Mensvärk utan mens?
_0503 Marsbarn
  1. Anonym just nu
    #1

    Mensvärk utan mens?

    Hur många är det som fortfarande inte fått tillbaks mensen?
    Här är ingen mens i sikte men det konstiga är att jag kan få som lätt mensvärk då och då. Det har varit så ett par veckor och första gångerna trodde jag att mensen var på g, men icke. (Och jag är inte gravid.)
    Någon annan som känt liknande?

    Undrar lite vad livmodern håller på med därinne. Tränar inför att mensen ska komma igång? *s*
    Nä, men det kanske är dags att kontakta läkare eller nåt, vad tror ni?
  2. 1
    Mensvärk utan mens? Hur många är det som fortfarande inte fått tillbaks mensen?
    Här är ingen mens i sikte men det konstiga är att jag kan få som lätt mensvärk då och då. Det har varit så ett par veckor och första gångerna trodde jag att mensen var på g, men icke. (Och jag är inte gravid.)
    Någon annan som känt liknande?

    Undrar lite vad livmodern håller på med därinne. Tränar inför att mensen ska komma igång? *s*
    Nä, men det kanske är dags att kontakta läkare eller nåt, vad tror ni?
  3. Katta med Elisa 050323
    #2

    Jag kände så..

    nån månad före mensen kom, så kanske det är livmodern som typ förbereder sig eller nåt? Sen kände jag av ägglossning också, några veckor före mensen kom, hade sånt där typiskt sekret.
    Hur som helst är det inte ovanligt att det dröjer att den kommer igång, om du fortfarande ammar.
    Jag ammar en hel del och blev därför lite förvånad att den \"redan\" kom efter 7 månader denna gång. Förra gången tog det ett helt år, och jag ammade lika mycket som nu.
    Om du fortsätter att ha ont och ingen mens i sikte så kan du ju alltid kolla upp det hos gyn, för att åtminstone bli lugn och få veta att allt är normalt.
    Kram!
  4. 2
    Jag kände så.. nån månad före mensen kom, så kanske det är livmodern som typ förbereder sig eller nåt? Sen kände jag av ägglossning också, några veckor före mensen kom, hade sånt där typiskt sekret.
    Hur som helst är det inte ovanligt att det dröjer att den kommer igång, om du fortfarande ammar.
    Jag ammar en hel del och blev därför lite förvånad att den \"redan\" kom efter 7 månader denna gång. Förra gången tog det ett helt år, och jag ammade lika mycket som nu.
    Om du fortsätter att ha ont och ingen mens i sikte så kan du ju alltid kolla upp det hos gyn, för att åtminstone bli lugn och få veta att allt är normalt.
    Kram!
  5. Sofie m Emilia, Carl och Edvin
    #3

    Jag har oxå...

    haft ont precis som du.

    Hade ont till och från i över 2 veckor och fick rejält ont mot slutet. Pratade med BM och hon tyckte att jag skulle gå till läkaren för att kolla upp det. Hon frågade även om jag var gravid, men jag hade kollat det dryga veckan innan. Smärtan slutade upp när den var som värst och jag tror att det var ägglossning då, du vet sega sega flytningar. Detta är snart 2 veckor sedan och jag förväntar mig mensen snart. Skulle den inte komma snart så ska jag beställa tid för en kontroll. Kan tillägga att jag ammar endast på morgonen och har gjort det sedan jag fick smärtorna.

    Har hört på fler ställen att det kan vara segt att få tillbaka mensen ibland, så jag tror att man kan avvakta ett tag. Men känner du dig orolig beställ tid för en koll.
  6. 3
    Jag har oxå... haft ont precis som du.

    Hade ont till och från i över 2 veckor och fick rejält ont mot slutet. Pratade med BM och hon tyckte att jag skulle gå till läkaren för att kolla upp det. Hon frågade även om jag var gravid, men jag hade kollat det dryga veckan innan. Smärtan slutade upp när den var som värst och jag tror att det var ägglossning då, du vet sega sega flytningar. Detta är snart 2 veckor sedan och jag förväntar mig mensen snart. Skulle den inte komma snart så ska jag beställa tid för en kontroll. Kan tillägga att jag ammar endast på morgonen och har gjort det sedan jag fick smärtorna.

    Har hört på fler ställen att det kan vara segt att få tillbaka mensen ibland, så jag tror att man kan avvakta ett tag. Men känner du dig orolig beställ tid för en koll.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Samma här

    Ingen mens i sikte men ändå mensvärk till och från. Och inte bara i två veckor eller så utan det har vart så i perioder jättelänge. Jag vet att innan jag fick tillbaka min mens förra gången så hade jag ont till och från i ca tre månader innan den kom.
  8. 4
    Samma här Ingen mens i sikte men ändå mensvärk till och från. Och inte bara i två veckor eller så utan det har vart så i perioder jättelänge. Jag vet att innan jag fick tillbaka min mens förra gången så hade jag ont till och från i ca tre månader innan den kom.

Liknande trådar

  1. mensvärk utan mens?
    By trean med Ida, 10/7 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 11:20
  2. mensvärk utan mens
    By mimosan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 22:03
  3. mensvärk utan mens
    By Baudelaire in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 08:14
  4. mensvärk utan mens?
    By carroparro in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 21:15
  5. Mensvärk utan mens?
    By Anonym just nu in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 18:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar