Har ni börjat fundera på nästa stol?
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Har ni börjat fundera på nästa stol?

    Alltså vad för stol ska ni ha efter bygelstolen? Har ni en sådan man bara tar bort bygeln på eller tänker ni köpa ngn ny variant? Elelr får lill*n då sitta direkt på en vanlig? Blir inte det för lågt? Hur ska ni göra och när tänker ni byta?
  2. 1
    Har ni börjat fundera på nästa stol? Alltså vad för stol ska ni ha efter bygelstolen? Har ni en sådan man bara tar bort bygeln på eller tänker ni köpa ngn ny variant? Elelr får lill*n då sitta direkt på en vanlig? Blir inte det för lågt? Hur ska ni göra och när tänker ni byta?
  3. Sara med flicktriss
    #2

    Inte än...

    de andra har suttit i bygelstol tills de var ca två år, om inte ännu längre... minns inte så noga. Isis har nu en hög barnmatstol utan bygel från Ikea, Hepola heter den och vi tycker den är jättebra så Alvina (som har en bygelstol utan bygel nu) och Villemo ska också få en sån men tyvärr har de slutat säljas så vi letar begagnade såna. Svårt att hitta tyvärr. Att ha dem sittandes på vanlig stol utan någon förhöjningssits tycker jag bara funkar i nödfall när man är borta, de sitter inte så jättebra så. Inte mina i a f. Hepola kan de sitta bra i säkert tills 7-8 år.
  4. 2
    Inte än... de andra har suttit i bygelstol tills de var ca två år, om inte ännu längre... minns inte så noga. Isis har nu en hög barnmatstol utan bygel från Ikea, Hepola heter den och vi tycker den är jättebra så Alvina (som har en bygelstol utan bygel nu) och Villemo ska också få en sån men tyvärr har de slutat säljas så vi letar begagnade såna. Svårt att hitta tyvärr. Att ha dem sittandes på vanlig stol utan någon förhöjningssits tycker jag bara funkar i nödfall när man är borta, de sitter inte så jättebra så. Inte mina i a f. Hepola kan de sitta bra i säkert tills 7-8 år.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Bra

    Trist att de slutat sälja dem :( Men då vet jag ungefär i alla fall.
  6. 3
    Bra Trist att de slutat sälja dem :( Men då vet jag ungefär i alla fall.
  7. Nissa, R-02 och M-04
    #4

    Vi har en tripptrappstol...

    .. som står och väntar på att Manfred ska bli säker på att sitta utan bygel. Tyvärr är han för tjock för den med bygel, så just nu har en en sådan där vanlig IKEA-stol.
    Han klättrar runt på Rebeckas tripptrapp och det är sällan han trillar, men just vid maten är det ju skönt att slippa sitta och hålla i honom.... Så det får vänta! :)
    Vi har även ett litet barnmöblemang (bord, stolar, soffa) och där sitter han bra utan att trilla.
  8. 4
    Vi har en tripptrappstol... .. som står och väntar på att Manfred ska bli säker på att sitta utan bygel. Tyvärr är han för tjock för den med bygel, så just nu har en en sådan där vanlig IKEA-stol.
    Han klättrar runt på Rebeckas tripptrapp och det är sällan han trillar, men just vid maten är det ju skönt att slippa sitta och hålla i honom.... Så det får vänta! :)
    Vi har även ett litet barnmöblemang (bord, stolar, soffa) och där sitter han bra utan att trilla.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Tripp trapp

    utan bygel blir det sen, får se om vi köper en till eller om storasyster får överge sin. Till henne bytte vi vid 2 år, men det kunde nog skett lite tidigare, för då hade hon klättrat i/ur ett tag själv och det är läskigt.
  10. 5
    Tripp trapp utan bygel blir det sen, får se om vi köper en till eller om storasyster får överge sin. Till henne bytte vi vid 2 år, men det kunde nog skett lite tidigare, för då hade hon klättrat i/ur ett tag själv och det är läskigt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Ja

    en sån skulle jag vilja ha till storasyster sen när lillasyster behöver tripptrappen:-)
    Synd att de inte finns längre, tror syrran har en, så jag får väl övertala henne att hennes tjej inte behöver den längre...
  12. 6
    Ja en sån skulle jag vilja ha till storasyster sen när lillasyster behöver tripptrappen:-)
    Synd att de inte finns längre, tror syrran har en, så jag får väl övertala henne att hennes tjej inte behöver den längre...
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    Nästa stol

    blir först då hon är närmare 2 år. Ikea har tex denna: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101 &storeId=2&productId=11082&lan gId=-11&parentCats=10106*10196
  14. 7
    Nästa stol blir först då hon är närmare 2 år. Ikea har tex denna: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101 &storeId=2&productId=11082&lan gId=-11&parentCats=10106*10196
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Den var ju fin

    Men behöver de inte ha karmar av ngt slag?
  16. 8
    Den var ju fin Men behöver de inte ha karmar av ngt slag?
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    De kan ju sitta i

    barnstol till de är minst två år. Efter det behöver de faktiskt inte ha nån annan stol tycker jag. Julia har hela tiden suttit på vanliga stolar och det har funkat utmärkt. Annars finns det ju bra, höga stolar i trä på Ikea.
  18. 9
    De kan ju sitta i barnstol till de är minst två år. Efter det behöver de faktiskt inte ha nån annan stol tycker jag. Julia har hela tiden suttit på vanliga stolar och det har funkat utmärkt. Annars finns det ju bra, höga stolar i trä på Ikea.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Fast då spills det så väldigt här

    kanske är det ovana, men det blir ju så svårt att skyffla in när man knappt ser vad det är på tallriken...
  20. 10
    Fast då spills det så väldigt här kanske är det ovana, men det blir ju så svårt att skyffla in när man knappt ser vad det är på tallriken...
  21. Anna K med Flipp & Vendela
    #11

    Vi har en tripptrappstol

    så vi behöver inte fundera på stol än på några år. Filippa hade den tidigare men sitter numer på en vanlig stol.
  22. 11
    Vi har en tripptrappstol så vi behöver inte fundera på stol än på några år. Filippa hade den tidigare men sitter numer på en vanlig stol.
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    vanlig stol

    Alva får sitta i matstolen tills hon växer ur den, sen blir det vanlig stol. Aron har använt vanlig stol sen Alva började använda hans och det har funkat hur bra som helst.
  24. 12
    vanlig stol Alva får sitta i matstolen tills hon växer ur den, sen blir det vanlig stol. Aron har använt vanlig stol sen Alva började använda hans och det har funkat hur bra som helst.
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    Ja, det är

    sant. Har ju haft en ovanligt lång tjej så vi har inte behövt tänka i de banorna.
  26. 13
    Ja, det är sant. Har ju haft en ovanligt lång tjej så vi har inte behövt tänka i de banorna.

Liknande trådar

  1. Har ni börjat fundera
    By samandra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 10:29
  2. har ni börjat fundera på
    By gräddnos in forum _0705 Majbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 20:59
  3. Börjat fundera
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 07:57
  4. Har ni börjat fundera
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 21:06
  5. Har ni börjat fundera på
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 09:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar