Så.. vad ska jag göra?
Pappasnack
  1. Jenny
    #1

    Så.. vad ska jag göra?

    1. Ta disken som mannen skulle ta igår.
    2. Vänta på att han kommer hem och inte säga nåt (Och se vad som händer..) Risken är att han blir sur för att den står kvar ff..
    3. Ta den själv och ge en pik.
  2. 1
    Så.. vad ska jag göra? 1. Ta disken som mannen skulle ta igår.
    2. Vänta på att han kommer hem och inte säga nåt (Och se vad som händer..) Risken är att han blir sur för att den står kvar ff..
    3. Ta den själv och ge en pik.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Vad du själv vill

    tycker du att den ser illa ut så diska bort den och vill du hellre göra något annat så gör något annat.
  4. 2
    Vad du själv vill tycker du att den ser illa ut så diska bort den och vill du hellre göra något annat så gör något annat.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Pest eller kolera?

    verkar som ett par dåliga alternativ. Kan du inte påminna honom eller ta disken och tala om att du tagit den och att han får diska idag? Det gäller nog att inte göra för stort problem av det...
  6. 3
    Pest eller kolera? verkar som ett par dåliga alternativ. Kan du inte påminna honom eller ta disken och tala om att du tagit den och att han får diska idag? Det gäller nog att inte göra för stort problem av det...
  7. Jenny
    #4

    Nu behövde jag inte tjata!

    För han tog den självmant! *Förvånad*..
    Jag tänkte mest att det blir tjatigt att påminna honom om saker han lovat att göra hela tiden, men idag funkade det ju bra att inte säga nåt! Han kom ihåg!
  8. 4
    Nu behövde jag inte tjata! För han tog den självmant! *Förvånad*..
    Jag tänkte mest att det blir tjatigt att påminna honom om saker han lovat att göra hela tiden, men idag funkade det ju bra att inte säga nåt! Han kom ihåg!
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Många...

    borde lära sig att tjat är det säkraste sättet att _inte_ få utfört saker av andra!

    Själv verkar tjat så på mig att jag blir vrång, anledningen är egentligen simpel:
    * Ska _jag_ göra en grej gör jag den på mitt sätt när det passar mig.
    * Om någon vill att jag ska göra på ett visst sätt är de välkomna att göra det på deras sätt! Jag gör det på mitt...
    * Detta gäller även tiden: om någon tjater på mig är det för att _de_ vill välja vilken tid som passar mig, alltså är de välkomna att göra det själv!

    Bästa sättet är att avtala _med_ varandra hur de olika sakerna ska fördelas, vem som har vilka ansvarsområden och sen utgå (benhårt) ifrån att båda är vuxna som tar var sin del av ansvaret.

    Visst kan man glömma saker men när någom börjar tjata på den andra om saker har den tjatande direkt övertagit ansvaret för det som det tjatas om, alltså är tjat en självförstärkande faktor som får ena parten att bli ansvarig för \"allt\" och den andra vrång.

    Ytterst energisugande och ineffektivt!
  10. 5
    Många... borde lära sig att tjat är det säkraste sättet att _inte_ få utfört saker av andra!

    Själv verkar tjat så på mig att jag blir vrång, anledningen är egentligen simpel:
    * Ska _jag_ göra en grej gör jag den på mitt sätt när det passar mig.
    * Om någon vill att jag ska göra på ett visst sätt är de välkomna att göra det på deras sätt! Jag gör det på mitt...
    * Detta gäller även tiden: om någon tjater på mig är det för att _de_ vill välja vilken tid som passar mig, alltså är de välkomna att göra det själv!

    Bästa sättet är att avtala _med_ varandra hur de olika sakerna ska fördelas, vem som har vilka ansvarsområden och sen utgå (benhårt) ifrån att båda är vuxna som tar var sin del av ansvaret.

    Visst kan man glömma saker men när någom börjar tjata på den andra om saker har den tjatande direkt övertagit ansvaret för det som det tjatas om, alltså är tjat en självförstärkande faktor som får ena parten att bli ansvarig för \"allt\" och den andra vrång.

    Ytterst energisugande och ineffektivt!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Tjatpaus?

    Har du provat att inte tjata eller påminna om något en månad eller två? Inte heller göra något av det som ni tillsammans diskuterat er fram till är hans uppgift. Tjat är ofta dystert kontraproduktivt.
  12. 6
    Tjatpaus? Har du provat att inte tjata eller påminna om något en månad eller två? Inte heller göra något av det som ni tillsammans diskuterat er fram till är hans uppgift. Tjat är ofta dystert kontraproduktivt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Tjata bara på udda dagar...

    eller jämna. Var det inte Taiwan och Kina som turades om att bomba några öar bara varannan dag, för att folk skulle få fred de andra dagarna...
  14. 7
    Tjata bara på udda dagar... eller jämna. Var det inte Taiwan och Kina som turades om att bomba några öar bara varannan dag, för att folk skulle få fred de andra dagarna...

Liknande trådar

  1. göra nu eller göra sen ??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 10:53
  2. Kan han göra så?
    By Anonym mamma in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 11:12
  3. Att göra eller inte göra
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 11:30
  4. 8-åringar - göra o icke göra -
    By Inem2 in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 22:19
  5. vad får man göra å inte göra?
    By madicken in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar