Vad gör ni under höstlovet?
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Vad gör ni under höstlovet?

    Något roligt? Är 97:an ledig eller på fritids? Min är på landet med morfar och slappar i ett par dagar.
  2. 1
    Vad gör ni under höstlovet? Något roligt? Är 97:an ledig eller på fritids? Min är på landet med morfar och slappar i ett par dagar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Här har de längre lov..

    ...hela förra veckan och halva denna. Skolan börjar igen på torsdag. Vi har bara tagit det lugnt här. Kände att barnen var trötta. Min -97:a fyllde 8 år i lördags så då blev det ju fest. Idag är det Halloween och de ska ut och tigga godis utklädda till häxor etc.
    I år är jag är mammaledig med min minsta, men när jag jobbar är barnen på fritids några dagar och jag tar semester i några.
  4. 2
    Här har de längre lov.. ...hela förra veckan och halva denna. Skolan börjar igen på torsdag. Vi har bara tagit det lugnt här. Kände att barnen var trötta. Min -97:a fyllde 8 år i lördags så då blev det ju fest. Idag är det Halloween och de ska ut och tigga godis utklädda till häxor etc.
    I år är jag är mammaledig med min minsta, men när jag jobbar är barnen på fritids några dagar och jag tar semester i några.
  5. Maja m 3
    #3

    Slappar mest

    Jag är också mammaledig så det blir inget fritids. Idag är det kompisar som gäller, någon dag tänkte jag att vi skulle åka in till stan och skaffa julpyssel och till helgen är det farmor och farfar som gäller.

    Sedan får vi se. I och med att barnen alltid är hemma efter skolan så har vi lite rutin på det där att ragga kompisar när vi börjar gå varandra på nerverna allt för mycket.
  6. 3
    Slappar mest Jag är också mammaledig så det blir inget fritids. Idag är det kompisar som gäller, någon dag tänkte jag att vi skulle åka in till stan och skaffa julpyssel och till helgen är det farmor och farfar som gäller.

    Sedan får vi se. I och med att barnen alltid är hemma efter skolan så har vi lite rutin på det där att ragga kompisar när vi börjar gå varandra på nerverna allt för mycket.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Tyvärr på fritids...

    Maja är tyvärr på fritids hela dagarna... Maja vill annars gärna vara hemma när det är lov...
    Men jag jobbar i blomsterhandel, och vi har bråda dagar nu före allhelgonahelgen... så jag kan inte vara ledig...
    Pappa har brandjour denna veckan, och så jobbar han...

    Denna veckan va som tur en av Majas bästa kompisar på fritids, annars är det väldigt få barn på fritids här på loven...
  8. 4
    Tyvärr på fritids... Maja är tyvärr på fritids hela dagarna... Maja vill annars gärna vara hemma när det är lov...
    Men jag jobbar i blomsterhandel, och vi har bråda dagar nu före allhelgonahelgen... så jag kan inte vara ledig...
    Pappa har brandjour denna veckan, och så jobbar han...

    Denna veckan va som tur en av Majas bästa kompisar på fritids, annars är det väldigt få barn på fritids här på loven...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Vad synd att inte fler barn..

    är på fritids på loven! Ordnar folk med barnpassning genom mor- och farföräldrar eller?
    Här är alltid många barn på vårt fritids på loven som tur är, alla lov utom jullovet faktiskt. Och barnen har jättekul där, trivs jättebra. Jag hade nog låtit dem vara där några dagar även nu när jag är hemma, om det inte hade kostat så mkt. Betalar nästan 8 € per dag och barn, men då ingår såklart rejäl lunch och mellanmål.
  10. 5
    Vad synd att inte fler barn.. är på fritids på loven! Ordnar folk med barnpassning genom mor- och farföräldrar eller?
    Här är alltid många barn på vårt fritids på loven som tur är, alla lov utom jullovet faktiskt. Och barnen har jättekul där, trivs jättebra. Jag hade nog låtit dem vara där några dagar även nu när jag är hemma, om det inte hade kostat så mkt. Betalar nästan 8 € per dag och barn, men då ingår såklart rejäl lunch och mellanmål.
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6

    Hon går på fritids faktiskt...

    ..trots att jag är hemma med lillkillen.
    Men hon fick välja själv, och de brukar ju alltid hitta på kul saker på loven, så hon ville gå. Ska vara ledig på fredag dock. :)
  12. 6
    Hon går på fritids faktiskt... ..trots att jag är hemma med lillkillen.
    Men hon fick välja själv, och de brukar ju alltid hitta på kul saker på loven, så hon ville gå. Ska vara ledig på fredag dock. :)
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Ja....

    antingen är det mor/far föräldrar eller så tar dom ledigt själva...
    Jag jobbar ju i mina föräldrars företag... så morföräldrarna jobbar lika mycket som jag... och far föräldrar finns men, inte så man kan vara där...

    Sen bor vi på ett litet ställe.... tror dom har ca 25 barn inskrivna.... så det är ett litet fritids...

    I somras va Maja på fritids fram till midsommar,... då va det bara hon och en pojk där... så här är många lediga på lov...
  14. 7
    Ja.... antingen är det mor/far föräldrar eller så tar dom ledigt själva...
    Jag jobbar ju i mina föräldrars företag... så morföräldrarna jobbar lika mycket som jag... och far föräldrar finns men, inte så man kan vara där...

    Sen bor vi på ett litet ställe.... tror dom har ca 25 barn inskrivna.... så det är ett litet fritids...

    I somras va Maja på fritids fram till midsommar,... då va det bara hon och en pojk där... så här är många lediga på lov...
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    I min sons klass...

    ...vet jag att många tar hjälp av farmor osv, man ser dem hämta ofta osv. Jag själv lägger eget schema så jag försöker vara ledig på loven, annars är sonen med morfar eller hemma. Han klarar sig själv hemma med att värma mat i micron osv, medans jag sover (arb natt), så jag finns ju i huset om det skulle vara något.
  16. 8
    I min sons klass... ...vet jag att många tar hjälp av farmor osv, man ser dem hämta ofta osv. Jag själv lägger eget schema så jag försöker vara ledig på loven, annars är sonen med morfar eller hemma. Han klarar sig själv hemma med att värma mat i micron osv, medans jag sover (arb natt), så jag finns ju i huset om det skulle vara något.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    De skulle varit på fritids men

    eftersom sonen brutit höften så fick dottern också stanna hemma. Men nu är han bättre så på fredag får de ev gå.
  18. 9
    De skulle varit på fritids men eftersom sonen brutit höften så fick dottern också stanna hemma. Men nu är han bättre så på fredag får de ev gå.
  19. Qanna
    #10

    Får hon

    vara på fritis fast du är ledig menar du?
  20. 10
    Får hon vara på fritis fast du är ledig menar du?
  21. Qanna
    #11

    aj aj aj

    det lät ONT!
  22. 11
    aj aj aj det lät ONT!
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Stackars liten

    Hur bar han sig åt då? Det är ju inte så vanlig fraktur på de under 65.

    Du behöver inte svara, det är bara jag som är nyfiken. :-)
  24. 12
    Stackars liten Hur bar han sig åt då? Det är ju inte så vanlig fraktur på de under 65.

    Du behöver inte svara, det är bara jag som är nyfiken. :-)
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Gott och blandat.

    I lördags åkte vi ner till mina föräldrar i Norrköping och stannade där till i går. Idag är tjejerna på dagis och frittids så att jag får vila eftersom jag ska jobba i natt. Och både i morgon och på fredag ska de vara på fritte/dagis till bådas förtjusning.

    I går (missade Rebecka) var fritids till en stor lekpark. Idag har de småstjärnorna. I morgon minns jag inte vad de skulle göra och på kvällen 18-20 är det fritids disco. Och på fredag skulle de pyssla. Så hon klagar inte fast det är långa dagar i slutet av veckan.
  26. 13
    Gott och blandat. I lördags åkte vi ner till mina föräldrar i Norrköping och stannade där till i går. Idag är tjejerna på dagis och frittids så att jag får vila eftersom jag ska jobba i natt. Och både i morgon och på fredag ska de vara på fritte/dagis till bådas förtjusning.

    I går (missade Rebecka) var fritids till en stor lekpark. Idag har de småstjärnorna. I morgon minns jag inte vad de skulle göra och på kvällen 18-20 är det fritids disco. Och på fredag skulle de pyssla. Så hon klagar inte fast det är långa dagar i slutet av veckan.
  27. Achelois
    #14

    Han blev puttad

    av en skolkamrat under lek och föll olyckligt på sin protes och då kan det gå så:(. fast nu mår han mycket bättre:)
  28. 14
    Han blev puttad av en skolkamrat under lek och föll olyckligt på sin protes och då kan det gå så:(. fast nu mår han mycket bättre:)
  29. Achelois
    #15

    Han hade ont i tre dagar sen

    ville han sååå gärna springa omkring och hans mamma var väääärldens dummaste som sa att han skulle vara stilla*s*
  30. 15
    Han hade ont i tre dagar sen ville han sååå gärna springa omkring och hans mamma var väääärldens dummaste som sa att han skulle vara stilla*s*
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16

    Japp!

    Stockholms kommun är snälla.
    Och jag har haft så mycket viktigt inbokat i veckan, så det har varit bra.

    Idag är hon dock hemma. :)
  32. 16
    Japp! Stockholms kommun är snälla.
    Och jag har haft så mycket viktigt inbokat i veckan, så det har varit bra.

    Idag är hon dock hemma. :)
  33. Medlem sedan
    Mar 2000
    #17

    Nu har lovet nästan tagit slut

    och här har astrid med syster hunnit ha en riktigt intensiv lovvecka. Det börjad med att förra fedagen(den 28) så fyllde deras pappa 40 år och vi hade fullt upp med att ställa iordning för hans fest på lördagen. Dessutom kom deras farmor och fastrar upp till kalaset. Sen har vi haft 2 årskalas + att de hunnit sova någon natt hos farmor när deras faster varit upp (hon vill alltid få med sig våra tjejer och rå om dem någon dag eftersom fastern bor så långt bort från oss).

    Så de har haft en riktigt spännande vecka som de annars skulle ha spenderat hemma med mig och lillebror.
  34. 17
    Nu har lovet nästan tagit slut och här har astrid med syster hunnit ha en riktigt intensiv lovvecka. Det börjad med att förra fedagen(den 28) så fyllde deras pappa 40 år och vi hade fullt upp med att ställa iordning för hans fest på lördagen. Dessutom kom deras farmor och fastrar upp till kalaset. Sen har vi haft 2 årskalas + att de hunnit sova någon natt hos farmor när deras faster varit upp (hon vill alltid få med sig våra tjejer och rå om dem någon dag eftersom fastern bor så långt bort från oss).

    Så de har haft en riktigt spännande vecka som de annars skulle ha spenderat hemma med mig och lillebror.

Liknande trådar

  1. Höstlovet
    By Gabricia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 13:06
  2. Höstlovet..
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 21:04
  3. Höstlovet
    By Anne m 2 in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 18:33
  4. höstlovet
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 13:22
  5. Höstlovet
    By fru_bill in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar