5. Inte fix (BM rapport)
    By Annie med Ida + bf 22/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 09:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar