Har eran 2-åring varit hos frisör?
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Har eran 2-åring varit hos frisör?

    Saga har sånt skatbo i håret *S*
    Lång och står åt alla håll men jag törs inte klippa allt för mycket.. har bara tagit bort just så det inte far i ögonen.

    Funderar på ta henne till frissan.. men måntro om hon går med på det? ;0)
  2. 1
    Har eran 2-åring varit hos frisör? Saga har sånt skatbo i håret *S*
    Lång och står åt alla håll men jag törs inte klippa allt för mycket.. har bara tagit bort just så det inte far i ögonen.

    Funderar på ta henne till frissan.. men måntro om hon går med på det? ;0)
  3. mamsen m dotter 0311
    #2

    Har haft samma funderingar själv...

    Lillan har börjat få långt hår men det är fortfarande tunt och bebisaktigt tycker jag. Tovar ihop sig massor under natten och hon gillar verkligen inte när jag måste kamma henne varje morgon.

    Tror nog att jag ska försöka klippa henne själv (bara topparna) så går vi till frissan när det börjar bli alltför långt.

    mamsen
  4. 2
    Har haft samma funderingar själv... Lillan har börjat få långt hår men det är fortfarande tunt och bebisaktigt tycker jag. Tovar ihop sig massor under natten och hon gillar verkligen inte när jag måste kamma henne varje morgon.

    Tror nog att jag ska försöka klippa henne själv (bara topparna) så går vi till frissan när det börjar bli alltför långt.

    mamsen
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Jo Sagas är cokså väldigt tunt..

    ..och tovar ihop sig.. mitt bak så är det typ svinto *S* och det är kortare än resten av håret också =0)

    Har nu köpt spraybalsam (Natusan barn) så jag ska få kamma henne lite oftare.. nu tycker hon det är rätt kul när hon får använda spray som mamma =0)
  6. 3
    Jo Sagas är cokså väldigt tunt.. ..och tovar ihop sig.. mitt bak så är det typ svinto *S* och det är kortare än resten av håret också =0)

    Har nu köpt spraybalsam (Natusan barn) så jag ska få kamma henne lite oftare.. nu tycker hon det är rätt kul när hon får använda spray som mamma =0)
  7. Malin med H-03 + bf 21/1
    #4

    Japp, med en tablettask så gick det finemang!

    Tyckte det såg så ofräscht ut med skatboet och vilken skillnad det blev! Hon blev jättesöt i sin page. Skulle aldrig ge mig på att klippa håret själv, dels är jag rätt ohändig sen tycker jag lätt det är värt en hundring eller två att barnen ser ordentliga ut.
  8. 4
    Japp, med en tablettask så gick det finemang! Tyckte det såg så ofräscht ut med skatboet och vilken skillnad det blev! Hon blev jättesöt i sin page. Skulle aldrig ge mig på att klippa håret själv, dels är jag rätt ohändig sen tycker jag lätt det är värt en hundring eller två att barnen ser ordentliga ut.
  9. Stumpan med Josefin 031020 & Zebastian 050528
    #5

    3 gånger redan

    josefin hatar att klippa håret men de har gått galant hon har page och MASSA me hår kramsiar
  10. 5
    3 gånger redan josefin hatar att klippa håret men de har gått galant hon har page och MASSA me hår kramsiar
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Nej

    J har ju faktiskt börjat få lite mer hår nu, men än så länge har det räckt med ett par klipp i luggen och en gång lite därbak. Tveksamt om hon skulle acceptera en frisör. Det skulle vara för att få sitta i bilen som min frissa har för barn. Hon har sett den på bild och belv eld och lågor. Men jag undrar om hon skulle gilla det när saxen kom fram.
  12. 6
    Nej J har ju faktiskt börjat få lite mer hår nu, men än så länge har det räckt med ett par klipp i luggen och en gång lite därbak. Tveksamt om hon skulle acceptera en frisör. Det skulle vara för att få sitta i bilen som min frissa har för barn. Hon har sett den på bild och belv eld och lågor. Men jag undrar om hon skulle gilla det när saxen kom fram.
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7

    Inte än

    Jag har klippt luggen på henne. Hon har hockeyfrilla och det är rätt sött. Tyvärr vill hon inte ha tofsar eller spännen i håret.
  14. 7
    Inte än Jag har klippt luggen på henne. Hon har hockeyfrilla och det är rätt sött. Tyvärr vill hon inte ha tofsar eller spännen i håret.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    jaha då :)

    Moa var hos frissan i somras och ska få gå igen någon gång innan jul. För nu växer hennes guldlockar så det knakar *s*
  16. 8
    jaha då :) Moa var hos frissan i somras och ska få gå igen någon gång innan jul. För nu växer hennes guldlockar så det knakar *s*
  17. mamsen m dotter 0311
    #9

    Klippte faktiskt lillan själv igår och

    det gick jätte bra. Satt henne på en stol framför saltkråkan och då satt hon blickstilla. Tog av ngn cm överallt.

    mamsen
  18. 9
    Klippte faktiskt lillan själv igår och det gick jätte bra. Satt henne på en stol framför saltkråkan och då satt hon blickstilla. Tog av ngn cm överallt.

    mamsen
  19. Katarina med \"lilla\" Tove
    #10

    Många gånger

    Som tur är min svägersk frisör.
    vi har varit där många gånger, eftersom min dotter har mycket hår och att vi bestämde oss för att klippa lugg.
    Det har alltid gått bra förutom i går när hon drog ned mössan och totalvägrade. ju närmre Maria (frisören) kom desto längre drog Tove ned mössan och höll i den hårt.
    Sedan fick hon sitta i mitt knä och leka med en påse med små toffsar. det var klart på 3min, sedan tittade hon i spegeln och sa\"-Tove fin, duktig Maria\"
    så det är bra att ta med något som barnet kan roasig med, kanske något hon/han inte sett förut.
  20. 10
    Många gånger Som tur är min svägersk frisör.
    vi har varit där många gånger, eftersom min dotter har mycket hår och att vi bestämde oss för att klippa lugg.
    Det har alltid gått bra förutom i går när hon drog ned mössan och totalvägrade. ju närmre Maria (frisören) kom desto längre drog Tove ned mössan och höll i den hårt.
    Sedan fick hon sitta i mitt knä och leka med en påse med små toffsar. det var klart på 3min, sedan tittade hon i spegeln och sa\"-Tove fin, duktig Maria\"
    så det är bra att ta med något som barnet kan roasig med, kanske något hon/han inte sett förut.

Liknande trådar

  1. hur har eran dag varit??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 17:56
  2. Hur har eran dag varit?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 20:42
  3. Hur har eran morgon varit?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 09:21
  4. Jennie har varit hos frisör
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 14:04
  5. Hur har eran dag varit då?;)
    By FemaleX in forum Singelmingel
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar