Dett trodde jag aldrig....
_0512 Decemberbarn
  1. marie m t 03 och bf 25/12
    #1

    Dett trodde jag aldrig....

    Nu är jag hemma helt färdig, detta har verkligen varit en pärs både psykiskt och fysiskt är som sagt totalt utmattad....
    ok ska väl meddela hur det gick då....och tjejer jag måste tacka föralla era tackar och till er som bett för oss......TACK ni hjälpte mig och min familj....det såg BRA ut...helt otroligt...jag vet ej vad jag ska tro....fatar inte attd et kan vara sant....tänk om de hadde kunant kolla upp det i freags en tredje ggr så hade jag sluppit allt detta...gud vad jag har gått igenom mycket i mitt huvud denna helg....jag har tänkt på hur vi ska anpassa huset som vi bor i om barnet hade blivit rullstolsburen mm, kankse låter konstigt men det är så jag har tänkt å massa andra sjuka tankar...därför känns det så overkligt nu är det över?? Är det ingen fara?? jag blir tveksam, och tänker om det inte såg rätt i dag ....hur kan det vara inget som är fel idag???jag är så glad...tack alal som hjälpt mig, tack gud.....känns så otroligt lättande...
    kanske ska säga hur de sa med....Vi kom halv elva min kurator/aurora barnmorska stog och väntade på oss...ååå hon är så snäll...sen i väntrummet kom BM ut som skule göra Ul igen på mig hon var en toppen människa, hon frågade hur det hade varit över helgen och tyckte att de vara konstigt att personalen inte hade kolalt upp det i fredags utan istället skicka hem oss...skönt att även en BM tycker att andra BM gör fel..Hon sa att hon tittat på bilderna som togs i fredags och att hon såg ngt på dem och ville ta en titt själ..då fråga hon om vi visste va det var för kön på vår älskade unge...men det blev ju inte läge i fredags så att säga...ho ubdrade om vi ville se...ååå JAAAAAAA det ville vi ju verkligen...så hon kolalde åt oss...det vart de vi önskat...
    Hon kolalde allt verkligen allt att bebisens kroppspuls åder mm var ok flödet i hjärta , navelsträng moderkaka mm hon var toppe...hon kollade ryggrade sa att det så bra ut...sen kom en spec läkare in vilket va jätte skönt....han sa att det ser ut som om det är vävnad och muskler som syns bakom ryggraden inget konstigt alls yckte han....jag trodde att jag skulel dö av lättnad hörde jag rätt....iaf så så mkt som jag vet nu så mår vår lilla PRINSESSA i magen bra inet ser konstigt ut, och jag hopaps det stämmer känns konstigt att det bara är anorlunda nu mot i fredags....Åhhh jag är så lättade, tack tack tack tack hopaps bara att alalt stämemr nu.....Ni är så söta här inne...era kramar och tankar. vart kankse lite långt inlägg och många stav fel, men jag är så LYCKLIG nu...hopaps ni andra har det bra och inte mår dåligt....
    kram i massor på er alla
  2. 1
    Dett trodde jag aldrig.... Nu är jag hemma helt färdig, detta har verkligen varit en pärs både psykiskt och fysiskt är som sagt totalt utmattad....
    ok ska väl meddela hur det gick då....och tjejer jag måste tacka föralla era tackar och till er som bett för oss......TACK ni hjälpte mig och min familj....det såg BRA ut...helt otroligt...jag vet ej vad jag ska tro....fatar inte attd et kan vara sant....tänk om de hadde kunant kolla upp det i freags en tredje ggr så hade jag sluppit allt detta...gud vad jag har gått igenom mycket i mitt huvud denna helg....jag har tänkt på hur vi ska anpassa huset som vi bor i om barnet hade blivit rullstolsburen mm, kankse låter konstigt men det är så jag har tänkt å massa andra sjuka tankar...därför känns det så overkligt nu är det över?? Är det ingen fara?? jag blir tveksam, och tänker om det inte såg rätt i dag ....hur kan det vara inget som är fel idag???jag är så glad...tack alal som hjälpt mig, tack gud.....känns så otroligt lättande...
    kanske ska säga hur de sa med....Vi kom halv elva min kurator/aurora barnmorska stog och väntade på oss...ååå hon är så snäll...sen i väntrummet kom BM ut som skule göra Ul igen på mig hon var en toppen människa, hon frågade hur det hade varit över helgen och tyckte att de vara konstigt att personalen inte hade kolalt upp det i fredags utan istället skicka hem oss...skönt att även en BM tycker att andra BM gör fel..Hon sa att hon tittat på bilderna som togs i fredags och att hon såg ngt på dem och ville ta en titt själ..då fråga hon om vi visste va det var för kön på vår älskade unge...men det blev ju inte läge i fredags så att säga...ho ubdrade om vi ville se...ååå JAAAAAAA det ville vi ju verkligen...så hon kolalde åt oss...det vart de vi önskat...
    Hon kolalde allt verkligen allt att bebisens kroppspuls åder mm var ok flödet i hjärta , navelsträng moderkaka mm hon var toppe...hon kollade ryggrade sa att det så bra ut...sen kom en spec läkare in vilket va jätte skönt....han sa att det ser ut som om det är vävnad och muskler som syns bakom ryggraden inget konstigt alls yckte han....jag trodde att jag skulel dö av lättnad hörde jag rätt....iaf så så mkt som jag vet nu så mår vår lilla PRINSESSA i magen bra inet ser konstigt ut, och jag hopaps det stämmer känns konstigt att det bara är anorlunda nu mot i fredags....Åhhh jag är så lättade, tack tack tack tack hopaps bara att alalt stämemr nu.....Ni är så söta här inne...era kramar och tankar. vart kankse lite långt inlägg och många stav fel, men jag är så LYCKLIG nu...hopaps ni andra har det bra och inte mår dåligt....
    kram i massor på er alla
  3. Amaze
    #2

    Åh grattis!!!

    Va skönt- nu kan ni (och vi alla härinne) pusta ut och börja njuta igen! Så skönt att allt var bra och skönt att höra om er bm och kurator som fanns där för er hela tiden.
    Nu måste ni väl fira ikväll!
  4. 2
    Åh grattis!!! Va skönt- nu kan ni (och vi alla härinne) pusta ut och börja njuta igen! Så skönt att allt var bra och skönt att höra om er bm och kurator som fanns där för er hela tiden.
    Nu måste ni väl fira ikväll!
  5. marie m t 03 och bf 25/12
    #3

    ja det

    skulle man, kanske göra men jag vet inte om jag vågar ännu...tokig som jag är...måste prata med mannnen min när han komemr hem så jag verkligen uppfattade rätt...
  6. 3
    ja det skulle man, kanske göra men jag vet inte om jag vågar ännu...tokig som jag är...måste prata med mannnen min när han komemr hem så jag verkligen uppfattade rätt...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Underbart!

    Vilken härlig läsning och vilken lättnad! Grattis till lilla prinsessan! :-)
  8. 4
    Underbart! Vilken härlig läsning och vilken lättnad! Grattis till lilla prinsessan! :-)
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5

    KANON!

    Vad kul å skönt å höra att de såg fint ut :)

    Förstår att tankarna farit omkring i helgen, hade de nog gjort på oss alla om vi råkade ut för likadant.

    Kram på dig och klappa lite extra på magen :)
  10. 5
    KANON! Vad kul å skönt å höra att de såg fint ut :)

    Förstår att tankarna farit omkring i helgen, hade de nog gjort på oss alla om vi råkade ut för likadant.

    Kram på dig och klappa lite extra på magen :)
  11. Tedas V.36
    #6

    Åh grattis

    till er lilla tjej. vad skönt att läsa att det såg bra ut och att du fick träffa så bra personal. Måste ha varit en stor lättnad för er att få pusta ut nu.
  12. 6
    Åh grattis till er lilla tjej. vad skönt att läsa att det såg bra ut och att du fick träffa så bra personal. Måste ha varit en stor lättnad för er att få pusta ut nu.
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Åhhh!!

    Då kan jag kanske sova gott i natt :o)
    Har varit såå orolig sen jag läste ditt inlägg..
    Kram på dig och ta hand om prinsessan!
  14. 7
    Åhhh!! Då kan jag kanske sova gott i natt :o)
    Har varit såå orolig sen jag läste ditt inlägg..
    Kram på dig och ta hand om prinsessan!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    ååååh!!

    fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg. att få komma till underbara barnmorskor och dessutom få reda på att det är en liten tjej!! :-)

    Grattis och ut o shoppa rosa nu!!!! hihi.....

    Grattiskramar i rosa till dig!!
  16. 8
    ååååh!! fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg. att få komma till underbara barnmorskor och dessutom få reda på att det är en liten tjej!! :-)

    Grattis och ut o shoppa rosa nu!!!! hihi.....

    Grattiskramar i rosa till dig!!
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Va underbart

    att allt såg bra ut. Ett jättegrattis till hela familjen.

    kram
  18. 9
    Va underbart att allt såg bra ut. Ett jättegrattis till hela familjen.

    kram
  19. marie m t 03 och bf 25/12
    #10

    tack...

    hoppas nu att vi alla ska ha en bra tid framöver och inga konstigheter ska hända...mer än våra foglossninga, illamåenden och allt va det är...


  20. 10
    tack... hoppas nu att vi alla ska ha en bra tid framöver och inga konstigheter ska hända...mer än våra foglossninga, illamåenden och allt va det är...


  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11

    Åh vad skönt jag ryser av lycka för er - GRATTIS!!

    Vad skönt vad skönt vad skönt HURRAAAAAAAAA!!!!

    Vad fint att ni iallafall nu fick så bra mottagande och att de verkar ha varit medkännande och pedagogiska. Usch jag blir så ledsen att ni skulle behöva gå igenom dehär helgen - fast nu så är det så klart skönt att allt var bra.
    Grattis till er fina prinsessa.
    Fira nu ordentligt och skratta mycket :-D
    Usch det är såna här och andra berättelser som fått mig att vägra göra UL, så ofta som mammor skräms upp i onödan och får gå i ovisshet och oroa sig när den sedan visar sig vara helt normalt allting.
    Klart det är bra att de är noga men ibland undrar jag om det inte oroar mer än lugnar med kontrollerna. Har läst i flera böcker om att det inte alls är ovanligt att saker o ting kan se konstigt ut i ett utv steg för att sen ha rättat till sig eller se helt normalt ut.... Skönt iallafall att allt var bra.
    Jag är så lycklig för er.
  22. 11
    Åh vad skönt jag ryser av lycka för er - GRATTIS!! Vad skönt vad skönt vad skönt HURRAAAAAAAAA!!!!

    Vad fint att ni iallafall nu fick så bra mottagande och att de verkar ha varit medkännande och pedagogiska. Usch jag blir så ledsen att ni skulle behöva gå igenom dehär helgen - fast nu så är det så klart skönt att allt var bra.
    Grattis till er fina prinsessa.
    Fira nu ordentligt och skratta mycket :-D
    Usch det är såna här och andra berättelser som fått mig att vägra göra UL, så ofta som mammor skräms upp i onödan och får gå i ovisshet och oroa sig när den sedan visar sig vara helt normalt allting.
    Klart det är bra att de är noga men ibland undrar jag om det inte oroar mer än lugnar med kontrollerna. Har läst i flera böcker om att det inte alls är ovanligt att saker o ting kan se konstigt ut i ett utv steg för att sen ha rättat till sig eller se helt normalt ut.... Skönt iallafall att allt var bra.
    Jag är så lycklig för er.
  23. marie m t 03 och bf 25/12
    #12

    ja då

    jag klappar på min tjeja hela tiden både den i och utan på magen jag älskar dem båda och hopaps att de får vara friska och krya i hela vårat liv...Tack, jag är jätte glad
  24. 12
    ja då jag klappar på min tjeja hela tiden både den i och utan på magen jag älskar dem båda och hopaps att de får vara friska och krya i hela vårat liv...Tack, jag är jätte glad
  25. marie m t 03 och bf 25/12
    #13

    verkligen

    världens propp har släppt känns nästan sjukt som i fredags fast med ett mer possitivt rus i kroppen...jag är Överlycklig
  26. 13
    verkligen världens propp har släppt känns nästan sjukt som i fredags fast med ett mer possitivt rus i kroppen...jag är Överlycklig
  27. marie m t 03 och bf 25/12
    #14

    klart att du ska

    få sova nu...iaf så mkt man kan när man är lite rund om magen...jag ska verkligen sova är helt utmatatd av detta ståhej..
  28. 14
    klart att du ska få sova nu...iaf så mkt man kan när man är lite rund om magen...jag ska verkligen sova är helt utmatatd av detta ståhej..
  29. No more tears v.33+3
    #15

    Åhh,tack gode gud!

    Jag ber om ursäkt att jag bara finns i bakgrunden numera...men så glad över att ni nu kan andas ut!

    Många lyckönskningar!
  30. 15
    Åhh,tack gode gud! Jag ber om ursäkt att jag bara finns i bakgrunden numera...men så glad över att ni nu kan andas ut!

    Många lyckönskningar!
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    SÅÅÅÅÅ UNDERBART!!! GRATTIS!!!

    Tänk att det slutade så bra, det måste vara en av era lyckligaste dagar! Och en liten tjej - tusen och åter tusen grattiskramar!
  32. 16
    SÅÅÅÅÅ UNDERBART!!! GRATTIS!!! Tänk att det slutade så bra, det måste vara en av era lyckligaste dagar! Och en liten tjej - tusen och åter tusen grattiskramar!
  33. marie m t 03 och bf 25/12
    #17

    så kände jag med

    tänkte rosa direkt när de sa att allt var ok på lilla flickan....hon ska allt få massa rosa saker.... men jag måste ju ävn ge min stora pressenter masas rosa sker med..hon är så duktig som orkat med en knäppis mamma...hon säger att hon ska få en lillebror så nu försöker jag säga att det är en lilla sysyter...då säger hon Nääääää lillebror
  34. 17
    så kände jag med tänkte rosa direkt när de sa att allt var ok på lilla flickan....hon ska allt få massa rosa saker.... men jag måste ju ävn ge min stora pressenter masas rosa sker med..hon är så duktig som orkat med en knäppis mamma...hon säger att hon ska få en lillebror så nu försöker jag säga att det är en lilla sysyter...då säger hon Nääääää lillebror
  35. marie m t 03 och bf 25/12
    #18

    tack snälla

    du, vi är glada och det riktigt rusar i kroppen hopaps att man aldrig behöver vara med om någon så hemsk väntan igen...väntan var nog värst
  36. 18
    tack snälla du, vi är glada och det riktigt rusar i kroppen hopaps att man aldrig behöver vara med om någon så hemsk väntan igen...väntan var nog värst
  37. Cinnah
    #19

    Vad härligt att höra

    man har suttit på helspänn här idag o undrat hur det gått för er! Tur att allt såg bra ut, synd att ni inte kunde få det beskedet redan förra veckan....
  38. 19
    Vad härligt att höra man har suttit på helspänn här idag o undrat hur det gått för er! Tur att allt såg bra ut, synd att ni inte kunde få det beskedet redan förra veckan....
  39. Anonym
    #20

    Grattis!!

    Vad underbart! :)
  40. 20
    Grattis!! Vad underbart! :)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Trodde aldrig att jag skulle skriva dett
    By Anonym in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 10:04
  2. Det trodde jag aldrig...
    By Lurpan in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 08:27
  3. Jag trodde aldrig
    By anonymt namn in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 21:47
  4. Trodde aldrig
    By Elin + 2 dagar in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 19:02
  5. Trodde aldrig
    By "Dilemmat som jag vi in forum Abort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar