Jag är ju...
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Jag är ju...

    gravid. Just nu känns det bra och har gjort hela tiden. Hoppas på att jag inte kommer bli allt för orolig. Imorgon börjar jag att jobba 50 % får se hur det går men det ska nog gå bra. Ska faktiskt bli skönt.

    *kram*
  2. 1
    Jag är ju... gravid. Just nu känns det bra och har gjort hela tiden. Hoppas på att jag inte kommer bli allt för orolig. Imorgon börjar jag att jobba 50 % får se hur det går men det ska nog gå bra. Ska faktiskt bli skönt.

    *kram*
  3. Matilda m.Jacob-00 + 2 junitjejer
    #2

    Grattis till lill* femman!!

    Skönt att det känns bra!

    Juni är en härlig månad att få barn i, jag har 2 junitjejer födda 20:e resp 27:e =)

    25:e brukar vara lite farligt ur midsommarfirandesynpunkt. *ler* Min äldsta är född på midsommarafton så jag vet av erfarenhet att midsommar inträffar mellan 19-25:e juni.
    Yngsta var beräknad 25/6 -04 som då var midsommarafton.

    Lycka till imorgon!
  4. 2
    Grattis till lill* femman!! Skönt att det känns bra!

    Juni är en härlig månad att få barn i, jag har 2 junitjejer födda 20:e resp 27:e =)

    25:e brukar vara lite farligt ur midsommarfirandesynpunkt. *ler* Min äldsta är född på midsommarafton så jag vet av erfarenhet att midsommar inträffar mellan 19-25:e juni.
    Yngsta var beräknad 25/6 -04 som då var midsommarafton.

    Lycka till imorgon!
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    GRATTIS!!

    Hoppas du får må bra och allt går fint!!

    Fick ni reda på vad det var som hände med killarna,varför dom inte klarade sig?

    kramkram
  6. 3
    GRATTIS!! Hoppas du får må bra och allt går fint!!

    Fick ni reda på vad det var som hände med killarna,varför dom inte klarade sig?

    kramkram
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4

    Grattis vännen!!

    Vad roligt!! Hoppas allt kommer att gå bra nu, jag ska hålla tummarna hela tiden!! =)

    Jobba bara så mycket som du känner att du orkar, kom ihåg att jobbet finns kvar... Lycka till med allt!
    *kram*
  8. 4
    Grattis vännen!! Vad roligt!! Hoppas allt kommer att gå bra nu, jag ska hålla tummarna hela tiden!! =)

    Jobba bara så mycket som du känner att du orkar, kom ihåg att jobbet finns kvar... Lycka till med allt!
    *kram*
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    GRATTIS

    Vad kul att höra....
  10. 5
    GRATTIS Vad kul att höra....
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Lycka till!

    Vi håller tummarna för att du ska få må bra och att allt ska gå som det ska!

    GRATTIS till graviditeten!
  12. 6
    Lycka till! Vi håller tummarna för att du ska få må bra och att allt ska gå som det ska!

    GRATTIS till graviditeten!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Grattis!

    Inte dumt alls att få barn i Juni.Hoppas också at du kan få njuta av graviditeten och att du slipper bli så orolig.Lycka till nu!Kramar
  14. 7
    Grattis! Inte dumt alls att få barn i Juni.Hoppas också at du kan få njuta av graviditeten och att du slipper bli så orolig.Lycka till nu!Kramar
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Så roligt!

    Grattis!!

    Hoppas allt går finfint denna gången, vilket jag absolut tror.

    Stort grattis igen och lycka till! :)
  16. 8
    Så roligt! Grattis!!

    Hoppas allt går finfint denna gången, vilket jag absolut tror.

    Stort grattis igen och lycka till! :)
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Grattis.

    Det kommer att gå bra. Det kan kanske vara skönt att jobba och träffa folk så att du slipper oroa dig. Det är lättare att låta bli när man har mycket runt omkring sig.

    Mycket lycka till

    kram
  18. 9
    Grattis. Det kommer att gå bra. Det kan kanske vara skönt att jobba och träffa folk så att du slipper oroa dig. Det är lättare att låta bli när man har mycket runt omkring sig.

    Mycket lycka till

    kram
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10

    Hej Hej

    De hittade inget som de kan direkt har inverkan deras död men det som man kan ta på är mina gallsyror som de ev inte har klarat av men det går bara att spekulera i. Värdet de hade hos sig gällde en enling och inte två. Kan kännas lite snopet att de ändå inte tog ut dem när jag var i V36 + att de HELA tiden pratade om vilken risk det var med tvillingar och att mina dessutom var enäggs men som sagt man kan inte säga varken det ena eller det andra hade varit skönt att haft något att ta på. Men jag tror ändå att det har med gallsyrorna att göra el kanske medicinen jag fick.

    Tack för att du frågar.

    *kram*
  20. 10
    Hej Hej De hittade inget som de kan direkt har inverkan deras död men det som man kan ta på är mina gallsyror som de ev inte har klarat av men det går bara att spekulera i. Värdet de hade hos sig gällde en enling och inte två. Kan kännas lite snopet att de ändå inte tog ut dem när jag var i V36 + att de HELA tiden pratade om vilken risk det var med tvillingar och att mina dessutom var enäggs men som sagt man kan inte säga varken det ena eller det andra hade varit skönt att haft något att ta på. Men jag tror ändå att det har med gallsyrorna att göra el kanske medicinen jag fick.

    Tack för att du frågar.

    *kram*
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11

    Jag hade...

    nämligen oxå förhöjda levervärden, jag har haft det med både Milton och Elliot. Milton låg mina värden på 230 och då föddes han ju spontant i v 31, och de tror ju att de va pga av min hepatos. Med Elliot hade de mkt större koll och redan i v 22 fick jag förhöjda värden, men med E var de \"bara\" uppe på 180 som högst. Jag åt Ursofalk i ungefär 6 veckor för i v 36+0 satte dom ju igång mig pga gallsyran - jag krävde det och ingen satte emot...
    De är förjäkligt att de hepatos behandlas så olika på olika ställen!

    Hade du förhöjda gallsyror med tjejjerna oxå?, jag har ju endast haft de med killarna och läkarn på förlossningen sa att jag kanske inte \"tål\" pojkar...
    Jag vet ju att man kan ha det även om man väntar tjejjer men ändå, jag kan inte låta bli och undra om hon faktiskt har rätt...

    Förstår att de måste vara jobbigt att inte veta VAD som hände!

    Min läkare på spec sa att de är väldigt lite studier och så om just Hepatos och förhöjda gallsyror iochmed graviditet... trisst för de förekommer ju bevisligen..

    kram på dig!!!!

  22. 11
    Jag hade... nämligen oxå förhöjda levervärden, jag har haft det med både Milton och Elliot. Milton låg mina värden på 230 och då föddes han ju spontant i v 31, och de tror ju att de va pga av min hepatos. Med Elliot hade de mkt större koll och redan i v 22 fick jag förhöjda värden, men med E var de \"bara\" uppe på 180 som högst. Jag åt Ursofalk i ungefär 6 veckor för i v 36+0 satte dom ju igång mig pga gallsyran - jag krävde det och ingen satte emot...
    De är förjäkligt att de hepatos behandlas så olika på olika ställen!

    Hade du förhöjda gallsyror med tjejjerna oxå?, jag har ju endast haft de med killarna och läkarn på förlossningen sa att jag kanske inte \"tål\" pojkar...
    Jag vet ju att man kan ha det även om man väntar tjejjer men ändå, jag kan inte låta bli och undra om hon faktiskt har rätt...

    Förstår att de måste vara jobbigt att inte veta VAD som hände!

    Min läkare på spec sa att de är väldigt lite studier och så om just Hepatos och förhöjda gallsyror iochmed graviditet... trisst för de förekommer ju bevisligen..

    kram på dig!!!!

  23. Medlem sedan
    May 1999
    #12

    Nix...

    hade det inte med någon av tjejerna. Kan lugnt säga att mina värden låg absolut inte SÅ högt. För det är ju det jag fundrar på om man nu får hepatos igen tidigt, man kan ju gärna inte plocka ut bebisen i typ V 25. Hjälpte ursofalken eller? För det fick jag med killarna men förmodligen han inte den verka för jag hann bara äta 2 dgr. Tror att detta med gallsyror är ganska nyupptäckt därför så få studier.
  24. 12
    Nix... hade det inte med någon av tjejerna. Kan lugnt säga att mina värden låg absolut inte SÅ högt. För det är ju det jag fundrar på om man nu får hepatos igen tidigt, man kan ju gärna inte plocka ut bebisen i typ V 25. Hjälpte ursofalken eller? För det fick jag med killarna men förmodligen han inte den verka för jag hann bara äta 2 dgr. Tror att detta med gallsyror är ganska nyupptäckt därför så få studier.
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13

    Hej!

    Jo ursofalken hjälpte, kanske inte jättemkt men mina värden blev betydligt lägre iaf. När milton föddes då värdena var som högst hade de satt igång mig om de inte startat för de sa att han skulle må bättre utanför - det var ju i v 31+5. De märkte ju min höjning redan i v 22 med Elliot men de var från ca v 30 då jag fick rejäl höjning med klåda som följd de blev koll med ul 1 ggn i veckan på spec mvc.

    Du ska se att du får de koller du vill denna graviditet, dom kommer inte neka dig med tanke på vad du har i bagaget!

    kram
  26. 13
    Hej! Jo ursofalken hjälpte, kanske inte jättemkt men mina värden blev betydligt lägre iaf. När milton föddes då värdena var som högst hade de satt igång mig om de inte startat för de sa att han skulle må bättre utanför - det var ju i v 31+5. De märkte ju min höjning redan i v 22 med Elliot men de var från ca v 30 då jag fick rejäl höjning med klåda som följd de blev koll med ul 1 ggn i veckan på spec mvc.

    Du ska se att du får de koller du vill denna graviditet, dom kommer inte neka dig med tanke på vad du har i bagaget!

    kram
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar